• Lena1979

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2019-11-13 11:46:34 följande:
    Om du begriper samhällsföreteelser lika illa som du förmår förstå inlägg här på FL -så tycker jag synd om dig. Men jag utgår från att du är läskunnig men att din politiska agenda innebär att de du diskuterar med möter större förståelse från en papegoja som lärt sig säga "Polly vill ha kaka"

Men faktum är att du mer påminner om en asgam än en papegoja när du gottar  dig euforiskt över doften av lik eller när du skriver att  i "I dina inlägg är det mycket tydligt att du väljer fokuserar på att skydda, pratar om, nämner och omhuldar gängmedlemmar, brottslingar och kriminella".

Kampen mot gängkriminalitet eller mot kulturella strukturer vars inflytande innebär att demokratiska värderingar och synen på individens rätt att fatta egna val blir satta på undantag - den kampen är alldeles för viktig för att man ska fästa något avseende än möjligen en portion vämjelse inför ditt frossande på offren för gängkriminalitet - eller för den delen knallpulverhögerns tokerier.

Det kommer att ta tid att komma tillrätta med gängens inflytande liksom med kulturellt inflytande som förtrycker enskilda människor - men det verkar som polisen har ett rimligt fokus. Punktmarkering av gängen, se till att det blir tydligt vilka som bestämmer, t ex genom att konsekvent slå ner på öppen narkotikahandel.

Det är ett arbete som kräver tålamod och åter tålamod och det är synd att M och KD ställde sig utanför något som hade kunnat bli en bred manifestation av politisk enighet mot gängkriminaliteten från samhällets sida.

I takt med att polisen kommer att få bättre och bättre grepp om kriminaliteten och få bättre möjligheter att ta fram bevis som håller i domstol, och gängkrimilaliteten kommer att minska - så kommer asgamarna att skräna allt mer missnöjt över en utveckling som går på tvärs mot deras agenda.
    Återigen ger du uttryck för dina oändliga rader av att förneka, dölja och förminska problemen.

Som vanligt väljer du taktiken att försöka provocera för att flytta fokus. Du väljer likt en indoktrinerad fanatiker rabbla dina ord som är avsedda att smutskasta och provocera. Du gillar att i ett sådant här forum som FL ge andra människor epitet som asgam och du gillar prata om doften av lik.
    Det är dina egna val och de får stå stå för dig. 

Jag är en enkel och rak människa och jag har ingen politisk agenda. Kanske är det så som du försöker ge intryck av att jag är en så enkel människa så jag inte förstår något alls, åtminstone inte lika bra som du? Och som inte på långa vägar når upp till den fantastiska förmåga som du tillskriver dig själv?
    Kanske är du så ofantligt intelligent som du själv försöker framställa dig och kanske når min intelligens inte ens upp till nivån hos en papegoja?

Kanske är det så att intelligensen hos en papegoja, och hos mig, räcker för att förstå att det är mer begåvat hellre välja prioritera och omhulda brottsoffren och de vanliga medborgarna framför brottslingar?
    Vad är det då som gör att en så högintelligent individ som du inte verkar ha begåvning tillräckligt för att klara förstå denna skillnad i prioritering?

Hur lång tid och hur svårt har det enligt dig varit för jämförbara länder, t ex våra nordiska grannländer, att lyckas med att inte dra på sig så stora nya samhällsproblem som vi har gjort i Sverige?
    Hur länge har de jobbat med detta uppdrag? 10 år, 100 år, eller vad? Vilka ofantligt stora problem var det som de tvingades lösa innan de kom tillrätta med problemen?
    Upplys gärna mig som inte kan påminna mig att de ens har haft några större problem med sprängningar och skjutningar, åtminstone inte på de senaste 30 åren som jag klarar att överblicka?
    Vad är deras fantastiska prestationer, enligt dig näst intill ouppnåeliga, under som du säger mycket lång tid, som gör att de har lyckats undvika de flesta av alla de problem som vi har dragit på oss i vårt nya Sverige?

Varför skulle det vara helt omöjligt för oss att lyckas med det som de allra flesta andra jämförbara länder i hela världen har lyckats med så mycket bättre än vi?
    Kan det möjligen bero på att vi är befolkade med oändligt många fler människor som inbillar sig själva vara lika oändligt intelligenta som du och dina gelikar?

Flera jämförbara länder, t ex våra nordiska grannländer, har lyckats väldigt mycket bättre än vi.
    Det är bevis nog för att det är både möjligt och fullt rimligt att även vi ska lyckas.

Fösta steget är att sluta förneka, dölja och förminska problemen.
    Andra steget är att ändra fokus, från att som du och dina gelikar omhulda brottslingar till att i stället, som i de allra flesta rättsstater, prioritera skydda våra övriga medborgare och till skillnad mot dig i stället omhulda brottsoffren.
    Därefter är det fullt möjligt att i följande steg omedelbart börja göra skillnad och omgående börja åstadkomma påtagliga resultat. Jag är övertygad att kompetens finns inom Sverige och jag är dessutom övertygad att vi helt gratis, om vi skulle behöva, kan få tillgång till jämförbara länders råd och tillvägagångssätt, om det är okänt för oss.

Oavsett vilka hemska ord du väljer framföra och oavsett dina oändliga försök att förneka, dölja och förminska så finns bevisen framför dina och allas våra ögon: Jämförbara länder, t ex våra nordiska grannländer, har lyckats mycket bättre än vi. Deras vanliga medborgare och brottsoffren har klarat sig väldigt mycket bättre än vi i Sverige.
    Låt oss bara börja göra som de har gjort.
  • Lena1979

Att under lång tid och gång efter annan medvetet välja att avstå från att agera handlar inte om att visa tålamod. 
    Tvärtom har du FDFMGA och dina gelikar, tillsammans med alla gammelpartier, verkligen prövat befolkningens tålamod.

Trots dina försök att förneka, dölja och förminska problemen har dödsskjutningar, sprängdåd och gängbrottslighet blivit den helt dominerande frågan i debatten.
    Du får gärna försöka förneka och säga vad du vill men regeringen har hittills valt avstå från att agera tillräckligt bra.
    Det viktigaste för Sveriges medborgare och väljare är säkerhet och trygghet, mycket viktigare än att som du omhulda brottslingar, det är för mig och alla vanliga medborgare själva grundfundamentet i ett gott samhälle.

När brottslingar spränger bomber och granater, när kvinnor och barn skjuts ner på öppen gata är det, oavsett dina förnekelser, självfallet regeringen som bär huvudansvaret för att agera mot denna utveckling. 
    Löfven har själv på senare tid flera gånger sagt att hans egen och regeringens viktigaste uppgift är att knäcka brottsligheten. 
    Han säger detta för att det är enda chansen rädda sig själv, han vet att om han och regeringen misslyckas med detta kommer både förtroende och väljarna att smälta bort som snö på våren. Då är Stefan Löfven, hans regering och anhang rökt i nästa val.

Du vill självfallet kalla mig för de allra hemskaste ord du kan spotta fram för att jag skriver dessa ord, det får dig förmodligen vilja skrika SD:are och du vill försöka brunsmeta mig, men det är trots allt sanningen.

• FDFMGA
    Lena1979 skrev 2019-11-13 10:48:24 följande:
    Jo, till mig förmedlar du ett klart och tydligt intryck av att du påstår just det.

Varje framgångsrik rättsstat ägnar sig åt att skydda sina vanliga medborgare mot brottslingar. I detta ingår t ex åtgärder som att avskilja dem som begår brott.
    Men du menar att detta inte förekommer i en rättsstat?

Jag har aldrig sagt att juridiska lagar och regler inte ska följas. Menar du att de jämförbara länderna, t ex våra nordiska grannländer, som bevisligen jobbar mycket mera framgångsrikt än vi, generellt inte skulle följa rådande juridiska lagar och regler? Att de inte är rättsstater enligt dig?

När har jag någonsin sagt att man ska tillgripa metoder som inte vilar på allmänt accepterad juridisk och mänsklig grund?
    Med mänsklig grund menar jag då att man i första rummet sätter vanliga medborgare och brottsoffer, inte som du som sätter brottslingar i första rummet.

Det jag menar är att så snart vi skiftar fokus, att börja skydda och omhulda brottsoffren och våra vanliga medborgare, i stället för att som du och dina gelikar fokusera på att omhulda och skydda brottslingarna, så kan vi börja utvecklingen mot att lyckas lika bra som jämförbara länder.
    Vi likväl som jämförbara länder har alla möjligheter att på juridiskt acceptabel  grund motverka de nya samhällsproblemen lika bra som t ex våra nordiska grannländer har lyckats med.
    De jämförbara länderna har mycket mindre nya samhällsproblem än vi har dragit på oss i Sverige, de är bevisen för att en rättsstat kan fungera så mycket bättre än dagens Sverige.

I dina inlägg är det mycket tydligt att du väljer fokuserar på att skydda, pratar om, nämner och omhuldar gängmedlemmar, brottslingar och kriminella.
    Det är dessa du väljer att framhålla när du pratar om rättsstaten.
    Ingenstans nämner du ens att man i en rättsstat bör prioritera brottsoffren och de vanliga medborgarna.
    Det är mycket tydligt vilka du och dina gelikar väljer att omhulda och vilka ni väljer att förneka.
    Snacka om förvrängt fokus i din syn på rättsstaten!
    Visst förstår jag att du blir upprörd - dels av att få höra sanningen om att du och dina likasinnade frossar njutningslystet i brottsoffrers lidande och död och dels för att du inte tål att höra att polis, åklagare och domstolar inte ser mellan fingrarna visavi gängkriminalitet - men att Sverige är en rättstat där man betraktas som oskyldig till dess att motsatsen bevisats.

Man kan inte som asgamshögern skränar bara gripa dem man misstänker och därefter avskärma dem från samhället för gott. Vad man kan göra är det som polisen i allt större utsträckning försöker göra - att punktmarkera gängen, att se till att narkotikaförsäljning inte ska kunna ske på allmän plats utan att polisen ingriper.

Polisen och det svenska samhället kommer att komma tillrätta med sprängningar, gängskjutningar och kulturella mönster som inte är kompatibla med demokratiska värderingar och individers frihet.

Och då kommer du att skräna besviket.
  • Lena1979
    FDFMGA skrev 2019-11-13 14:31:32 följande:
    Visst förstår jag att du blir upprörd - dels av att få höra sanningen om att du och dina likasinnade frossar njutningslystet i brottsoffrers lidande och död och dels för att du inte tål att höra att polis, åklagare och domstolar inte ser mellan fingrarna visavi gängkriminalitet - men att Sverige är en rättstat där man betraktas som oskyldig till dess att motsatsen bevisats.

Man kan inte som asgamshögern skränar bara gripa dem man misstänker och därefter avskärma dem från samhället för gott. Vad man kan göra är det som polisen i allt större utsträckning försöker göra - att punktmarkera gängen, att se till att narkotikaförsäljning inte ska kunna ske på allmän plats utan att polisen ingriper.

Polisen och det svenska samhället kommer att komma tillrätta med sprängningar, gängskjutningar och kulturella mönster som inte är kompatibla med demokratiska värderingar och individers frihet.

Och då kommer du att skräna besviket.
    Nä, regeringen har hittills valt att avstå från att agera. Hittills har de misslyckats, trots att jämförbara länder har bevisat att det är både möjligt och rimligt att man agerar på så sätt att man lyckas.
    Löfven och regeringen är mycket rädda för att de kommer att misslyckas och att medborgarna därför kommer göra processen kort med dem vid nästa val.
  • FDFMGA
    Lena1979 skrev 2019-11-13 14:59:33 följande:
    Nä, regeringen har hittills valt att avstå från att agera. Hittills har de misslyckats, trots att jämförbara länder har bevisat att det är både möjligt och rimligt att man agerar på så sätt att man lyckas.
    Löfven och regeringen är mycket rädda för att de kommer att misslyckas och att medborgarna därför kommer göra processen kort med dem vid nästa val.
    Regeringen varken kan eller bör patrullera på gatorna, det är polisens uppgift.

Det är trist att den nya polisorganisationen under många år fungerade som ett effektivt sätt att få polisen att bli en ineffektiv organisation. Men det politiska ansvaret för klåfingrigheten att byråkratisera polisen är samtliga partiers.

Do kommer att bli besviken vad det lider - polisen kommer att lyckas med sin uppgift.
  • nihka
    Lena1979 skrev 2019-11-12 23:55:56 följande:
    Ooops, var det någon som slumrade till? Med hjälp av någon kemikalisk substans? I vart fall var det någon som i drömmarnas värld helt och hållet missade det viktigaste.

Det var ju inte jag som sade att 80 000 uppehöll sig illegalt i landet och att utvisningarna borde verkställas,
    det var Ygeman!

Men man kan väl inte annat än hålla med honom?
    Om han har rätt, att  individer vistas illegalt i landet, så är de väl brottslingar?
    Att vistas illegalt i ett land, något land, är så vitt jag kan förstå brottsligt? Den som begår en brottslig handling är väl en brottsling? 
    (I vart fall i något annat land än i det dum-naiva Sverige?)

Forskning och studier om kriminalitet brukar generellt visa att brottslingar är upprepade brottslingar.
    Har de begått ett brott så är de mycket mer benägna i jämförelse med laglydiga att begå fler brott och att även börja begå ytterligare brott inom för dem helt nya områden.
    Brottslingar är dessutom ofta "smittsamma" och uppmuntrar andra till brott.
    Det är ännu ett mycket hållbart argument till varför utländska brottslingar bör utvisas.
    Undrar vem det är som både anklagar mig för att använda droger samt missar det faktum att det inte var Ygeman utan DU som kallar de 80 000 som skulle utvisas för BROTTSLINGAR.

Och du gör det igen. Och igen. Och igen. Och försvarar det fast det enligt lagen inte är olagligt att inte lämna landet efter ett utvisningsbeslut.

Vi är nämligen många som inte vill kriminalisera exempelvis spädbarn, tvååringar och sjuåringar eller menar att de löper en förhöjd risk att begå fler brott nu när de ända inlett en kriminell karriär. Och inte heller tror vi att kriminaliteten kommer att minska av att verkställa utvisningar av "kriminellt smittsamma" barn. 

Här får du en t-shirt av mig med tryck på magen: Jag är ingen brottsling Baby

TÄNK före. Eller iaf efter.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Lena1979
    nihka skrev 2019-11-13 15:16:00 följande:
    Undrar vem det är som både anklagar mig för att använda droger samt missar det faktum att det inte var Ygeman utan DU som kallar de 80 000 som skulle utvisas för BROTTSLINGAR.

Och du gör det igen. Och igen. Och igen. Och försvarar det fast det enligt lagen inte är olagligt att inte lämna landet efter ett utvisningsbeslut.

Vi är nämligen många som inte vill kriminalisera exempelvis spädbarn, tvååringar och sjuåringar eller menar att de löper en förhöjd risk att begå fler brott nu när de ända inlett en kriminell karriär. Och inte heller tror vi att kriminaliteten kommer att minska av att verkställa utvisningar av "kriminellt smittsamma" barn. 

Du far med lögn.
    Jag har aldrig anklagat dig för att använda droger!

Vänd dig till någon annan med ditt nosens och ditt struntprat.
  • nihka
    Lena1979 skrev 2019-11-13 13:49:52 följande:
    Återigen ger du uttryck för dina oändliga rader av att förneka, dölja och förminska problemen.

Som vanligt väljer du taktiken att försöka provocera för att flytta fokus. Du väljer likt en indoktrinerad fanatiker rabbla dina ord som är avsedda att smutskasta och provocera. Du gillar att i ett sådant här forum som FL ge andra människor epitet som asgam och du gillar prata om doften av lik.
    Det är dina egna val och de får stå stå för dig. 

Jag är en enkel och rak människa och jag har ingen politisk agenda. Kanske är det så som du försöker ge intryck av att jag är en så enkel människa så jag inte förstår något alls, åtminstone inte lika bra som du? Och som inte på långa vägar når upp till den fantastiska förmåga som du tillskriver dig själv?
    Kanske är du så ofantligt intelligent som du själv försöker framställa dig och kanske når min intelligens inte ens upp till nivån hos en papegoja?

Kanske är det så att intelligensen hos en papegoja, och hos mig, räcker för att förstå att det är mer begåvat hellre välja prioritera och omhulda brottsoffren och de vanliga medborgarna framför brottslingar?
    Vad är det då som gör att en så högintelligent individ som du inte verkar ha begåvning tillräckligt för att klara förstå denna skillnad i prioritering?

Hur lång tid och hur svårt har det enligt dig varit för jämförbara länder, t ex våra nordiska grannländer, att lyckas med att inte dra på sig så stora nya samhällsproblem som vi har gjort i Sverige?
    Hur länge har de jobbat med detta uppdrag? 10 år, 100 år, eller vad? Vilka ofantligt stora problem var det som de tvingades lösa innan de kom tillrätta med problemen?
    Upplys gärna mig som inte kan påminna mig att de ens har haft några större problem med sprängningar och skjutningar, åtminstone inte på de senaste 30 åren som jag klarar att överblicka?
    Vad är deras fantastiska prestationer, enligt dig näst intill ouppnåeliga, under som du säger mycket lång tid, som gör att de har lyckats undvika de flesta av alla de problem som vi har dragit på oss i vårt nya Sverige?

Varför skulle det vara helt omöjligt för oss att lyckas med det som de allra flesta andra jämförbara länder i hela världen har lyckats med så mycket bättre än vi?
    Kan det möjligen bero på att vi är befolkade med oändligt många fler människor som inbillar sig själva vara lika oändligt intelligenta som du och dina gelikar?

Flera jämförbara länder, t ex våra nordiska grannländer, har lyckats väldigt mycket bättre än vi.
    Det är bevis nog för att det är både möjligt och fullt rimligt att även vi ska lyckas.

Fösta steget är att sluta förneka, dölja och förminska problemen.
    Andra steget är att ändra fokus, från att som du och dina gelikar omhulda brottslingar till att i stället, som i de allra flesta rättsstater, prioritera skydda våra övriga medborgare och till skillnad mot dig i stället omhulda brottsoffren.
    Därefter är det fullt möjligt att i följande steg omedelbart börja göra skillnad och omgående börja åstadkomma påtagliga resultat. Jag är övertygad att kompetens finns inom Sverige och jag är dessutom övertygad att vi helt gratis, om vi skulle behöva, kan få tillgång till jämförbara länders råd och tillvägagångssätt, om det är okänt för oss.

Oavsett vilka hemska ord du väljer framföra och oavsett dina oändliga försök att förneka, dölja och förminska så finns bevisen framför dina och allas våra ögon: Jämförbara länder, t ex våra nordiska grannländer, har lyckats mycket bättre än vi. Deras vanliga medborgare och brottsoffren har klarat sig väldigt mycket bättre än vi i Sverige.
    Låt oss bara börja göra som de har gjort.
    AHA. Du vill alltså ha fler mord så som det är med råge i Finland - ett av de grannländer som har lyckats så mycket bättre än vi.  Och kasta ut alla kriminella ettåringar så inte dessa BROTTSLINGAR smittar ner med sin kriminalitet.

Och varför rackar du ner på papegojor? Är de också BROTTSLINGAR?
  • nihka
    Lena1979 skrev 2019-11-13 15:26:21 följande:
    Du far med lögn.
    Jag har aldrig anklagat dig för att använda droger!

Vänd dig till någon annan med ditt nosens och ditt struntprat.
    DU missar det faktum att det inte var Ygeman utan DU som kallar de 80 000 som skulle utvisas för BROTTSLINGAR.

• Lena1979
    FDFMGA skrev 2019-11-13 15:12:25 följande:
    Regeringen varken kan eller bör patrullera på gatorna, det är polisens uppgift.

Det är trist att den nya polisorganisationen under många år fungerade som ett effektivt sätt att få polisen att bli en ineffektiv organisation. Men det politiska ansvaret för klåfingrigheten att byråkratisera polisen är samtliga partiers.

Do kommer att bli besviken vad det lider - polisen kommer att lyckas med sin uppgift.
    Regeringen är ansvarig.
    Om detta är jag helt enig med bl a t ex SVT:s Mats Knutson.
    Mitt tidigare inlägg är mycket starkt inspirerat och präglat av hans aktuella artikel.

Men du FDFMGA vill väl anklaga även Mats Knutsson för att inte klara av att förstå saker lika bra som du. Det är väl din åsikt att även han, liksom jag, i dina ögon har intelligens som en papegoja?
    Kanske vill du också försöka brunsmeta honom, förneka, förminska och dölja även det som han säger?
    Mats Knutsson har kanske också blivit SD:are nu i dina ögon?

Jag kan mycket gärna notera och erkänna att även Mats knutsson och SVT i åtminstone i vissa stycken har ändrat sin retorik, i vissa stycken har minskat på att försöka dölja, förneka och förminska våra nya samhällsproblem.

Som jag sagt tidigare, snart är du ensam om att ständigt framhärda i ditt förnekande och döljande, ensam om att ha missat förändringen!

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lyckas-inte-regeringen-knacka-brottsligheten-ar-lofven-rokt-i-nasta-val
    Analys: Lyckas inte regeringen knäcka brottsligheten är Löfven rökt i nästa val
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?