• Digestive

Har du förtroende för regeringen?

Padirac skrev 2019-11-20 18:53:55 följande:

Ok, så nu är jag ansvarig för att du inte kunde sprida SDmedias sak utan att avsändaren visades - det kan jag ta på mig.

Kan du förtydliga din spekulation och vad du finner såväl märkligt som olustigt.

Det är för mig otydligt vad du avser i de ursprungliga inläggen.

Nja, du verkar snarare lägga stor vikt vid sådant - förutom när du själv bidrar till det då, såklart. Du verkar ha en måttstock för mycket.

Själv kan jag inte se att det har någon större betydelse mer än att jag förstår att Familjeliv inte vill förknippas med vilka sidor som helst.
    Padirac skrev 2019-11-20 19:04:34 följande:

Är det att MJ övar på sitt anförande om du finner märkligt och olustigt?

Eller vad menade du?

Tajmingen såklart, om vi pratar om specifikt viskningen.
    Skriver i E-Prime.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-11-20 20:02:56 följande:
    Nja, du verkar snarare lägga stor vikt vid sådant - förutom när du själv bidrar till det då, såklart. Du verkar ha en måttstock för mycket.

Själv kan jag inte se att det har någon större betydelse mer än att jag förstår att Familjeliv inte vill förknippas med vilka sidor som helst.

Kan du förklara mer om vad du anser är märkligt respektive olustigt med tajmingen av viskningen då?
  • Padirac

Eller var det något annat än specifikt viskningen du ansåg vara märkligt respektive olustigt?
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-11-20 20:07:35 följande:

Kan du förklara mer om vad du anser är märkligt respektive olustigt med tajmingen av viskningen då?

För att den kom i anslutning till att regeringens politik kritiserades för att ha orsakat problem och efter att tämligen hemska fall hade räknats upp som symtom på problemen.

Helt enkelt ett olustigt läge att viska/mumla: >>För mig spelar det ingen roll.<<.
    Skriver i E-Prime.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-11-20 20:20:43 följande:

Eller var det något annat än specifikt viskningen du ansåg vara märkligt respektive olustigt?

Läs citatet längst ner i inlägg #13714... alltså i ditt eget inlägg, där du citerar mig.
    Skriver i E-Prime.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-11-20 20:44:55 följande:
    För att den kom i anslutning till att regeringens politik kritiserades för att ha orsakat problem och efter att tämligen hemska fall hade räknats upp som symtom på problemen.

Helt enkelt ett olustigt läge att viska/mumla: >>För mig spelar det ingen roll.<<.
    Tror du själv att MJs viskande/mumlande handlade om  Jomshofs 'vad det nu är-påståenden'  
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-11-20 21:35:30 följande:

Tror du själv att MJs viskande/mumlande handlade om  Jomshofs 'vad det nu är-påståenden'  

Det har jag redan svarat på...

Hänvisning riktad till dig i inlägg #13712:
    Digestive skrev 2019-11-20 18:39:52 följande:

Se ovan. Den spekulationen håller jag som troligast.

Mitt inlägg innan/ovan:
    Digestive skrev 2019-11-20 18:16:14 följande:

Ja, och spekulationen i fråga står även med i begynnande inlägg.

Efter anförandet som viskningen förekom i så höll Morgan Johansson (S) sitt eget i tur och ordning. I det anförandet så inledde han en replik med exakt samma ord: >>Fru talman! För mig spelar det ingen roll om man är svart eller vit.<<.

Jag spekulerar alltså om möjligheten att han råkar mumla medan han mentalt förbereder sig för att leverera den repliken.

Har du lyckats förstå?

Skriver i E-Prime.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-11-20 18:16:14 följande:
    Ja, och spekulationen i fråga står även med i begynnande inlägg.

Efter anförandet som viskningen förekom i så höll Morgan Johansson (S) sitt eget i tur och ordning. I det anförandet så inledde han en replik med exakt samma ord: >>Fru talman! För mig spelar det ingen roll om man är svart eller vit.<<.

Jag spekulerar alltså om möjligheten att han råkar mumla medan han mentalt förbereder sig för att leverera den repliken.

Har du lyckats förstå?
    Egentligen inte med mindre än att jag ser det som en illustration av telesättet "Göra en höna av en fjäder" eller kanske en hönsgård av ett dun.

Alltså jag kan inte begripa vad det spelar för roll om Morgan Johansson viskade "Det spelar ingen roll"

När jag följde din länk till debatten så lyssnade jag på debatten, den kan man ju ha synpukter på.

Men kacklet i SD-hönsgården om en viskning säger inget om debatten - men möjligen en hel del om tillståndet i hönsgården.

Eller om jag nu inte förstått poängen. Vad drar du för slutsatser av Johanssons viskning?
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-11-20 21:44:29 följande:
    Det har jag redan svarat på...

Hänvisning riktad till dig i inlägg #13712:

Mitt inlägg innan/ovan:
    Du har sagt att du uppfattade viskandet/mumlandet som märkligt och olustigt - men inte varför.  Jag har frågat fler gånger, men 

Var MJ inte högröstad nog? Eller var det inte tyst nog? Eller uppfattar du att hans viskningar kan betyda någonting märkligt och olustigt? I så fall vad?
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-11-20 22:35:18 följande:
    Du har sagt att du uppfattade viskandet/mumlandet som märkligt och olustigt - men inte varför.  Jag har frågat fler gånger, men 

Var MJ inte högröstad nog? Eller var det inte tyst nog? Eller uppfattar du att hans viskningar kan betyda någonting märkligt och olustigt? I så fall vad?
    Har redan svarat:
    Digestive skrev 2019-11-20 20:44:55 följande:

Andra gången i rad nu och som du ställer frågor som du redan har fått svar på.

En tröttsam argumentationsteknik som du har kört med förr. Ska du övergå till att spela dum nu och för kunna stjäla mer av min tid? - det hör nämligen också till vanligheter.

Helt otroligt vad folk förmår sig att göra i tron att de står för någonting gott. Kan man inte göra gott för det man står för - har man aldrig stått för någonting gott överhuvudtaget...

...i'ts that simple.
    Skriver i E-Prime.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?