Digestive skrev 2022-04-09 17:45:48 följande:
Haha, olönsam vindkraft är inte det enda som vi kan lösa energibristen med. Du skriver att jag träffade rätt men polletten går likväl inte ner.
Ja, vi har subventionerat vind och solkraft samtidigt som kärnkraften har straffbeskattats. Alltihop för att vänstern - som länge, länge har önskat bort kärnkraften i Sverige - ska kunna fasa ut vår kärnkraft med motiveringen OLÖNSAM.
Hur mycket energibrist tror du vi skulle ha idag om vi istället/även hade subventionerat kärnkraft och såg till att den inte stängdes ner överhuvudtaget?
Haha, så åsikter och ifrågasättande är på riktigt hybris enligt dig. Vart har jag skrivit att det inte är Equinors och den Norska statens val? - jag har skrivit exakt tvärt om, haha...
Aja, hur ska omställningen hinnas med i tid om enorma kapital blir inlåsta i olönsamma projekt? Vart hittar investeringsparter mer likviditet när deras likviditet är slut? I dina guldbyxor?
Som sagt vad, det ena utesluter inte det andra.
Och ja, även olönsam energiproduktion tillför energi, visste du inte om det?
Och det mest galna argumentet någon kan ha, är att vilja bestämma åt andra företag vad de ska investera i.
Vart kommer den hybrisen ifrån?
En sak är säker dock, det är inte för företagets intresse du springer.
Och tror du ingen märker det?
Men kanske du inte har funderat på hur konstigt det blir för dig här med ingen argumentation som ändrar det allra minsta.
Men sure, du kan försöka igen om du vill, men jag tror du kommer fortsätta tro att ditt argument om det inte är lönsamt nog är ett argument som fungerar.
Det skulle väl vara om du äger företaget, men hade du gjort det så hade du ju bara inte gjort investeringen.
Så det funkar inte så bra heller för dig.
Det är faktiskt helt helt galet argument att säga vi ska inte bygga vindkraftverk på doggers och bara för att du anser det inte är lönsamt nog.
JAg tror även du förstår det, om du inte övergett all saklighet för evigt.