• KillBill

Har du förtroende för regeringen?

RebeckaZ70 skrev 2019-04-27 22:55:39 följande:
    Artikeln du länkade till och den intervjun handlade bland annat om förintelseförnekelse så det är du som är OT även denna gång.

Skärp dig. Min och Digestives diskussion handlade om pressheder.  Digestive gav Navid Modiri som exempel på en jounalist med pressheder och jag replikerade med att ta en av Modiris intervjuer som exempel på dålig journalistik.  Då kommer du in och tramsar om om något helt annat. Det var du som var OT i min och Digestives diskussion.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    K Markatta skrev 2019-04-28 00:17:11 följande:
    Nu har det gått några dagar och KD har inte presenterat några nya samarbeten. V har däremot fortsatt uppvakta partier till höger.

Här en gemensam debattartikel om hedersförtryck författad av representanter för V och M:

www.expressen.se/debatt/lina-har-levt-pa-flykt-i-8-ar-i-hedersfortryckets-sverige/

Och idag sträckte Jonas Sjöstedt ut handen till M och KD om att gemensamt stoppa en höjning av Sveriges EU-avgift när England går ur:

www.svt.se/nyheter/inrikes/vansterpartiet-vill-stoppa-hojd-eu-avgift-med-m-och-kd

V har också upprepat att man är beredda att tillsammans med M och KD väcka misstroende mot regeringen Löfven om vissa av punkterna i JÖK-partiernas uppgörelse genomförs.

Tiden lär utvisa vem som har rätt. Eftersom bla Johan Ingerö (policyansvarig på KD) fått så många pikar om att KD har krattat i manegen för att senare kunna presentera ett samarbete med SD får vi säkert vänta på detta men det kommer ska du se..

• KillBill
    nattuw skrev 2019-04-27 22:14:57 följande:
    Jag ser att du börjar tycka att från om J i passet riskerar att belasta Socialdemokraterna och att det är dags för en avledande manöver. Vilket nog är klokt. Det vore ju inte bra för socialdemokratin om deras smutsiga nazistbyk skulle komma upp på dagordningen före ett EU-val.
    Du visar hur lite du kan om svensk nutidshistoria när du likt Sverigedemokraterna före riksdagsvalet försöker dig smutskastning av ett enda parti. Visst ska S kritiseras för mycket under WW2 men  Sverige hade  samlingsregeringar under stora delar av kriget och därför faller kritiken lika tungt mot högerpartiet (moderaterna), bondeförbundet (centerpartiet) och liberalerna.   

Antisemitismen var på den tiden utbredd i Sverige och många i Sveriges överklass såg upp till Hitler. Den på den tiden högertidskriften Aftonbladet var tydligt pro Hitler och publicerade mycket antisemitism. Nedan ser du exempel på en löpsedel från AB som på den tiden alltså riktade sig mot en borgerlig läsarkrets (Aftonbladet blev inte S märkt förrän under 50-talet):

• Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-04-28 10:43:13 följande:

Du visar hur lite du kan om svensk nutidshistoria när du likt Sverigedemokraterna före riksdagsvalet försöker dig smutskastning av ett enda parti. Visst ska S kritiseras för mycket under WW2 men  Sverige hade  samlingsregeringar under stora delar av kriget och därför faller kritiken lika tungt mot högerpartiet (moderaterna), bondeförbundet (centerpartiet) och liberalerna.   

Antisemitismen var på den tiden utbredd i Sverige och många i Sveriges överklass såg upp till Hitler. Den på den tiden högertidskriften Aftonbladet var tydligt pro Hitler och publicerade mycket antisemitism. Nedan ser du exempel på en löpsedel från AB som på den tiden alltså riktade sig mot en borgerlig läsarkrets (Aftonbladet blev inte S märkt förrän under 50-talet):

Mmm, så för att S inte var ensamma om att gilla Hitler så friar du, Bill, och många med dig, Socialdemokraterna från i stort sett allt ansvar.

"Det var ju så många andra som stöttade nassarna. Då kan inte vi stå vid sidan om och tycka annorlunda"
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2019-04-28 11:06:31 följande:
    Mmm, så för att S inte var ensamma om att gilla Hitler så friar du, Bill, och många med dig, Socialdemokraterna från i stort sett allt ansvar.

"Det var ju så många andra som stöttade nassarna. Då kan inte vi stå vid sidan om och tycka annorlunda"
    Vad är det som du inte förstår av det jag skriver

"visst ska S kritiseras för mycket under www2" 

Det jag vänder mig mot är påståenden som vill peka ut ett eller ett par partier som skyldiga till skamligheter som skedde för snart 100 år sedan såsom rasbiologisk forskning, steriliseringspolitik, politik under www2 o.s.v. när det i själva verket var så att detta var politik med brett stöd i riksdagen som kan lastas alla på den tiden verksamma partier. 

• KillBill

"visst ska S kritiseras för mycket under www2" 

Det jag vänder mig mot är påståenden som vill peka ut ett eller ett par partier som skyldiga till skamligheter som skedde för snart 100 år sedan såsom rasbiologisk forskning, steriliseringspolitik, politik under www2 o.s.v. när det i själva verket var så att detta var politik med brett stöd i riksdagen som kan lastas alla på den tiden verksamma partier. 

• Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-04-28 11:22:09 följande:

"visst ska S kritiseras för mycket under www2" Det jag vänder mig mot är påståenden som vill peka ut ett eller ett par partier som skyldiga till skamligheter som skedde för snart 100 år sedan såsom rasbiologisk forskning, steriliseringspolitik, politik under www2 o.s.v. när det i själva verket var så att detta var politik med brett stöd i riksdagen som kan lastas alla på den tiden verksamma partier. 

"I stort sett"

Har du problem med att tolka skriven text. Bill....!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • nihka
    nattuw skrev 2019-04-27 21:40:49 följande:
    Är det bara folkmord på judar som du anser det vara en bra sak att inte protestera mot eller är du principiellt emot att fördöma alla folkmord medan de pågår?
    Är det bara nu du har svårt för att läsa eller är det något som pågår hela tiden?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Padirac

Nja, Oavsett vad man tycker om S så var de de som stod först med att ta debatten mot nazisterna på den tiden.

https://www.sydsvenskan.se/2014-03-28/patrik-svensson-vi-kan-lara-oss-av-1930-talets-kamp-mot-nazismen

Du måste läsa på historien Anton, det blir så fel om du sväljer vurmarnas falska påståenden hela tiden, varje gång. Oavsett politisk tillhörighet så är det enda rätta att hålla på den riktiga historieskrivningen.

'Först tog man debatten. Det var den första punkten i det socialdemokratiska ungdomsförbundets strategiska plan för att bekämpa nazismen i Sverige under 1930-talet. Så höll sig till exempel SSU-distriktet i Skåne med särskilda ?utryckningspatruller? som med kort varsel kunde rycka ut för att möta nazisterna i debatt på deras egna möten. En ung Tage Erlander talade om ?ett regelrätt fälttåg mot nazismen? och begav sig bland annat till Sjöbo för att debattera mot Birger Furugård.'
  • Padirac

Nja, Oavsett vad man tycker om S så var de de som stod först med att ta debatten mot nazisterna på den tiden.

https://www.sydsvenskan.se/2014-03-28/patrik-svensson-vi-kan-lara-oss-av-1930-talets-kamp-mot-nazismen

Du måste läsa på historien Anton, det blir så fel om du sväljer vurmarnas falska påståenden hela tiden, varje gång. Oavsett politisk tillhörighet så är det enda rätta att hålla på den riktiga historieskrivningen.

'Först tog man debatten. Det var den första punkten i det socialdemokratiska ungdomsförbundets strategiska plan för att bekämpa nazismen i Sverige under 1930-talet. Så höll sig till exempel SSU-distriktet i Skåne med särskilda ?utryckningspatruller? som med kort varsel kunde rycka ut för att möta nazisterna i debatt på deras egna möten. En ung Tage Erlander talade om ?ett regelrätt fälttåg mot nazismen? och begav sig bland annat till Sjöbo för att debattera mot Birger Furugård.'
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?