• Lena1979

Har du förtroende för regeringen?

K Markatta skrev 2019-11-14 15:45:45 följande:

Säpo bör nu hålla ordentlig koll på de skummisar som vistas i regeringskansliet:

www.svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-vapen-stulna-fran-regeringskansliet

Uppgifter: Pistoler stulna - från regeringskansliet

Flera pistoler av modell Glock 17 samt 300 patroner ska ha stulits från ett vapenskåp inne på regeringskansliet, enligt uppgifter till Dagens Juridik. Polisen bekräftar för SVT Nyheter att Securitas, som sköter säkerheten på regeringskansliet, har anmält ärendet.

- Det här är ingenting som vi kommenterar, säger Morgan Johanssons pressekreterare Adriana Haxhimustafa.

Misstankarna är uppenbara. Man har självfallet beslutat vara effektiva och har därför begränsat sökandet efter misstänkta till att gälla enbart vita, medelålders Svenska män. Förövaren är snart fast!
  • Missermajser
    Lena1979 skrev 2019-11-14 16:08:07 följande:
    Misstankarna är uppenbara. Man har självfallet beslutat vara effektiva och har därför begränsat sökandet efter misstänkta till att gälla enbart vita, medelålders Svenska män. Förövaren är snart fast!

Nu skrev du i fel forum va?

Vita medelålders män, skulle det vara någon slags rolig ironi? Kan du förklara?

• Lena1979
    Missermajser skrev 2019-11-14 16:38:08 följande:

Nu skrev du i fel forum va?

Vita medelålders män, skulle det vara någon slags rolig ironi? Kan du förklara?

Ja det var att försök till lite ironi, dock inte särskilt roligt. Nej, tyvärr, jag kan inte förklara mera än så. Det var en ganska intern grej mellan Markatta och mig.
    Släpp det bara och gå vidare i tråden. Tack för påpekandet, lovar försöka hålla mig lite bättre till ämnet i fortsättningen.
    Nej, jag har inte förtroende för regeringen.
  • nihka
    Lena1979 skrev 2019-11-14 09:27:12 följande:
    Jag frågade OM någon slumrade till, med ett tydligt frågetecken (?)
    Och frågade OM någon slumrade till med hjälp av en kemikalisk substans (?)

Jag har absolut inte inte anklagat någon, utan jag frågade bara. OBS: Jag frågade bara OM NÅGON.

Men snälla lilla nihka, var står det att detta var riktat till dig?

Vad är det som gör att du är så känslig för att man ställer öppna frågor riktade till någon?
    Fanns det skäl för dig att personligen ta åt dig? Är det din bekräftelse på något, har du kommit ut nu med något personlig problem, eller vad?
    Eller är det du som är denna någon som alla så ofta pratar om men som ingen vet vem det är? Har du själv utsett dig till att vara Någon?

För att försöka hålla oss åtminstone någorlunda till ämnet så svarar jag på trådrubriken, NEJ, jag har inte förtroende för regeringen.
    Försök du också nihka att hålla dig åtminstone något lite till ämnet.
    Du kan fortsätta på det inslagna spåret här:

https://www.flashback.org/t1820754
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • FDFMGA
    Lena1979 skrev 2019-11-14 16:05:15 följande:
    Jag har inte gjort någon analys.
    Jag har bara länkat till och refererat till analysen av Mats Knutsson på SVT. Om du har problem med det de har skrivit, eller med deras rubriksättning, så rekommenderar jag dig att du vänder dig till dem.
    Jag har tyvärr inte förmåga eller intresse att göra något åt vad de väljer att publicera. Framförallt har jag inte intresse hjälpa dig med ditt problem.
    Korrekt.

Du kommer väl aldrig ens att  förstå skillnaden mellan att knäcka brottslighetenoch att knäcka brottsutvecklingen.

Du kan inte enbart ha Mats Knutsom som guru för att han kommer från Sölvesborg - du borde försöka förstå vad han skriver också.

Själv är jag mer förtjust i Nicole 
    Sabouné - när det gäller att ha sitt ursprung i Sölvesborg alltsåSkrattande
  • K Markatta

Mästerretorikern och Landsfadern Löfven under gårdagens partiledardebatt:

"Åkesson står här fullständigt tom på EU-politik. Du vill inte prata EU därför att du har ingen EU-politik. Förlåt, Kristersson har ingen EU-politik. Så enkelt är det. Ja, Kristersson har inte heller nån och inte Åkesson heller."

• Missermajser
    K Markatta skrev 2019-11-14 21:30:34 följande:

Mästerretorikern och Landsfadern Löfven under gårdagens partiledardebatt:

"Åkesson står här fullständigt tom på EU-politik. Du vill inte prata EU därför att du har ingen EU-politik. Förlåt, Kristersson har ingen EU-politik. Så enkelt är det. Ja, Kristersson har inte heller nån och inte Åkesson heller."

Du citerar oviktigt nonsens tycker jag.

Lite intressantare att höra vad de talade om.

"? Hur ska Löfven se till att den nordiska modellen respekteras inom EU? frågade Jimmie Åkesson.

Löfven svarade att Sverige ska slå vakt om den nordiska modellen och att man inte ska ha direktiv på detta område. Statsministern underströk att det är bra att resten av Europa vill ha schyssta villkor.

? Men det ska inte ske på bekostnad av den svenska modellen. Vi har världens bästa lönebildningssystem, svarade han."

• storpappan

Nu börjar folket tröttna på "jöken" och SD får väl tacka för att numera vara riksdagens största parti enligt en ny mätning från Demoskop

• FDFMGA
    storpappan skrev 2019-11-15 06:23:04 följande:

Nu börjar folket tröttna på "jöken" och SD får väl tacka för att numera vara riksdagens största parti enligt en ny mätning från Demoskop

Hm, Aftonbladet/demoskop borde nog träna lite mer med kulramen.

Vad summan av  "9,8 + 22,2 + 4,8 + 7,7 + 3,9" blir har de i nuläget ingen som helst koll på.

Den svenska skolans totala misslyckandeTomte
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2019-11-15 08:04:17 följande:
    Hm, Aftonbladet/demoskop borde nog träna lite mer med kulramen.

Vad summan av  "9,8 + 22,2 + 4,8 + 7,7 + 3,9" blir har de i nuläget ingen som helst koll på.

Den svenska skolans totala misslyckandeTomte
    Det kanske finns fler som borde träna matte med lågstadiets elever.

Hursomhelst ska man väl ta Aftonbladet/demoskops undersökning med några skopor salt - men det visar alltså att det väger jämnt mellan det socialliberala blocket och det brunblå blocket.

Men att SD växer inom det brunblå verkar rimligt, de flesta föredrar ju originalet framför kopian.

Kanske att vi vid valet har två tydliga regeringsalternativ - å ena sidan S med stödpartier å andra sidan SD med sina två stödpartier.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?