• Världsmedborgare

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2017-01-17 15:48:57 följande:
    Och Sverige är nu utsett till västvärldens mest innovativa land, dock ej världens - Sydkorea ligger ännu före oss.

Vi sverigevänner gläds förstås medan skrikhögern i vanlg ordning skränar om någon detalj som de sällan ens har förstått.

www.di.se/nyheter/lista-sverige-mest-innovati.../
    Herrejävlar, ännu mer att fira för oss Sverigevänner.
    Fast dom kunde väl ha väntat lite med den utmärkelsen, det har nyss varit Jul och nyårs firande, firande som världens bästa land och utmärkelsen som ett av de länder med bäst företagsklimat, mycke firande blir de.

Det kostar på att vara svensk idag.., knappt har jag hunnit svälja Julmaten och firat av storhelgerna, så är det dags att hylla Sveriges alla duktiga innovatörer
    Nu gäller det att vara uppfinningsrik (!) om vi ska hinna med allt firande.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2017-01-17 20:04:16 följande:
    Herrejävlar, ännu mer att fira för oss Sverigevänner.
    Fast dom kunde väl ha väntat lite med den utmärkelsen, det har nyss varit Jul och nyårs firande, firande som världens bästa land och utmärkelsen som ett av de länder med bäst företagsklimat, mycke firande blir de.

Det kostar på att vara svensk idag.., knappt har jag hunnit svälja Julmaten och firat av storhelgerna, så är det dags att hylla Sveriges alla duktiga innovatörer
    Nu gäller det att vara uppfinningsrik (!) om vi ska hinna med allt firande. smile2.gif
    Vi tar Sydkorea 2019, när S-regeringen blivit varm i kläderna och det svenska innovationsklimatet ännu hetare.

Till vidare kan vi nöja oss med att Sverige har västvärldens bästa innovationsklimatSolig

Lite kan man ju unna sig att småskratta år hur ilskna de sverigefientliga elementen blir när Sverige gång efter gång pekas ut som ett föredöme  smile2.gif
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2017-01-17 20:26:28 följande:
    Vi tar Sydkorea 2019, när S-regeringen blivit varm i kläderna och det svenska innovationsklimatet ännu hetare.

Till vidare kan vi nöja oss med att Sverige har västvärldens bästa innovationsklimatSolig

Lite kan man ju unna sig att småskratta år hur ilskna de sverigefientliga elementen blir när Sverige gång efter gång pekas ut som ett föredöme  smile2.gif
    Jasså, har dom ilsknat till, vad för vånad jag blir.

Men då ska jag i rättvisans och objektivitetens namn muntra upp dom: goo.gl/Ra3esE

Och ja, det är samma som jag länkade till i en annan tråd.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2017-01-17 20:39:59 följande:
    Jasså, har dom ilsknat till, vad för vånad jag blir. smile1.gif

Men då ska jag i rättvisans och objektivitetens namn muntra upp dom: goo.gl/Ra3esE

Och ja, det är samma som jag länkade till i en annan tråd.
    Mm, mycket sånt just nu. Är det inte högerextremister som applåderar Katerina Janouchs idéer om att beväpna sig mot invandrarhotet så är det nazister som påstår sig vara trygghetsvärdar på ett badhus.

Frågan är bara när det går helt överstyr, personligen tycker jag att det daltas för mycket med extremisterna.
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2017-01-17 21:45:03 följande:
    Mm, mycket sånt just nu. Är det inte högerextremister som applåderar Katerina Janouchs idéer om att beväpna sig mot invandrarhotet så är det nazister som påstår sig vara trygghetsvärdar på ett badhus.

Frågan är bara när det går helt överstyr, personligen tycker jag att det daltas för mycket med extremisterna.

Det som behövs i Sverige idag, är att det blir ett gemensamt ställningstagande mot SD och andra, vars enda syfte är att splittra Sverige.
    För det är vad SD och andra extremister vill se, så vi måste visa upp en enighet över blockgränserna, och tydligt markera mot dom grupperna.

Och faktiskt så börjar det finnas tecken på just det, tydligast märks det när det gäller skolans framtid, inte mycket bråk eller oenighet där längre.
    Tvärtom så tror jag på en riktigt bra blocköverskridande överenskommelse vad gäller skolan.
    Och trots att jag ogillar blockpolitik som företeelse, så är det vad vi/Sverige behöver nu.

Att jag själv inte alltid gillar den politik som förs, det kan jag leva med, det är långt viktigare att polititikerna håller ihop Sverige.., alltså agera som om Sverige befann sig i ett akut krisläge.
    Och det gör vi ju i viss mån, med tanke på på svårigheterna vi har med skola, vård och Polis, som alla dras med ett och samma problem, brist på arbetskraft.

Och det är ett problem som inte går att lösa på sedvanligt sätt, det är bara att glömma allt vad politiska idéologier heter, och ta fram kristänkandet isället.

• Tom Araya
    Världsmedborgare skrev 2017-01-18 08:37:07 följande:

Det som behövs i Sverige idag, är att det blir ett gemensamt ställningstagande mot SD och andra, vars enda syfte är att splittra Sverige.
    För det är vad SD och andra extremister vill se, så vi måste visa upp en enighet över blockgränserna, och tydligt markera mot dom grupperna.

Och faktiskt så börjar det finnas tecken på just det, tydligast märks det när det gäller skolans framtid, inte mycket bråk eller oenighet där längre.
    Tvärtom så tror jag på en riktigt bra blocköverskridande överenskommelse vad gäller skolan.
    Och trots att jag ogillar blockpolitik som företeelse, så är det vad vi/Sverige behöver nu.

Att jag själv inte alltid gillar den politik som förs, det kan jag leva med, det är långt viktigare att polititikerna håller ihop Sverige.., alltså agera som om Sverige befann sig i ett akut krisläge.
    Och det gör vi ju i viss mån, med tanke på på svårigheterna vi har med skola, vård och Polis, som alla dras med ett och samma problem, brist på arbetskraft.

Och det är ett problem som inte går att lösa på sedvanligt sätt, det är bara att glömma allt vad politiska idéologier heter, och ta fram kristänkandet isället.

Man håller knappast ihop Sverige genom att nonchalera folkets vilja på det sätt du förespråkar. Det lär bara spela SD i hänerna med fler röster.
  • Världsmedborgare

Dags för oss Sverige-vänner att fira igen!

Den här gången är det Moody´s som berömmer Sverige och nu höjer till betyget AAA, alltså det högsta betyget som går att uppnå.
    Det var inte dåligt tidigare heller = Aaa, fast det är ju såklart bättre att ligga på topp än att bara vara näst bäst.

• Världsmedborgare
    Tom Araya skrev 2017-01-18 22:09:24 följande:
    Man håller knappast ihop Sverige genom att nonchalera folkets vilja på det sätt du förespråkar. Det lär bara spela SD i hänerna med fler röster.
    SD:s vilja är inte folkets vilja, den ligger med all tydlighet hos regeringen + Alliansen.

Angående folkets vilja, så bör Alliansen göra som dom bl.a utlovat i SVT, att lyssna mer på folket, och då ändra ståndpunkt vad gäller vinster i välfärden.
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2017-01-19 07:24:29 följande:
    SD:s vilja är inte folkets vilja, den ligger med all tydlighet hos regeringen + Alliansen.

Angående folkets vilja, så bör Alliansen göra som dom bl.a utlovat i SVT, att lyssna mer på folket, och då ändra ståndpunkt vad gäller vinster i välfärden.
    Självklart.

Jag är övertygad om att en kraftig majoritet av befolkningen skulle föredra någon form av regeringssamarbete mellan alliansen och S om alternativet annars var en svag regering eller en regering som är beroende av SD.

Alltså, de flesta skulle nog föredra att det egna blocket hade majoritet i riksdagen - men så kommer det inte att se ut efter nästa val.

Det skulle innebära ett lyft för Sverige om S och alliansen kunde göra avkall på prestigen och skapa ett handlingskraftigt alternativ - om alternativen annars blir svaga regeringar eller regeringar som tvingas integrera högerpopulism och rasism i det egna regeringsunderlaget.
  • K Markatta

En mer aktiv oppositionspolitik med exempelvis en gemensam alliansbudget är att vänta enligt AKB:

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/m-beredd-lagga-gemensam-alliansbudget

Då blir det nog svettigt för Löfven.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?