• Lena1979

Har du förtroende för regeringen?

nihka, på förekommen anledning gör jag ett förtydligande bara för dig:

Det jag skrivit i de senaste inläggen är inget som jag har hittat på.
    Det är SVT:s Mats Knutsson som har sagt detta.

Hoppas du kan förstå mitt förtydligande?
    Säg gärna till om det verkar för komplicerat för dig se vad jag har sagt respektive vad Mats Knutsson har sagt,
    så lovar jag försöka finna fler vägar att förklara för dig.

OBS: Mats Knutsson har inte sagt detta riktat direkt till dig!
    Du behöver inte känna dig anklagad av honom och du behöver inte börja kasta ur dig en massa hemska ord riktade till honom.
    Som upplysning särskilt till dig informerar jag dig om att det handlar om en öppen och allmängiltig artikel på SVT Nyheter, öppen för alla och alltså INTE direkt riktad till DIG.

• nihka
    Lena1979 skrev 2019-11-13 15:44:57 följande:

nihka, på förekommen anledning gör jag ett förtydligande bara för dig:

Det jag skrivit i de senaste inläggen är inget som jag har hittat på.
    Det är SVT:s Mats Knutsson som har sagt detta.

Hoppas du kan förstå mitt förtydligande?
    Säg gärna till om det verkar för komplicerat för dig se vad jag har sagt respektive vad Mats Knutsson har sagt,
    så lovar jag försöka finna fler vägar att förklara för dig.

OBS: Mats Knutsson har inte sagt detta riktat direkt till dig!
    Du behöver inte känna dig anklagad av honom och du behöver inte börja kasta ur dig en massa hemska ord riktade till honom.
    Som upplysning särskilt till dig informerar jag dig om att det handlar om en öppen och allmängiltig artikel på SVT Nyheter, öppen för alla och alltså INTE direkt riktad till DIG.

På förekommen anledning upplyser jag dig om att varken Mats Knutsson eller någon annan är ansvariga för att DU kallar människor som inte har begått något brott för BROTTSLINGAR och varken Mats Knutsson eller någon annan har skrivit inlägg #13619 och #13625 utan det är DU.

Säg till om det verkar för komplicerat för dig att se vad DU har skrivit så lovar jag att försöka finna fler vägar att förklara för dig vad DU har skrivit:

"Om man ser till att verkställa de på juridisk grund redan beslutade utvisningarna av dessa brottslingar så pekar allt på att man har skyddat potentiella brottsoffer och man har avskilt brottslingar.

Försök inte inbilla mig, eller dig själv, att du inte tror att få bort 80 000 brottslingar har stor betydelse för kriminaliteten i vårt samhälle!"
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • FDFMGA
    Lena1979 skrev 2019-11-13 15:38:37 följande:
    Regeringen är ansvarig.
    Om detta är jag helt enig med bl a t ex SVT:s Mats Knutson.
    Mitt tidigare inlägg är mycket starkt inspirerat och präglat av hans aktuella artikel.

Men du FDFMGA vill väl anklaga även Mats Knutsson för att inte klara av att förstå saker lika bra som du. Det är väl din åsikt att även han, liksom jag, i dina ögon har intelligens som en papegoja?
    Kanske vill du också försöka brunsmeta honom, förneka, förminska och dölja även det som han säger?
    Mats Knutsson har kanske också blivit SD:are nu i dina ögon?

Jag kan mycket gärna notera och erkänna att även Mats knutsson och SVT i åtminstone i vissa stycken har ändrat sin retorik, i vissa stycken har minskat på att försöka dölja, förneka och förminska våra nya samhällsproblem.

Som jag sagt tidigare, snart är du ensam om att ständigt framhärda i ditt förnekande och döljande, ensam om att ha missat förändringen!

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lyckas-inte-regeringen-knacka-brottsligheten-ar-lofven-rokt-i-nasta-val
    Analys: Lyckas inte regeringen knäcka brottsligheten är Löfven rökt i nästa val
    Jaha, så Mats Knutson är din guru.

Tja, själv håller jag mig inte med sådana.

Jag betvivlar att Mats Knutson har någon annan uppfattning än den att man inte kan avskärma gängkriminella från samhället med mindre än att domstolarna anser det bevisat att de begått de brott de åtalas för.

Du verkar för övrigt rätt avskärmad från det du läser överhuvudtaget.

Så Knutsons analys är enligt dig att om inte regeringen lyckas knäcka brottsligheten så är den rökt vid nästa val.

Ingen regering någonsin någonstans har lyckats knäcka brottsligheten och ingen regering kommer heller att lyckas med detta. Men vad vår regering kommer att lyckas med är att se till att polisen får de resurser som krävs för att de ska kunna göra livet som gängkriminell betydligt svårare och mindre glorifierat för dem som finns i gängens utkanter, det vill säga begränsa nyrekryteringen. 

Det kommer inte att smällas på valdagsnatten, däremot att gnällas från dem som vaknar upp från drömmen om en nyauktoritär brunblå regering och ser vad som förhoppningsvis inte är Löfven utan hans efetrträdare som partiledare för S hålla ett segertalGlad
  • Ännu ett konto
    Padirac skrev 2019-11-12 21:03:06 följande:
    Menar du att det saknas belägg för att då kriminella skjuter andra kriminella så är är det dessa beskjutna som beskjutits.

Det är verkligen gaggaism i sitt esse - jag bugar för denna förmåga

Skål
    Är inte alla människor lika mycket värda?
  • nihka
    Lena1979 skrev 2019-11-13 15:26:21 följande:
    Du far med lögn.
    Jag har aldrig anklagat dig för att använda droger!

Vänd dig till någon annan med ditt nosens och ditt struntprat.
    Ska du skylla på att det är Mats Knutsson igen eller kanske din tygtiger som för dina fingrar över tangentbordet:

"Ooops, var det någon som slumrade till? Med hjälp av någon kemikalisk substans? I vart fall var det någon som i drömmarnas värld helt och hållet missade det viktigaste."
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Padirac
    Ännu ett konto skrev 2019-11-13 23:36:41 följande:

Är inte alla människor lika mycket värda?

Du får fråga de som skjuter andra människor om det
  • Lena1979
    FDFMGA skrev 2019-11-13 17:29:53 följande:
    Så Knutsons analys är enligt dig att om inte regeringen lyckas knäcka brottsligheten så är den rökt vid nästa val.
    Nej, inte enligt mig, utan enligt länkad artikel från SVT.
    Det där med "rökt" var inget som jag hittade på utan det var rakt av ett citat från SVT.

Fungerade inte länken för dig?

Du brukar ju efterfråga länkar och källor, så jag försökte bara vara snäll mot dig, lyssna och tillfredsställa dina önskemål. Då var jag väl duktig?
  • FDFMGA
    Lena1979 skrev 2019-11-14 09:32:29 följande:
    Nej, inte enligt mig, utan enligt länkad artikel från SVT.
    Det där med "rökt" var inget som jag hittade på utan det var rakt av ett citat från SVT.

Fungerade inte länken för dig?

Du brukar ju efterfråga länkar och källor, så jag försökte bara vara snäll mot dig, lyssna och tillfredsställa dina önskemål. Då var jag väl duktig?
    Länken fungerade utmärkt och jag hade redan förstått att du betraktar Knutson som ett orakel.

Hursomhelst så har du återigen misslyckats med att förstå en text, redan efter någon rad hade du gått vilse.

Knutson skriver: "Lyckas inte regeringen knäcka brottsutvecklingen så är den rökt vid nästa val"

Det har jag inget att invända mot. Jag tror också att det är fundamentalt för regeringens överlevnad att den kan vissa att framförallt sprängningarna har minskat kraftigt i frekvens men att också brottsligheten totalt sett gått ner.

Du borde lära dig att läsa annat än rubriken som säkert är satt av någon timvikarie.

Knutson skriver alltså brottsutvecklingen och han menar då att regeringen måste bryta en trend.

En artikel innehåller oftast rubrik, ingress och brödtext - det är nyttigt för läsutvecklingen att ta del av en hel artikel.

Fundera gärna på skillnaden mellan 
     "Lyckas inte regeringen knäcka brottsutvecklingen så är den rökt vid nästa val" och

Det brister nämligen en smula i ditt analysförsökSkrattande 
  • K Markatta

Säpo bör nu hålla ordentlig koll på de skummisar som vistas i regeringskansliet:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-vapen-stulna-fran-regeringskansliet

Uppgifter: Pistoler stulna - från regeringskansliet

Flera pistoler av modell Glock 17 samt 300 patroner ska ha stulits från ett vapenskåp inne på regeringskansliet, enligt uppgifter till Dagens Juridik. Polisen bekräftar för SVT Nyheter att Securitas, som sköter säkerheten på regeringskansliet, har anmält ärendet.

- Det här är ingenting som vi kommenterar, säger Morgan Johanssons pressekreterare Adriana Haxhimustafa.

• Lena1979
    FDFMGA skrev 2019-11-14 11:17:22 följande:
    Länken fungerade utmärkt och jag hade redan förstått att du betraktar Knutson som ett orakel.

Hursomhelst så har du återigen misslyckats med att förstå en text, redan efter någon rad hade du gått vilse.

Knutson skriver: "Lyckas inte regeringen knäcka brottsutvecklingen så är den rökt vid nästa val"

Det har jag inget att invända mot. Jag tror också att det är fundamentalt för regeringens överlevnad att den kan vissa att framförallt sprängningarna har minskat kraftigt i frekvens men att också brottsligheten totalt sett gått ner.

Du borde lära dig att läsa annat än rubriken som säkert är satt av någon timvikarie.

Knutson skriver alltså brottsutvecklingen och han menar då att regeringen måste bryta en trend.

En artikel innehåller oftast rubrik, ingress och brödtext - det är nyttigt för läsutvecklingen att ta del av en hel artikel.

Fundera gärna på skillnaden mellan  "Lyckas inte regeringen knäcka brottsutvecklingen så är den rökt vid nästa val" och

Det brister nämligen en smula i ditt analysförsökSkrattande 
    Jag har inte gjort någon analys.
    Jag har bara länkat till och refererat till analysen av Mats Knutsson på SVT. Om du har problem med det de har skrivit, eller med deras rubriksättning, så rekommenderar jag dig att du vänder dig till dem.
    Jag har tyvärr inte förmåga eller intresse att göra något åt vad de väljer att publicera. Framförallt har jag inte intresse hjälpa dig med ditt problem.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?