• Padirac

Har du förtroende för regeringen?

kid on the block skrev 2019-07-29 18:13:56 följande:
    Vad är det du inte förstår? C och L gick till val på att avsätta Löfvén. Efter valet hjälper de Löfvén att bilda en vänsterregering. Hur kan du inte förstå att de ljög när de sa att de gick till val på att avsätta Löfvén?

De hade kunnat rösta nej till denna regering.
    De hade inte behövt acceptera SD-inflytande.
    Ett nej till båda delarna hade funkat.
    C förlorade en del röstar inför decembermätningen, sen har de ett något ökat stöd i opinionen.

Allra störst stöd hade de när M velade om sitt samarbete med SD,  många alliansröstare ville inte stödja ett M närmare SD. 
  • Padirac
    Padirac skrev 2019-07-29 18:28:06 följande:
    ....
    Politiskt hantverk till skillnad från SDs en framgångsrika strategi att utpressa. SD får se sig utanför inflytande nu, deras strategi gick åt skogen, medans C och L fick mer av sin politik i de 73 punkterna än de fick med alliansen där det mycket större M höll i tyglarna. 
    Politiskt hantverk till skillnad från SDs INTE framgångsrika strategi att utpressa. SD får se sig utanför inflytande nu, deras strategi gick åt skogen, medans C och L fick mer av sin politik i de 73 punkterna än de fick med alliansen där det mycket större M höll i tyglarna.
  • FDFMGA
    kid on the block skrev 2019-07-29 17:26:09 följande:
    Det där är bara käbbel. Kan du inte komma på nåt personangrepp som biter?
    Nja, jag sysslar inte med personangrepp, det är som jag ser det mer något som diagnoshögern pysslar med.

Att de sen skriker att de blivit utsatta för personangrepp är ju en del av KDSD-jargongen.

KDSD är heller inte ensamma bland aktoritetsvädjande partier att vifta med martyrvimpeln.

Men ett erkännade vill jag ändå komma med  - sammanhållningen är förvånansvärd god bland nätets KDSD.are. Enade vi stå - söndrade vi falla, typSkrattande

Personligen tror jag dessutom att hen som skapar ett nytt nick om dagen här på FL frånsett sitt evinnerliga gnäll om kommunistmoderatorer och så - har en betydligt mer verklighetsanpassad syn på vad KDSD-samarbetet kan komma att innebära än hens följare har.
  • Digestive
    kid on the block skrev 2019-07-29 17:26:09 följande:

Det där är bara käbbel. Kan du inte komma på nåt personangrepp som biter?

Troligen bara nyttigt i sak att det toxiska debattklimatet i Sverige personifieras så fantastiskt tydligt i dessa forum.

Det är dock bara att ignorera sådant som är fullständigt uppenbart och lägga energin på att få det mer subtila fulspelet att träda fram - lögner om det man skriver, förställningar av ens ord, åsikter och så vidare.

Finns ingen sund människa som önskar ett sådant här toxiskt debattklimat i Sverige, det är bara en särskild sort som frodas och njuter av det. Och många gånger är extasen så uppenbar hos dessa att man bara kan skaka på huvudet åt hur illa det är...

Det långa loppet bryr sig dock inte om dagens meningslösa kickar.
    Besvarar inte ökända provokatörer.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-07-29 21:07:05 följande:
    Troligen bara nyttigt i sak att det toxiska debattklimatet i Sverige personifieras så fantastiskt tydligt i dessa forum.

Det är dock bara att ignorera sådant som är fullständigt uppenbart och lägga energin på att få det mer subtila fulspelet att träda fram - lögner om det man skriver, förställningar av ens ord, åsikter och så vidare.

Finns ingen sund människa som önskar ett sådant här toxiskt debattklimat i Sverige, det är bara en särskild sort som frodas och njuter av det. Och många gånger är extasen så uppenbar hos dessa att man bara kan skaka på huvudet åt hur illa det är...

Det långa loppet bryr sig dock inte om dagens meningslösa kickar.
    Jag tror att den SD-aktivist som funnits här på forumet i minst 10 år under ständigt nya nick är bannad för tusende gången.

Hen har en tendens att hylla såväl KD som dess anhängare numer.

Mycket som händer och sker i det lilla såväl som ute i den stora världen kan ibland te sig obegripligt för somliga.
  • Digestive
    Gagga returns skrev 2019-07-29 23:31:21 följande:

Hyllat KD? Jag tycker de agerat rätt patetiskt på sista tiden.

Tänker du på deras hållning i anhöriginvandringen det senaste?
    Gagga returns skrev 2019-07-29 23:30:30 följande:

Om du menar mig så har jag funnits här i c:a tre år.

Lika god koll på tiden som på vad personliga påhopp innebär.
  • Digestive
    Gagga returns skrev 2019-07-29 23:33:32 följande:

Vilken tur att nedanstående inte är ett personangrepp. Inte ens FL-moderatorn kunde försvara dig här. Även en klocka som står still har rätt 2 gånger per dygn, heh

"Jag tycker att den gråtmilda, sjölvömkande aggressiviteten kännetecknar hen och hens epigoner här på FL.

Dessutom är det ju knappast en tillfällighet att FL:s mest radikaliserade SD-aktivist numera framträder som KD-kramare"

Det är tråkigt med folk som inte ens står för vad dem skriver och gör...
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-07-29 23:41:23 följande:
    Det är gulligt av hen att ge dig lite uppbackning!

Hen kanske till och med ger dig en gillande tummeSkrattande
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-07-29 23:41:23 följande:
    Visst är det tråkigt med folk som inte står för vad de skriver och gör.

i synenrhet gäller ju detta alla dessa dem-agoger.
  • Digestive
    Gagga returns skrev 2019-07-29 23:45:56 följande:

Idioten - vi kan kalla hen för gagga - har fått för sig att jag är samma person som nån de stängde av för åratal sedan. Jag tror denna missuppfattning är orsaken till att de stänger av mig gång på gång.

Är givetvis svårt om inte omöjligt att avgöra vem som är bakom ditt nick - men det är naturligtvis ingen god ordning att döma första och fråga sen...

Tänk ett Familjeliv med aktiv moderering i de mer livliga och eldiga forumen, vilken grej det hade varit. Forumen hade väl blivit 20 gånger mer populära.

Men, men, nu är det som det är.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?