Lena1979 skrev 2019-11-13 15:38:37 följande:
Regeringen är ansvarig.
Om detta är jag helt enig med bl a t ex SVT:s Mats Knutson.
Mitt tidigare inlägg är mycket starkt inspirerat och präglat av hans aktuella artikel.
Men du FDFMGA vill väl anklaga även Mats Knutsson för att inte klara av att förstå saker lika bra som du. Det är väl din åsikt att även han, liksom jag, i dina ögon har intelligens som en papegoja?
Kanske vill du också försöka brunsmeta honom, förneka, förminska och dölja även det som han säger?
Mats Knutsson har kanske också blivit SD:are nu i dina ögon?
Jag kan mycket gärna notera och erkänna att även Mats knutsson och SVT i åtminstone i vissa stycken har ändrat sin retorik, i vissa stycken har minskat på att försöka dölja, förneka och förminska våra nya samhällsproblem.
Som jag sagt tidigare, snart är du ensam om att ständigt framhärda i ditt förnekande och döljande, ensam om att ha missat förändringen!
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lyckas-inte-regeringen-knacka-brottsligheten-ar-lofven-rokt-i-nasta-val
Analys: Lyckas inte regeringen knäcka brottsligheten är Löfven rökt i nästa val
Jaha, så Mats Knutson är din guru.
Tja, själv håller jag mig inte med sådana.
Jag betvivlar att Mats Knutson har någon annan uppfattning än den att man inte kan avskärma gängkriminella från samhället med mindre än att domstolarna anser det bevisat att de begått de brott de åtalas för.
Du verkar för övrigt rätt avskärmad från det du läser överhuvudtaget.
Så Knutsons analys är enligt dig att om inte regeringen lyckas knäcka brottsligheten så är den rökt vid nästa val.
Ingen regering någonsin någonstans har lyckats knäcka brottsligheten och ingen regering kommer heller att lyckas med detta. Men vad vår regering kommer att lyckas med är att se till att polisen får de resurser som krävs för att de ska kunna göra livet som gängkriminell betydligt svårare och mindre glorifierat för dem som finns i gängens utkanter, det vill säga begränsa nyrekryteringen.
Det kommer inte att smällas på valdagsnatten, däremot att gnällas från dem som vaknar upp från drömmen om en nyauktoritär brunblå regering och ser vad som förhoppningsvis inte är Löfven utan hans efetrträdare som partiledare för S hålla ett segertal