• Flash Gordon

Har du förtroende för regeringen?

Hur mycket förtroende har man för en regering som sätter sitt eget parti för landet?

• Digestive
    klyban skrev 2022-04-11 13:24:18 följande:

Att lönsamheten är inte hög nog, det har inte du med att göra ens på något sätt och som argument saknar det betydelse också.
    Det enda du berättar är att du är emot vindkraftverk och inget annat.

Förstår du inte vill delta i den sakliga diskussionen i hur lite lönsamhet är ett argument att inte bygga vindkraftverk.
    För svaret är alltid där att det har inte du med att göra ens, då det inte är din investering.
    Och energi ger det, så förstår din ovilja att delta då det är rätt pinsamt nu.

Det beror på om det handlar om mina skattepengar eller inte.

Annars så undrar jag hur många gånger jag ska behöva säga att Equinor och den norska staten gör som de vill.
    klyban skrev 2022-04-11 13:28:20 följande:

Lönsamhet är inte ditt bord och är inget argument för något.
    Och nu använder du det som ett argument att man msåte stoppa detta och pga mindre lönsamhet

Hur du inbillar dig lönsamhet för ett företag är ditt bord, det är en gåta vi alla nu förstått du aldrig kommer svara på.

Digestive skrev 2022-04-10 16:26:04 följande:
    Så vad är det som du och klyban inte förstår är ett problem med olönsamma investeringar och i sammanhanget vi behöver ställa om världens hela energisektor och väldigt fort?

Vad vi förstår med lönsamhet, det är att det är inget argument att inte bygga.

Och hur du får den hybrisen att det inte ska byggas pga en lägre lönsamhet, det är ett svar ingen kommer få, då du inget svar har.

Detta är ren agenda emot vindkraft, ja, ser ut så i alla fall.
    Och du som kom med memet att det även var energiproblem före putin, inser att det inte betydde nått alls.

Så hur många gånger ska jag behöva säga att Equinor och norska staten gör som de vill? Hundra, tusen, miljoner gånger?

Behöver det upprepas lika många som jag behöver påpeka att varken jag eller Henrik Jönsson har sagt att man måste stoppa Dogger Bank projektet?

Hur som haver så är även begreppet olönsamt helt omöjligt för dig att förstå, du kan inte ens ta till dig ett praktiskt exempel på några meningar.

Exakt allt verkar vara överkurs för dig - från att blott ta till sig text till ekonomi så basal att det kan jämföras med marshmallow testet.

Liksom, nej, klyban, du får inte en växande hög av marshmallow om du hela tiden äter upp dem innan du har fått en till, det är inte så det fungerar.
  • KillBill
    Digestive skrev 2022-04-11 19:03:40 följande:

Annars så undrar jag hur många gånger jag ska behöva säga att Equinor och den norska staten gör som de vill.
    klyban skrev 2022-04-11 13:28:20 följande:

Lönsamhet är inte ditt bord och är inget argument för något.
    Och nu använder du det som ett argument att man msåte stoppa detta och pga mindre lönsamhet

Hur du inbillar dig lönsamhet för ett företag är ditt bord, det är en gåta vi alla nu förstått du aldrig kommer svara på.

Vad vi förstår med lönsamhet, det är att det är inget argument att inte bygga.

Och hur du får den hybrisen att det inte ska byggas pga en lägre lönsamhet, det är ett svar ingen kommer få, då du inget svar har.

Detta är ren agenda emot vindkraft, ja, ser ut så i alla fall.
    Och du som kom med memet att det även var energiproblem före putin, inser att det inte betydde nått alls.

Så hur många gånger ska jag behöva säga att Equinor och norska staten gör som de vill? Hundra, tusen, miljoner gånger?

Behöver det upprepas lika många som jag behöver påpeka att varken jag eller Henrik Jönsson har sagt att man måste stoppa Dogger Bank projektet?

Hur som haver så är även begreppet olönsamt helt omöjligt för dig att förstå, du kan inte ens ta till dig ett praktiskt exempel på några meningar.

Exakt allt verkar vara överkurs för dig - från att blott ta till sig text till ekonomi så basal att det kan jämföras med marshmallow testet.

Liksom, nej, klyban, du får inte en växande hög av marshmallow om du hela tiden äter upp dem innan du har fått en till, det är inte så det fungerar.
    Begreppet olönsamt kan användas på de kärnreaktorer som Vattenfall och EON beslutade att avveckla för några år sedan
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Digestive
    KillBill skrev 2022-04-11 19:18:05 följande:
    Begreppet olönsamt kan användas på de kärnreaktorer som Vattenfall och EON beslutade att avveckla för några år sedan
    Absolut. Jag har till och med nämnt att kärnkraft har avvecklades med samma motivering.
  • klyban
    Digestive skrev 2022-04-11 19:03:40 följande:

Att det är inte lönsamt nog är inget argument som funkar för dig.

Och bidrag för vindkraftverk och annan energi har vi sett innan, så vad det är ett argument för är det ingen som vet.

JA, jag äter upp dina osakliga och icke argument om att du ska berätta för ett företag att de inte ska investera och för det inte är lönsamt nog.
    Ingen vet vart den hybrisen komemr ifrån, och inte du heller.
    Men man kunde tro att du visste om att det var en energibrist och med tanke på memet som skulle berätta detta.
    Men men, kanske nästa gång så inser du att du inte äger detta företag, för hade du så hade du ju du inte funderat investerat i Doggers.

Men jag förstår det är jobbigt för dig att du kommer med icke argument som inte lönsamt nog.
    Detta berättar för oss att detta handlar enbart om vindkraftverk och inget annat och inte lönsamt nog var ett argument du hoppades ingen skulle syna.

Men vi står här och nu med ett icke argument om lönsamhet, som om du hade med det och göra ens.
    Var kommer denna hybrisen ifrån att du ska berätta för ett företag i vad de ska investera i?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-04-12 06:50:15 följande:

Att det är inte lönsamt nog är inget argument som funkar för dig.

Och bidrag för vindkraftverk och annan energi har vi sett innan, så vad det är ett argument för är det ingen som vet.

JA, jag äter upp dina osakliga och icke argument om att du ska berätta för ett företag att de inte ska investera och för det inte är lönsamt nog.
    Ingen vet vart den hybrisen komemr ifrån, och inte du heller.
    Men man kunde tro att du visste om att det var en energibrist och med tanke på memet som skulle berätta detta.
    Men men, kanske nästa gång så inser du att du inte äger detta företag, för hade du så hade du ju du inte funderat investerat i Doggers.

Men jag förstår det är jobbigt för dig att du kommer med icke argument som inte lönsamt nog.
    Detta berättar för oss att detta handlar enbart om vindkraftverk och inget annat och inte lönsamt nog var ett argument du hoppades ingen skulle syna.

Men vi står här och nu med ett icke argument om lönsamhet, som om du hade med det och göra ens.
    Var kommer denna hybrisen ifrån att du ska berätta för ett företag i vad de ska investera i?

Haha, Jesus Christ, ät på du. Solig

Jag är inte intresserad fören du förstår vad du läser.
  • klyban
    Digestive skrev 2022-04-12 16:20:04 följande:
    Haha, Jesus Christ, ät på du. Solig

Jag är inte intresserad fören du förstår vad du läser.

Faktum kvarstår oavsett om man läser allt som skrivits någonsin, så är inte ditt argument att det inte är lönsamt nog ett argument som du har med att göra ens.
    Jag förstår dock du vill prata om annat, då du insåg väldigt snabbt att detta med lönsamhet har inte du med att göra ens.

Så faktumet är kvar, man kan bygga på Doggers även om det inte är det mest lönsamma.
    Och det verkar du ha svårt för att ett företag tar en mindre lönsamhet, vad nu du har med det att göra.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-04-12 16:28:31 följande:

Faktum kvarstår oavsett om man läser allt som skrivits någonsin, så är inte ditt argument att det inte är lönsamt nog ett argument som du har med att göra ens.
    Jag förstår dock du vill prata om annat, då du insåg väldigt snabbt att detta med lönsamhet har inte du med att göra ens.

Så faktumet är kvar, man kan bygga på Doggers även om det inte är det mest lönsamma.
    Och det verkar du ha svårt för att ett företag tar en mindre lönsamhet, vad nu du har med det att göra.

Det är bara kul att du tror att olönsamt är det samma som mindre lönsamt.

Det är bara kul att du tror att jag eller för den delen Henrik Jönsson berättar för företag och den norska staten vad de får och inte får göra.

Det är dock bara kul tills det övergår i något tragiskt och den gränsen är passerad.

Jag föreslår att du äter Äpple istället för argument som du inte förstår.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2022-04-11 19:18:05 följande:
    Dock är det politik som gör dem olönsamma.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?