• Digestive

Har du förtroende för regeringen?

Oj, oj... det krävdes inte mycket för att väcka tigern idag.

Besvarar inte ökända provokatörer.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-07-29 23:59:48 följande:
    Oj, oj... det krävdes inte mycket för att väcka tigern idag.
    Nej, det är sällan hen hittar en själsfrände här på FL, alltså en person som kan följa honom även när hen börjar slira.

kaka söker rmaka - och det är väl gulligt att ni funnit varandraSkrattande
  • Digestive

Det är nästan som att kliva in i mellanstadiet igen.

Aja...

• FDFMGA
    Digestive skrev 2019-07-30 00:08:37 följande:

Aja...

Hm, det ser ut som din valspartner har blivit avvisad från FL.

Varför det blev så kanske betendevetenskapen har ett svar påSkrattande
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-07-30 00:08:37 följande:

Aja...
    För den nu avgångna medlemmen berättade jag för en massa år sedan om en kille på högstadiet som grinade som en mjölksille om någon besvarade hans påhopp och idiotförklaringar av andra med samma ton och ord. Ingen var mer förnärmad än denne välvuxne nynazist då vi skrattande kallade honom det samma som han kallade oss. Han brukade skrika aphjärna till alla, men möttes enbart av att alla skrattande kallade honom för <hansnamn>-brain då han gjorde bort sig. Han var inte ointelligent, men i nån bemärkelse så var han 'dum i huvudet' som inte kunde se längre än sina egna känslor och sätta sitt agerande i relation till det bemötande han fick.

Det finns en likhet - den som kallar alla för idioter mm tål inte ens att själv sägas mot i fråga om sak, än mindre tål att kallas samma sak som denne kallar andra - ja det är som på lågstadiet eller dagis eller i sandlådan 
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-07-30 00:25:28 följande:

För den nu avgångna medlemmen berättade jag för en massa år sedan om en kille på högstadiet som grinade som en mjölksille om någon besvarade hans påhopp och idiotförklaringar av andra med samma ton och ord. Ingen var mer förnärmad än denne välvuxne nynazist då vi skrattande kallade honom det samma som han kallade oss. Han brukade skrika aphjärna till alla, men möttes enbart av att alla skrattande kallade honom för <hansnamn>-brain då han gjorde bort sig. Han var inte ointelligent, men i nån bemärkelse så var han 'dum i huvudet' som inte kunde se längre än sina egna känslor och sätta sitt agerande i relation till det bemötande han fick.

Det finns en likhet - den som kallar alla för idioter mm tål inte ens att själv sägas mot i fråga om sak, än mindre tål att kallas samma sak som denne kallar andra - ja det är som på lågstadiet eller dagis eller i sandlådan 

Jag har verkligen spenderat noll energi på att hålla ordning på vem som kan tänkas vara bakom ett nick och huruvida denna har blivit avstängd tidigare. Sådant lämnar jag åt moderatorer att avgöra... medan mitt intresse är att bemöta vad folk skriver och emellanåt ha lite mental Kung-Fu (det senare har det dock varit sämre med sedan jag återvände hit efter en längre paus, it seems to be all about cheap shots now).

Jovars, angående din berättelse. Samma sort verkar även ha svårt för att låta bli, hur mycket man än markerar sin ovilja att delta i pajkastning. Till skillnad från IRL så är det lika bra att ignorera i största möjliga mån, för det blir lätt gränslöst när konsekvenserna är så milda som på nätet. Det är väl först när Robert Aschberg knackar på dörren med kameran i hand, som det skulle stilla sig betänkligt för en del.

Är även aktiv på Flashback emellanåt så det här med gränslöshet kan bli ett väldigt talande fenomen ibland... man blir liksom skyddad av en bubbla av näst intill obefintliga konsekvenser - medan man i praktiken inte ens hade fått behålla ett jobb med samma beteende.

Tiden vi lever i är spännande och intensiv men det gäller att hänga med och förändras därefter... för annars riskerar man bli det sista som man vill bli. Det går fort. Det är förödande tryggt. Och man kan bygga sig en helt sluten värld och dito självbild med den. Tillslut gillar man det mer än vad man har när skärmen släcks.

Jag har själv varit där...
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-07-30 01:14:41 följande:
    Jovars, angående din berättelse. Samma sort verkar även ha svårt för att låta bli, hur mycket man än markerar sin ovilja att delta i pajkastning. Till skillnad från IRL så är det lika bra att ignorera i största möjliga mån, för det blir lätt gränslöst när konsekvenserna är så milda som på nätet. Det är väl först när Robert Aschberg knackar på dörren med kameran i hand, som det skulle stilla sig betänkligt för en del.
    Det är inte särskilt svårt att känna igen de relativt fåtaliga provokatörer som har Faniljeliv och forumets oavlönade moderatorer som spottkopp. I synnerhet inte den person som har för vana att kalla FL för kommunistforum och liknande när impulskontrollen fallerar.

Själv diskriminerar jag dock ingen utan besvarar om jag känner för det såväl den mest enfaldiga som personer med förmåga att ta till sig information.

Jag tror dock inte att den person som härjat på FL är något för Robert Aschberg - men däremot är det ju bra att hens ständigt nya nick lika ständigt modereras bort, speciellt eftersom hen är så snar till personangrepp.
  • RebeckaZ70
    Digestive skrev 2019-07-29 14:37:53 följande:
    Haha, med handen på hjärtat så har jag hoppats hela dagen på att någon av er skulle vara förtjust i just det bandet.

Ni är alltså ett lesbiskt par, judar och lyssnar på kristen hårdrock? Bland det bästa jag hört på länge. Internet - I love you! <3

Själv gillar jag deras Carolus Rex riktigt hårt. :)
    Haha, det var ju lustigt
    tja, för oss är det inte särskilt märkligt Foten i munnen Vi bara är...
    Jo, de har många bra album, Pouläraste låten här är garanterat Counterstrike
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • Digestive
    RebeckaZ70 skrev 2019-07-30 06:54:41 följande:

Haha, det var ju lustigt

tja, för oss är det inte särskilt märkligt  Vi bara är...

Jo, de har många bra album, Pouläraste låten här är garanterat Counterstrike

Jag älskar när folk inte är förutsägbara/självklara. :) Ja, man ska bara vara... det är härligast så:

https://m.youtube.com/watch?v=DFEYMH36Nw4
  • RebeckaZ70
    Digestive skrev 2019-07-30 11:32:13 följande:
    Jag älskar när folk inte är förutsägbara/självklara. :) Ja, man ska bara vara... det är härligast så:

I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?