Har du förtroende för regeringen?
Lena1979 skrev 2019-11-12 18:46:09 följande:
Jag har inte någonstans begränsat mig till just gängkriminalitet eller begränsat mig enbart till våld.Det övergripande som jag i huvudsak talar om är Sveriges nya samhällsproblem i stort.
Sedan kommer vi självfallet in på exempel och detaljer, men mitt fokus, och det som du/ni försöker förneka, dölja och förminska, är de övergripande nya samhällsproblem vi dragit på oss i Sverige.
Att välja ut och diskutera enbart vissa detaljer, ofta lösryckta ur sitt sammanhang, är något som du är expert på (nu vet jag inte om du och den s k Padirac är en och samma person, eftersom du går in och hittar på saker, citerar mig och diskuterar med mig, och du låtsas företräda Padirac?).
Det är en så tydlig taktik av dig (er?) att alltid försöka flytta fokus just bara till en liten utvald detalj, ofta ryckt ur sitt sammanhang, som du själv har valt ut.
Jag tycker det är väldigt genomskinligt och väldigt tydlig taktik i dina försök att förminska, förneka och dölja Sveriges nya samhällsproblem.
I ditt inlägg här ovan försöker du nu provocera och påstå saker om gnäll och hån mot polisen, något som jag aldrig ens har nämnt någonstans! Men som du vill att vi ska diskutera.
Väldigt tydligt här att du försöker flytta fokus till en av dig utvald detalj i stället för att du måste diskutera Sveriges nya samhällsproblem, en diskussion som du vet att du förlorar!
Dock ofattbart hur det har kunnat undgått dig att ni som ägnar all er energi åt att försöka förminska, förneka och dölja är en väldigt krympande skara, men jag förmodar att du låtsas? De allra flesta har fått upp ögonen och har kommit till insikt, fler är på väg.
Det är ju extremt tydligt när man följer de gamla etablerade partiernas förändrade retorik, om man följer denna och tidigare regeringar och deras budgetar, likväl som förändringar TOM på SVT och Public Service(!), likväl som det märks på arbetsplatser, i fikarummet, i föreningslivet, på grannfesten och på alla andra ställen i samhället.
Den allmänna samhällsdebatten om Sveriges nya samhällsproblem är väldigt förändrad under bara den senaste tiden.
Dina försök att dölja, förneka och förminska Sveriges nya samhällsproblem verkar inte vara så framgångsrika för andra människor, kanske är de framgångsrika enbart inom dig själv?
Många som leds av SDsvansens agenda eller följer den eller sprider den tar upp enskilda händelser och förstorar dessa för att det ska passa deras stört vinklade beskrivning av samhället.
Sanningen om vad som faktiskt sker beror inte på hur framgångsrik propaganda eller retorik är - även om alt right, SDsvans, skrikhögern, auktoritära högern tagit till sig det sätt att beskriva världen som 'the Donald' spridit.
Utifrån vad som faktisk sker kan man sedan diskutera vilka verkningar detta har för enskilda personer och för allmänheten. Där har du fortfarande inte gett några belägg eller några referenser eller ens en förklaring för hur det hänger ihop mellan fakta och de åsikter du ger uttryck för. Du får naturligtvis tycka vad du vill, ha egna åsikter och du får också tycka vad du vill och ha åsikter om andras uppfattningar. Det påverkar dock inte vad som faktisk har skett i sak.