• Dunderthunder

Har du förtroende för regeringen?

klyban skrev 2022-03-08 11:30:31 följande:

Projicera så övertydligt, då blir det rätt lustigt.
    Intressant att det ska vara diktatorsskap på internet också om man är SD'are.

Och monologen fortsätter då saklighet inte är intressant längre av SD.

Dunderthunder skrev 2022-03-08 10:19:14 följande:
    Vad har SD med Magdalena Anderssons hemska uttalanden att göra? 

Vad skulle vara hemskt med att säga det finns en gräns i vad vi klarar av????

SD vill inte ha några flyktingar alls, och populisterna i SD låtsas nu att de ska ta emot Ukrainare.
    Men vi alla vet vart det riktiga stödet ligger, och det är rysslan, follow the money....

Vad är det hemska?
    Du kommer aldrig till detta.

Är det för att du nu förstår artikeln och att det finns en gräns vad vi klarar av?

Dunderthunder skrev 2022-03-08 10:27:34 följande:
    Ärligt talat, du pratar om mycket annat som inte berör ämnet... Har du något mål med det? 

Svarar bara dina utsvävningar, och resten går att svara på och pga vi vet om att det finns en gräns.
    Men inte du uppenbarligen, som tror det innebär noll och när Magdalena berättar det finns en gräns.

Och Magdalena är Sveriges statsminister för samtliga medborgare, bara en sådan sak förstod du aldrig.

Kommer det ta lång tid innan du förklarar dig vad det hemska är att berätta det finns en gräns och att de som inte tog ansvar sist för ta ett ökat ansvar.

Och vad defensiv du är, för du säger ju inget med det och sen en så enkel fråga att inte kunna svara på, tänker jag att du sitter någonstans utanför Moskva.

KillBill skrev 2022-03-08 10:33:39 följande:
    Kan du förklara vad som är hemskt med att Statsministern påpekar att EUs flyktingmottagande bör vara solidariskt?  Anser du att Sverige ska ta emot fler  flyktingar per capita än andra europeiska länder och i så fall varför?

Dunder kommer aldrig klara av att svara på detta, då SD agendan inte tillåter det.

Haha vad fan :P Känns som jag klev ner i en myrstack... Det var tydligen väldigt känsligt för några att jag la fram något negativt om Magdalena Andersson. Dock blir det inte mindre sant. Synd att några direkt försökte snacka bort det, eftersom att det är på agendan :S Hare fint och lycka till med potatisodlingen osv :P 
  • KillBill
    Dunderthunder skrev 2022-03-08 10:25:24 följande:
    Tråkigt att det finns fler än Magdalena Andersson som inte vill göra rätt för sig. 
    Det hemska är bara att Magdalena Andersson är Sveriges statsminister, vilket väger tyngre. Vidrig politik av Socialdemokraterna, när folk har som störst behov av att fly.
    Magdalena vill göra rätt för sig. Hon pekar bara på att kravet på att göra rätt för sig gäller EUs alla länder.  De som borde skämmas är väl främst SD som inte alls ville ta emot människor från Ukraina eller Moderaterna.. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Dunderthunder
    klyban skrev 2022-03-08 13:13:04 följande:

Det var inget negativt ens om Magdalena, bara du som inte förstår vad som sades i artikeln.

Och det var du som tyckte potatisodling var värt och väva vidare på, men det blev visst inte så roligt för dig.
    Dock krasst kommer jag fram till att du inte förstår vad du läser, varken DN eller FL.

Och att du inte visste att Magdalena var din statsminister, så blir man extremt frågande vad du vet egentligen.

Och ditt igelkottsförsvar vad ska det berätta för oss?
    Ska vi ta emot flyktingar vi inte kan ta hand om?
    För där är det helt tomt av saklighet för dig om vad du vill, kanske du inte vill nått och eftersom du gick så igång på potatis.

Men förväntar mig samma extrem defensiva inlägg nästa gång, och pga du inte har nått att säga har jag insett.
    Men du kan ju alltid bevisa mig fel.

Andas, akta tangentbordet... 
  • Dunderthunder
    KillBill skrev 2022-03-08 13:01:49 följande:
    Magdalena vill göra rätt för sig. Hon pekar bara på att kravet på att göra rätt för sig gäller EUs alla länder.  De som borde skämmas är väl främst SD som inte alls ville ta emot människor från Ukraina eller Moderaterna.. 
    Vad bra att hon kom till insikt. 
  • klyban
    Dunderthunder skrev 2022-03-08 13:23:22 följande:
    Andas, akta tangentbordet... 

Alltid varsam med dyra tagenbord, men tack för du frågar.

Men nu handlade det inte om det, men inser att du inte är intresserad att diskutera nått.
    Så vad gör du här när du inte ens förstår artikel?
    Eller att Magdalena är vår statsminister.

Dunderthunder skrev 2022-03-08 13:23:55 följande:

Det stod redan i artikeln, så insikt är det bara du som kommit med då, verkar det som nu.
    Är orden för svåra, eller vad beror det på att du inte förstod vad som stod i artikeln?

Undrar då det var rätt simpelt att förstå.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Dunderthunder
    klyban skrev 2022-03-08 13:28:25 följande:

Alltid varsam med dyra tagenbord, men tack för du frågar.

Men nu handlade det inte om det, men inser att du inte är intresserad att diskutera nått.
    Så vad gör du här när du inte ens förstår artikel?
    Eller att Magdalena är vår statsminister.

Dunderthunder skrev 2022-03-08 13:23:55 följande:

Det stod redan i artikeln, så insikt är det bara du som kommit med då, verkar det som nu.
    Är orden för svåra, eller vad beror det på att du inte förstod vad som stod i artikeln?

Undrar då det var rätt simpelt att förstå.

Vad bra att du har flera tangentbord :)
  • Dunderthunder

Vi får se om regeringen misslyckas med denna kris också. Det kommer att bli spiken i kistan tror jag innan valet. Magdalena "The Meg" Andersson får det svårt tror jag, nu när det finns bättre alternativ att rösta på Skål

• Dunderthunder
    KillBill skrev 2022-03-08 14:18:03 följande:
    Nu handlade det dock om att du inte förstod vad du läste.
    Cool tolkning, från personen från andra sidan skärmen som kan sätta sig in i hur en annan individ tänker. Det är fan mig en grym förmåga du har Billy. 
  • KillBill
    Dunderthunder skrev 2022-03-08 14:23:49 följande:
    Cool tolkning, från personen från andra sidan skärmen som kan sätta sig in i hur en annan individ tänker. Det är fan mig en grym förmåga du har Billy. 
    Det är ju så uppenbart att du bara har läst rubriken till den artikel som du kommenterar. Alla som läst hela artikeln vet att det du påstår inte har bäring i någon verklighet.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Dunderthunder
    KillBill skrev 2022-03-08 15:19:30 följande:
    Det är ju så uppenbart att du bara har läst rubriken till den artikel som du kommenterar. Alla som läst hela artikeln vet att det du påstår inte har bäring i någon verklighet.
    ? Vi kan inte ta lika stort andel av flyktingarna som vi gjorde 2015. Rimligen bör länderna som inte tog lika stort ansvar då ta ett större ansvar den här gången, svarar Magdalena Andersson. 
    Vad betyder det i praktiken tror du? 
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?