FDFMGA skrev 2017-01-17 21:45:03 följande:
Mm, mycket sånt just nu. Är det inte högerextremister som applåderar Katerina Janouchs idéer om att beväpna sig mot invandrarhotet så är det nazister som påstår sig vara trygghetsvärdar på ett badhus.
Frågan är bara när det går helt överstyr, personligen tycker jag att det daltas för mycket med extremisterna.
Det som behövs i Sverige idag, är att det blir ett gemensamt ställningstagande mot SD och andra, vars enda syfte är att splittra Sverige.
För det är vad SD och andra extremister vill se, så vi måste visa upp en enighet över blockgränserna, och tydligt markera mot dom grupperna.
Och faktiskt så börjar det finnas tecken på just det, tydligast märks det när det gäller skolans framtid, inte mycket bråk eller oenighet där längre.
Tvärtom så tror jag på en riktigt bra blocköverskridande överenskommelse vad gäller skolan.
Och trots att jag ogillar blockpolitik som företeelse, så är det vad vi/Sverige behöver nu.
Att jag själv inte alltid gillar den politik som förs, det kan jag leva med, det är långt viktigare att polititikerna håller ihop Sverige.., alltså agera som om Sverige befann sig i ett akut krisläge.
Och det gör vi ju i viss mån, med tanke på på svårigheterna vi har med skola, vård och Polis, som alla dras med ett och samma problem, brist på arbetskraft.
Och det är ett problem som inte går att lösa på sedvanligt sätt, det är bara att glömma allt vad politiska idéologier heter, och ta fram kristänkandet isället.