• Flash Gordon

Har du förtroende för regeringen?

Eller som du skrev i den andra tråden när det inte höll ihop: "Men det är ju i princip samma ...

Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-05-19 10:55:13 följande:
    Så du blir upprörd över att privatägda expressen inte meddelat att den fd revisorn är fritidspolitiker för M?
    .

Bra, då kanske du kan förstå hur vi borgeliga känner oss när skattefinansierade och förment "neutrala" Statlig Media näst intill dagligen delger synpunkter från vänsteraktivister och -politiker under neutrala betcäkningar som:

"lärare"
    "boende i området"
    "busschafför"
    "kvinnan på gatan"

osv.

Ja det är många som här på FL tidigare har kritiserat media för att inte nämna partifärgen när folk uttalar sig i media. Om jag inte minns fel så är du en av dem. Har du ändrat dig? Tycker du inte att det är på plats att media nämner om kritik mot en minister kommer från en politisk motståndare (aven om det handlar om en fritidspolitiker)?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-05-19 11:05:19 följande:
    Nä, det skriver de inte alls.

Mer påhitt i er kampanj.

Anton har redan förklarat vad du gör fel men jag kan ta det också.

.
    "... den i praktiken vilsledder ..." insinuerar att detta är ett faktum. Fastslaget. Så är det.

.
    Den exakta ordalydelsen i texten är "... det kan befaras att NTU i praktiken vilseleder ..." vilket betyder att det inte alls är säkert att det är så. Det kan MÖJLIGEN vara så, men ingen vet. Det finns fortfarande en osäkerhet.

.
    Men gäller det att smutskasta KD så gäller inga spelregler för Socialdemokraternas internetarmé.
    Jo SR skriver precis detta. Jag glömde dessvärre att sätta ut citationstecknen och av någon anledning så funkar inte den första länken. Här gör jag ett nytt försök:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7222960

Tidigare så har du Flash dömt ut opinionsundersökningar från SCB som värdelösa trots att svarsfrekvensen legat över 50 % (du har hävdat att bortfallet varit för högt). Nu kritiserar du mig när jag riktar kritik mot undersökning som har haft ett bortfall på 63,3 % (i de viktigaste grupperna är bortfallet så högt som 77,5%). Kan du förklara varför du klassat undersökningar med en svarsfrekvens som översteg 50 % som värdelösa (p.g.a. för stort bortfall) men att du nu tydligen försvarar en undersökning där svarsfrekvensen understiger 40 %?

• Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-05-19 11:37:12 följande:

Ja det är många som här på FL tidigare har kritiserat media för att inte nämna partifärgen när folk uttalar sig i media. Om jag inte minns fel så är du en av dem. Har du ändrat dig? Tycker du inte att det är på plats att media nämner om kritik mot en minister kommer från en politisk motståndare (aven om det handlar om en fritidspolitiker)?

Är det här ett erkännade från dig att du från och med nu kommer att klaga på "oberoende" statlig media varje de "glömmer" att  informera om att den intervjuade är västerpartist, AFA:it, facklig representant och liknande?
    KillBill skrev 2019-05-19 12:06:26 följande:
    Jo SR skriver precis detta. Jag glömde dessvärre att sätta ut citationstecknen och av någon anledning så funkar inte den första länken. Här gör jag ett nytt försök:

Tidigare så har du Flash dömt ut opinionsundersökningar från SCB som värdelösa trots att svarsfrekvensen legat över 50 % (du har hävdat att bortfallet varit för högt). Nu kritiserar du mig när jag riktar kritik mot undersökning som har haft ett bortfall på 63,3 % (i de viktigaste grupperna är bortfallet så högt som 77,5%). Kan du förklara varför du klassat undersökningar med en svarsfrekvens som översteg 50 % som värdelösa (p.g.a. för stort bortfall) men att du nu tydligen försvarar en undersökning där svarsfrekvensen understiger 40 %?

Ja, det står så på statlig medias hemsida men det är du som lyfter fram det felaktiga citatet som i er pågående kampanj mot KD om det vore sant.

Ni har inga hämningar där.
    Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-05-19 14:29:02 följande:
    Är det här ett erkännade från dig att du från och med nu kommer att klaga på "oberoende" statlig media varje de "glömmer" att  informera om att den intervjuade är västerpartist, AFA:it, facklig representant och liknande?
    KillBill skrev 2019-05-19 12:06:26 följande:

Ja, det står så på statlig medias hemsida men det är du som lyfter fram det felaktiga citatet som i er pågående kampanj mot KD om det vore sant.

Nja, jag tycker inte människor som blir intervjuade i public service eller tidningar ska tvingas uppge om denne är med i facket eller politisk tillhörighet (jag tycker att människor generellt sett har rätt till valhemlighet).   

När en person själv vänder sig till media eller om media gör nyhet av en offentlig anmälan så anser jag dock att media har skyldighet att göra en bakgrundskontroll och om det handlar om en politisk motståndare så har media en skyldighet att berätta om det. 
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-05-18 19:37:51 följande:
    Självfallet har man inga exakta siffror om mörkertal.

Frågan är ju hur stort mörkertalet kan tänkas vara. Sedan har självrapportering givetvis brister liksom styrkor. En brist är att det är svårt att hitta säkra siffror och en styrka är att vi iallafall får data som innehåller mörkertalen.

Sedan finns det säkerligen bättre sätt att forma testet på. Tror ju inte att så många medvetet ljuger eller ljuger med flit eller för den delen skulle vara oförmögna att tala sanning.

Tanken med NTU är iallafall god.
    Javisst, och metoderna kan säkert förbättras. i synnerhet måste det vara viktigt att få upp svarsfrekvensen, i den typen av undersökning där man anger att resultatet är viktigt för beslutsfattare så blir det mycket osannolikt att "upplevelsen" hos majoriteten som avstått från att svara sammanfaller med minoritetsgruppens upplevelser.

Jag är väl skyldig dig ett svar angående KD också, antingen från den här tråden eller om det var någon annan.

Nej, religioner har inte monopol på medmänsklighet, inte heller på omänsklighet, för den delen.

Om religion har fungerat som en katalysator för krig eller omvänt kan man i ärlighetens namn inte veta. Vi vet bara att tidiga mänskliga kulturer har haft behov av att konstruera gudar som bland annat anger mer eller mindre tydliga regelsystem för människan.

Men mänskliga regelsystem behöver inte vara gudomliga för att fungera, tvärtom kan de system som inte går omvägen via en gud vara mer mänskliga, t ex såtillvida att de inte ständigt ska förmana människor om hur de ska uppträda.

Ebba Busch Thors upprördhet över att butiker kan kalla skina för helgskinka  vid andra tider än jul är ett tydligt exempel på kristet moraliserande. För mig som ickereligiös är julen en årstidsrelaterad högtid och det luktar bara härsket och skämt om den som kräver julskinka i söndag i maj.

Gud bevare oss från religiösa partier i riksdagenSolig
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-05-19 15:07:41 följande:

Javisst, och metoderna kan säkert förbättras. i synnerhet måste det vara viktigt att få upp svarsfrekvensen, i den typen av undersökning där man anger att resultatet är viktigt för beslutsfattare så blir det mycket osannolikt att "upplevelsen" hos majoriteten som avstått från att svara sammanfaller med minoritetsgruppens upplevelser.

Jag är väl skyldig dig ett svar angående KD också, antingen från den här tråden eller om det var någon annan.

Nej, religioner har inte monopol på medmänsklighet, inte heller på omänsklighet, för den delen.

Om religion har fungerat som en katalysator för krig eller omvänt kan man i ärlighetens namn inte veta. Vi vet bara att tidiga mänskliga kulturer har haft behov av att konstruera gudar som bland annat anger mer eller mindre tydliga regelsystem för människan.

Men mänskliga regelsystem behöver inte vara gudomliga för att fungera, tvärtom kan de system som inte går omvägen via en gud vara mer mänskliga, t ex såtillvida att de inte ständigt ska förmana människor om hur de ska uppträda.

Ebba Busch Thors upprördhet över att butiker kan kalla skina för helgskinka  vid andra tider än jul är ett tydligt exempel på kristet moraliserande. För mig som ickereligiös är julen en årstidsrelaterad högtid och det luktar bara härsket och skämt om den som kräver julskinka i söndag i maj.

Gud bevare oss från religiösa partier i riksdagen

Gillar hur du fortsätter beskriva religiösa som om de vore en slags minoritet och din hållning det normativa...

...det är snart inte ens sant i Sverige och globalt har det aldrig varit sant.

I övrigt har vi inga religiösa partier i riksdagen men de som vill fortsätta att separera stat från kyrka - röstar på KD.

KD är det enda riksdagspartiet som vill forttta separera kyrkan från staten: exempelvis separera partipolitiken från kyrkovalen, separera bröllopscermonierna från det juridiska (så att alla typer av förhållanden kan åtnjuta de juridiska fördelarna/skyldigheterna och inte enbart gifta) med mera...

Men, men, man kan alltid tala i nattmössan om religiösa partier - för att sedan lägga rösten på partier som fortfarande vill ha kyrkan och staten i samma säng.

Hur tänker du rösta i kyrkovalet? Kom ihåg att ditt parti behöver din röst...
  • Digestive
    Flash Gordon skrev 2019-05-19 14:29:02 följande:

Är det här ett erkännade från dig att du från och med nu kommer att klaga på "oberoende" statlig media varje de "glömmer" att  informera om att den intervjuade är västerpartist, AFA:it, facklig representant och liknande?Ja, det står så på statlig medias hemsida men det är du som lyfter fram det felaktiga citatet som i er pågående kampanj mot KD om det vore sant.

Mm, hämningarna är få. Det är dock mer än lagom nyvaket att börja tjafsa om KD och religion...

...sådant är ett signum för att man inte vet någonting om KD:s politik utan rider blint på den här herrelösa kampanjen.

Det enda partiet i riksdagen som vill fortsätta separera staten från kyrkan... är KD. Vad säger det om övriga partier? - som uppenbarligen vill ha kvar partipolitiken i kyrkovalen med mera.

Aja, att kasta stenar i glashus verkar vara den här kampanjens fundament.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?