-
Hur menar du? Även om reaktorerna vid t.ex. Oskarshamn sluppit betala effektskatt (den s.k. kärnkraftsskatten) så var reaktorerna olönsamma flera år innan de avvecklades.Tom Araya skrev 2022-04-12 23:21:28 följande:Dock är det politik som gör dem olönsamma.
-
Digestive skrev 2022-04-12 17:08:31 följande:Det är bara kul att du tror att olönsamt är det samma som mindre lönsamt.
Det är bara kul att du tror att jag eller för den delen Henrik Jönsson berättar för företag och den norska staten vad de får och inte får göra.
Det är dock bara kul tills det övergår i något tragiskt och den gränsen är passerad.
Jag föreslår att du äteristället för argument som du inte förstår.
Lönsamheten är inget argument för dig ens på något sätt, kanske det är dax för riktiga argument för dig?
En sak vi får ta med oss är att din osaklighet ändrar inget om Doggers funderingarna om vindkraft.
Och det är exakt vad ni gör när ni argumenterar för ett företags lönsamhet, det är liksom helt oundvikligt.
Men förstår den osakliga populismen inte klarar av vindkraftverk och när man kommer med ett argument att DET FÅR INTE bygga pga det inte är lönsamt nog.
Men kanske man ska komma med icke argumentet att det inte är lönsamt nog, ett argument som innebär man tror sig äga detta företag.
Väldigt komiskt, än mer komiskt är att prata om produktionsproblem ett företag har med skära vingarna, som det vore nått någon hade med att göra i deras investeringar.
Nej, den hybrisen att man tror sig bestämma över andra företag, den är aldrig kul, utan bara brist på saklighet och det är tragiskt i stället.
-
Jag vill inte göra ett enda ord om skattehöjningar så länge skattepengar används till sånt här:
-
"Hur kan vi hitta ett sätt att leva med naturen istället för av den?Rataxes skrev 2022-04-13 07:31:04 följande:Jag vill inte göra ett enda ord om skattehöjningar så länge skattepengar används till sånt här:
Det är frågeställningen i forskningsprojekt vid Linnéuniversitetet ”Trollsyn i hjärtemarkerna”, som för ett drygt år sedan fick 4,5 miljoner kronor av vetenskapsrådet. I helgen hade projektet sin första utställning i Virserum.
....
Det handlar alltså om konstnärlig forskning, där frågeställningen undersöks genom att göra konst. Centralt i projektet är att skapa en relation till material genom att se på dem som troll skulle göra – ”Trollsyn”.
– Trollen går inte med på att det finns skräp. För allt som finns på jorden är användbart."
-
https://www.expressen.se/nyheter/miljonstod-till-konst-for-mask-och-svamp/Rataxes skrev 2022-04-13 07:31:04 följande:Jag vill inte göra ett enda ord om skattehöjningar så länge skattepengar används till sånt här:
.
-
Och regeringen påstår att det krävs höjd skatt för att finansiera ett utbyggt försvar.
-
Ja, visst är det tråkigt att forskare har rapporterat om Dogger Banks olönsamhet.klyban skrev 2022-04-13 06:58:21 följande:
Lönsamheten är inget argument för dig ens på något sätt, kanske det är dax för riktiga argument för dig?
En sak vi får ta med oss är att din osaklighet ändrar inget om Doggers funderingarna om vindkraft.
Och det är exakt vad ni gör när ni argumenterar för ett företags lönsamhet, det är liksom helt oundvikligt.
Men förstår den osakliga populismen inte klarar av vindkraftverk och när man kommer med ett argument att DET FÅR INTE bygga pga det inte är lönsamt nog.
Men kanske man ska komma med icke argumentet att det inte är lönsamt nog, ett argument som innebär man tror sig äga detta företag.
Väldigt komiskt, än mer komiskt är att prata om produktionsproblem ett företag har med skära vingarna, som det vore nått någon hade med att göra i deras investeringar.
Nej, den hybrisen att man tror sig bestämma över andra företag, den är aldrig kul, utan bara brist på saklighet och det är tragiskt i stället.
I min mening är det dock bra att Equinor och den norska staten vet vad de lägger folkets pengar på och det samma gäller skattefinansierad vindkraft i Sverige.
Att kalla det hybris när folk har åsikter om hur skattemedel spenderas är ingen fräsch inställning för vare sig norrmän eller svenskar. Det skulle dock inte förvåna om den progressiva populism som du och gelikar hejar på lyckas ändra på det.
Snart får man väl övertyga herr Johansson om att en handfull miljoner som lyckats leva i fred under tvåhundra år, som lyckats skapa en av de starkaste ekonomier och demokratier på den här planeten - faktiskt var inne på rätt spår.
Varifrån är det egentligen som du och dina gelikar hämtar ert tankegods ifrån?
- Flyg inte för nära solen nu, herr Johansson!
-
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sverige-hjalpte-putinnara-oligark-for-att-skydda-jobb-i-sundsvall
Nu kan SVT visa att Sveriges regering och ministrarna Ann Linde och Mikael Damberg 2018 och 2019 drev en omfattande kampanj för att mildra sanktionerna mot Deripaska och hans bolag ? allt för att inte riskera några jobb i Sundsvall där aluminiumkoncernen äger fabriken Kubal. -
Hur den svenska regeringen låter bli att driva Riksdagens vilja gentemot EU.
https://twitter.com/ElisabethSvan/status/1514152682323419139
"För att undantagsfrågan ens ska kunna behandlas behöver den svenska regeringen skicka in en ansökan till Kommissionen. Det har Socialdemokraterna inte gjort, vad jag har hört.
S framhåller att Magdalena Andersson har lyft frågan i EU. Det finns inga anteckningar om detta men framförallt gjordes det i fel format. Det är på Ekonfin (finansministrarnas råd) som frågan avgörs, inte i Europeiska rådet."
.
Som vanligt. Den blå-gula oppositionen driver en motsträvig regering framför sig. -
Digestive skrev 2022-04-13 13:59:24 följande:Ja, visst är det tråkigt att forskare har rapporterat om Dogger Banks olönsamhet.
I min mening är det dock bra att Equinor och den norska staten vet vad de lägger folkets pengar på och det samma gäller skattefinansierad vindkraft i Sverige.
Att kalla det hybris när folk har åsikter om hur skattemedel spenderas är ingen fräsch inställning för vare sig norrmän eller svenskar. Det skulle dock inte förvåna om den progressiva populism som du och gelikar hejar på lyckas ändra på det.
Snart får man väl övertyga herr Johansson om att en handfull miljoner som lyckats leva i fred under tvåhundra år, som lyckats skapa en av de starkaste ekonomier och demokratier på den här planeten - faktiskt var inne på rätt spår.
Varifrån är det egentligen som du och dina gelikar hämtar ert tankegods ifrån?
- Flyg inte för nära solen nu, herr Johansson!VAD jag noterat och slutsats dragit, det är att du har inga invändningar mot Doggers som är relevanta, för icke lönsamt nog är inget argument för dig ens det allra minsta.
Sen efter det är det inget för dig, så detta gick inge vidare för dig inser vi.