Har du förtroende för regeringen?
Eller som du skrev i den andra tråden när det inte höll ihop: "Men det är ju i princip samma ..."
Eller som du skrev i den andra tråden när det inte höll ihop: "Men det är ju i princip samma ..."
Ja det är många som här på FL tidigare har kritiserat media för att inte nämna partifärgen när folk uttalar sig i media. Om jag inte minns fel så är du en av dem. Har du ändrat dig? Tycker du inte att det är på plats att media nämner om kritik mot en minister kommer från en politisk motståndare (aven om det handlar om en fritidspolitiker)?
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7222960
Tidigare så har du Flash dömt ut opinionsundersökningar från SCB som värdelösa trots att svarsfrekvensen legat över 50 % (du har hävdat att bortfallet varit för högt). Nu kritiserar du mig när jag riktar kritik mot undersökning som har haft ett bortfall på 63,3 % (i de viktigaste grupperna är bortfallet så högt som 77,5%). Kan du förklara varför du klassat undersökningar med en svarsfrekvens som översteg 50 % som värdelösa (p.g.a. för stort bortfall) men att du nu tydligen försvarar en undersökning där svarsfrekvensen understiger 40 %?
Moderaterna och Kristdemokraterna betalar annonser och eller eldar på Facebook för att stötta krav på sänkt bensinpriset till 12 kr/l. Trots att man själva inte har tagit fram några sådana förslag. Trots att det är billigare att köra bil idag än 1990.
https://www.svd.se/har-ar-partierna-som-driver-pa-bensinupproret..
Glädjande. Alla partier utom Kristdemokraterna och Moderaterna kommer redovisa sina kvitton för skattebetalarna under den kommande mandatperioden.
https://omni.se/m-och-kd-tanker-inte-ge-ut-omstridda-eu-kvitton/a/wPxAqP
Ja det är många som här på FL tidigare har kritiserat media för att inte nämna partifärgen när folk uttalar sig i media. Om jag inte minns fel så är du en av dem. Har du ändrat dig? Tycker du inte att det är på plats att media nämner om kritik mot en minister kommer från en politisk motståndare (aven om det handlar om en fritidspolitiker)?
Tidigare så har du Flash dömt ut opinionsundersökningar från SCB som värdelösa trots att svarsfrekvensen legat över 50 % (du har hävdat att bortfallet varit för högt). Nu kritiserar du mig när jag riktar kritik mot undersökning som har haft ett bortfall på 63,3 % (i de viktigaste grupperna är bortfallet så högt som 77,5%). Kan du förklara varför du klassat undersökningar med en svarsfrekvens som översteg 50 % som värdelösa (p.g.a. för stort bortfall) men att du nu tydligen försvarar en undersökning där svarsfrekvensen understiger 40 %?
Javisst, och metoderna kan säkert förbättras. i synnerhet måste det vara viktigt att få upp svarsfrekvensen, i den typen av undersökning där man anger att resultatet är viktigt för beslutsfattare så blir det mycket osannolikt att "upplevelsen" hos majoriteten som avstått från att svara sammanfaller med minoritetsgruppens upplevelser.
Jag är väl skyldig dig ett svar angående KD också, antingen från den här tråden eller om det var någon annan.
Nej, religioner har inte monopol på medmänsklighet, inte heller på omänsklighet, för den delen.
Om religion har fungerat som en katalysator för krig eller omvänt kan man i ärlighetens namn inte veta. Vi vet bara att tidiga mänskliga kulturer har haft behov av att konstruera gudar som bland annat anger mer eller mindre tydliga regelsystem för människan.
Men mänskliga regelsystem behöver inte vara gudomliga för att fungera, tvärtom kan de system som inte går omvägen via en gud vara mer mänskliga, t ex såtillvida att de inte ständigt ska förmana människor om hur de ska uppträda.
Ebba Busch Thors upprördhet över att butiker kan kalla skina för helgskinka vid andra tider än jul är ett tydligt exempel på kristet moraliserande. För mig som ickereligiös är julen en årstidsrelaterad högtid och det luktar bara härsket och skämt om den som kräver julskinka i söndag i maj.
Gud bevare oss från religiösa partier i riksdagen
Är det här ett erkännade från dig att du från och med nu kommer att klaga på "oberoende" statlig media varje de "glömmer" att informera om att den intervjuade är västerpartist, AFA:it, facklig representant och liknande?Ja, det står så på statlig medias hemsida men det är du som lyfter fram det felaktiga citatet som i er pågående kampanj mot KD om det vore sant.
Ni har inga hämningar där.