• KillBill

Har du förtroende för regeringen?

Dunderthunder skrev 2022-03-08 15:39:46 följande:
    ? Vi kan inte ta lika stort andel av flyktingarna som vi gjorde 2015. Rimligen bör länderna som inte tog lika stort ansvar då ta ett större ansvar den här gången, svarar Magdalena Andersson. 
    Vad betyder det i praktiken tror du? 
    Att länder som tog emot få flyktingar år 2015 måste vara beredda att ta emot fler flyktingar nu. Det är inte rimligt att Sverige ska ta emot fler flyktingar per capita än andra länder i EU. Det tror jag att en mycket bred majoritet av svenska folket håller med om. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • klyban
    Dunderthunder skrev 2022-03-08 17:46:36 följande:
    Njaa... Det pratas om något helt annat, eftersom du vill det av olika anledningar som jag inte kan förstå. 

Snälla berätta mer, vart har jag inte varit saklig när det kommer till vad jag tycker?? 

Jag är fan din idol nu, du är helt fantastisk, riktigt imponerad. Hur många är ni i gruppen?  

Hur kan en artikel vara så svårt och förstå, och när allt står där i den och vad det var.

Och hade du varit min idol, så hade du varit saklig och inte som nu livrädd för sak.
    Så det förstår alla att det var bara ord på en rad igen utan mening.

KillBill skrev 2022-03-08 18:02:51 följande:
    Att länder som tog emot få flyktingar år 2015 måste vara beredda att ta emot fler flyktingar nu. Det är inte rimligt att Sverige ska ta emot fler flyktingar per capita än andra länder i EU. Det tror jag att en mycket bred majoritet av svenska folket håller med om. 

Undra hur det kan vara så svårt för dunder.

Och det mer intressanta, hur dunder vill det ska vara är det ingen som ens vet, då saklighet är dunder livrädd för har det visat sig.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Dunderthunder
    klyban skrev 2022-03-08 20:46:54 följande:

Hur kan en artikel vara så svårt och förstå, och när allt står där i den och vad det var.

Och hade du varit min idol, så hade du varit saklig och inte som nu livrädd för sak.
    Så det förstår alla att det var bara ord på en rad igen utan mening.

Undra hur det kan vara så svårt för dunder.

Och det mer intressanta, hur dunder vill det ska vara är det ingen som ens vet, då saklighet är dunder livrädd för har det visat sig.

Ändå har du fått ut så mycket information fast jag knappt sagt något. Hur står det till egentligen? 
  • Dunderthunder
    Är inte lika övertygad.
  • klyban
    Dunderthunder skrev 2022-03-08 20:57:07 följande:
    Ändå har du fått ut så mycket information fast jag knappt sagt något. Hur står det till egentligen? 

Vi vet vad Magdalena säger, och du fattar inte alls, inte ens efter mer än en förklarat för dig.
    Och inforamtionen är vad vi gett dig, du ger inge och ingen vet faktiskt ens vad du vill.
    Och vi kommer aldrig få reda på det heller, då du inte klarar av att en s snudda på vara saklig.

Dunderthunder skrev 2022-03-08 20:58:42 följande:
    Är inte lika övertygad.

Spelar ingen roll vad du är övertygad om, det är vad Magdalena sade, hur du missade det är en gåta.

Jag gissar på att du bara läste rubriken och inte visste bättre, annat är alternativ är att du inte förstod vad du läste alls, och inget av dom är till din hjälp.
    Och det är därför du gett upp sakligheten, för den berättar du har fel.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Dunderthunder
    klyban skrev 2022-03-08 21:15:54 följande:

Vi vet vad Magdalena säger, och du fattar inte alls, inte ens efter mer än en förklarat för dig.
    Och inforamtionen är vad vi gett dig, du ger inge och ingen vet faktiskt ens vad du vill.
    Och vi kommer aldrig få reda på det heller, då du inte klarar av att en s snudda på vara saklig.

Är inte lika övertygad.

Spelar ingen roll vad du är övertygad om, det är vad Magdalena sade, hur du missade det är en gåta.

Jag gissar på att du bara läste rubriken och inte visste bättre, annat är alternativ är att du inte förstod vad du läste alls, och inget av dom är till din hjälp.
    Och det är därför du gett upp sakligheten, för den berättar du har fel.

Är du Magdalena "The Meg" Andersson? Det skulle förklara en hel del. Dina behov av skriva om allt annat än vad tråden är ämnad till är fantastiskt. Jag föreslår att du skapar en egen tråd, vid namn: "Allt i ett om allt samtidigt och lite mer för att inte hålla sig till ämnen". Haha. 
  • KillBill
    Är inte lika övertygad.
    Förstår faktiskt inte vad du tvekar över. Tycker du att det är fel att regeringen är tydlig med att andra länder också måste ta sitt ansvar?

https://www.svd.se/ygeman-vi-ska-ta-vart-ansvar

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • klyban
    Dunderthunder skrev 2022-03-08 21:29:10 följande:
    Är du Magdalena "The Meg" Andersson? Det skulle förklara en hel del. Dina behov av skriva om allt annat än vad tråden är ämnad till är fantastiskt. Jag föreslår att du skapar en egen tråd, vid namn: "Allt i ett om allt samtidigt och lite mer för att inte hålla sig till ämnen". Haha. 

Det vi vet är att du återgav artikeln helt fel, och att försöker låtsas om att det inte är så.
    Och sakligheten berättar att Magdalena berättade en sak, och att det finns en gräns och nu får även alla länder ta ett ansvar.

Du berättar aldrig vad som är för fel i detta, är det för du vet du har nått att säga, eller vad, för din osaklighet är inte till gagn.

Du visste ju inte ens att Magdalena var statsminister för oss alla i Sverige varken man vill eller ej, varken man röstar eller ej.
    Det berättar faktiskt allt vi behöver veta om dig.

• klyban
    KillBill skrev 2022-03-08 21:30:32 följande:
    Förstår faktiskt inte vad du tvekar över. Tycker du att det är fel att regeringen är tydlig med att andra länder också måste ta sitt ansvar?

www.svd.se/ygeman-vi-ska-ta-vart-ansvar

Se där, nu upprepar dom exakt samma som vi berättade för dunder som Magdalena sade.
    Börjar bli jobbigt för dunder att låtsas nu.

• Dunderthunder
    klyban skrev 2022-03-08 21:33:36 följande:

Se där, nu upprepar dom exakt samma som vi berättade för dunder som Magdalena sade.
    Börjar bli jobbigt för dunder att låtsas nu.

Vad har jag låtsas om nu? 
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?