• Världsmedborgare

Har du förtroende för regeringen?

Och idag så ökade förtroendet för Löfven o Co ett snäpp.
    Precis som jag önskat mig, så kommer vi/staten att återtakontrollen av järnvägsunderhållet, t.o.m M är med på tåget (ops Skrattande)

Vi får bara hoppas det inte blir så urvattnat i slutänden, utan att vi får kontroll över så mycket som möjligt, helst allt.

Järnvägen är en av de delar i Sveriges infrastruktur staten ska sköta.
    För den ska vara ett "billigt" transportmedel till alla oss medborgare, som inte ska vara så beroende av vinsterna och konjunkturen, som de privata företagen är.

Vår järnväg ska även kunna erbjuda bra och billiga godstransportmöjligheter, till Sveriges företag, där företagen kan ges priser som är stabila över tid.
    Nåt som underlättar mycket för kunderna, som då slipper vara oroliga för plötsliga höjningar, när dom ska göra sin kalkyl över sina transportkostnader

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Tom Araya
    Världsmedborgare skrev 2017-01-12 12:45:12 följande:
    Suck, ändå är det de länder med som haft högst invandring, som går allra bäst i Europa.
    Jag trodde du förstått att det är klarlagt, att invandringen för länder med snedvriden demografi, alltid bidrar till välfärden.
    Och det kan väl inte vara så svårt att lägga desinformationen åt siden, och istället ägnar några timmar till att enbart studera hur kapitalismen fungerar.

Du kan ju göra det i smyg, ifall du är skraj för att bli påkommen med resultaträkning eller sammanställning av de totala utgifterna vs inkomsterna.

Nu kommer du att få hålla på några är för att få ett någorlunda säkert och användbart svar, för den senaste flykingvågen.
    Den var så tillfällig, extrem och har/hade därmed höga initiala kostnader, det enda vi ännu vet nåt om, det är att konsumtionen ökat, handel och tjänster, så fler har fått jobb och många företag högre vinster, vilket gör att skatteintäkterna har ökat.

Nu har även inflationen ökat till en en högsta nivå på 6 år, mätt med KPI, så Riksbankschefen Stefan Ingves är glad idag, och det får han förstås skänka den höga invandringen, en tacksamhetens tanke för.
    Nej, du har fel i detta och det har jag klargjort för dig så många gånger utan att att du har kunnat lägga fram några fakta att bestrida det med.

• Tom Araya
    Världsmedborgare skrev 2017-01-12 13:13:57 följande:

Och idag så ökade förtroendet för Löfven o Co ett snäpp.
    Precis som jag önskat mig, så kommer vi/staten att återtakontrollen av järnvägsunderhållet, t.o.m M är med på tåget (ops Skrattande)

Vi får bara hoppas det inte blir så urvattnat i slutänden, utan att vi får kontroll över så mycket som möjligt, helst allt.

Järnvägen är en av de delar i Sveriges infrastruktur staten ska sköta.
    För den ska vara ett "billigt" transportmedel till alla oss medborgare, som inte ska vara så beroende av vinsterna och konjunkturen, som de privata företagen är.

Vår järnväg ska även kunna erbjuda bra och billiga godstransportmöjligheter, till Sveriges företag, där företagen kan ges priser som är stabila över tid.
    Nåt som underlättar mycket för kunderna, som då slipper vara oroliga för plötsliga höjningar, när dom ska göra sin kalkyl över sina transportkostnader

Bäst vore om staten återtog all verksamhet som förr gick under SJ, för då fanns också vinster att återinvestera, som nu privata bolag istället håvar in.
  • K Markatta
    Tom Araya skrev 2017-01-12 13:47:13 följande:
    Bäst vore om staten återtog all verksamhet som förr gick under SJ, för då fanns också vinster att återinvestera, som nu privata bolag istället håvar in.
    Återinvestera säger du men staten företrädd av Magdalena Andersson (S) plockar ju istället ut miljardbelopp i extrautdelningar från SJ för att stoppa i alla svarta hål och tomma lador:

http://www.dn.se/ekonomi/staten-rycker-17-miljarder-extra-av-sj/

Staten vill ta nästan två miljarder kronor i vinstutdelning från SJ i år. Rekordutdelningen ska ske samtidigt som SJ bestämt sig för att lägga ner stora delar av nattågstrafiken till Jämtland.
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2017-01-12 12:29:14 följande:
    Ja, herregud - varför måste skrikhögern alltid ta skydd bakom folket när de för fram sina stolligheter.

Medborgarnas Offentliga UtredningarTomte Vilka medborgare? De tänkta medborgarna i lyckoriket som uppstår när skrikhögern och SD gör gemensam sak :)
    Alla dom har säkert läst samma "handbok".
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • alice1

Du skulle ha haft svarsalternativet:

Hahahahahahahahahahahaaaaaaaaaa...!!!!

• FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2017-01-12 15:04:41 följande:
    Alla dom har säkert läst samma "handbok". smile1.gif
    Jepp. Ayn Rands llla blåSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare
    Tom Araya skrev 2017-01-12 13:44:43 följande:
    Nej, du har fel i detta och det har jag klargjort för dig så många gånger utan att att du har kunnat lägga fram några fakta att bestrida det med.

Då påstår jag samma sak.

Och till min glädje så har jag fått som jag önskat, att en del folk invandrat till Sverige, och jag hoppas på många fler, när vi väl kommit i ordning och löst bostadsproblemet om några år.
    För nu när vi äntligen börjat styra upp snedvridningen i demogarfin, så ska vi verkligen inte tillbaka till det framtida rullatorland vi var på väg till tidigare.

Och jag tror vi behöver fler än de 60.000 personer/år, som är beräknat att vi behöver under många år framåt, nu när så många SD-anhängare hotar lämna skitlandet Sverige.
    Ja det lär ju inte skada med nytt friskt blod utifrån, och nya genuppsättningar.  
  • Världsmedborgare
    Tom Araya skrev 2017-01-12 13:47:13 följande:
    Det håller jag helt med om, speciellt nu, nu när vi vet att järnvägen kommer att bli allt mer involverad med lastbilstrafiken.

Laster blir hanterade nåt sån´t här: 

Hämtas från tillverkare/säljare, körs med lastbil till järnväg--> godset körs på järnväg --> hämtas vid järnvägen av lastbil och körs sen ut till köpare/slutdestination.
  • K Markatta
    Världsmedborgare skrev 2017-01-12 15:39:27 följande:
    Det håller jag helt med om, speciellt nu, nu när vi vet att järnvägen kommer att bli allt mer involverad med lastbilstrafiken.

Laster blir hanterade nåt sån´t här: 

Hämtas från tillverkare/säljare, körs med lastbil till järnväg--> godset körs på järnväg --> hämtas vid järnvägen av lastbil och körs sen ut till köpare/slutdestination.
    Ja, så har det ju aldrig tidigare gått till! Glad
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?