Har du förtroende för regeringen?
"Nu uttalar sig även Göran Hägglund, partiledare 2004-2015. - Kristdemokraterna står bakom den svenska abortlagstiftningen sedan decennier tillbaka. Lars Adaktusson har röstat på ett i mina ögon konstigt sätt som uttrycker en okänslighet, säger Hägglund.
- - - - - -
Han nämner till exempel hur Adaktusson röstade i fördömandet av Paraguay. Landet hade nekat en tioårig flicka, som blivit våldtagen av sin styvfar, att genomföra abort. - Även om man har uppfattningen att abortfrågan inte hör hemma på EU-nivå så är det så att varje ställningstagande som görs måste ses i ett sammanhang. Något av det jag har läst har gett ett konstigt intryck. Jag hade inte röstat på motsvarande om jag hade varit i hans parlamentarikerkläder, säger Hägglund. Hur skulle han ha röstat i stället, för att markera att frågan ska ligga på nationell nivå? - I flera av de omröstningar jag har kunnat läsa om så hade det varit bättre att lägga ner rösten"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/1nWJjX/hagglund-om-adaktusson-uttrycker-okanslighet