• Tom Araya

Har du förtroende för regeringen?

Världsmedborgare skrev 2017-01-12 22:47:26 följande:
    Ja det var ju det det han sa i nov eller möjligen i början på dec förra året, att Polisen fick året ut på sig att åstadkomma en förändring, annars så skulle han ha ett "samtal" med Eliasson, så det är bara ett löfte han uppfyllt.

Tror det gällde med att omfördela Poliser till förorterna och andra platser med hög kriminalitet, från ställen med låg kriminalitet.
    Det är bl.a det som omorganisationen ska kunna göra, men hittills har det inte fungerat som tänkt,eller inte alls, och visade inte Polisen resultat på just det området, så skulle Ygeman ha det där "samtalet".

Om du brukar se "Veckans Brott" så har jag för mig (osäker) att det även nämdes där, den gången både Eliasson och Ygeman var där.
    Jag tvekar till några större förbättringar...

Chockbeskedet: Stora besparingar i år

Det väntar tuffa besparingar för polisen i södra Sverige i år. "90 procent kommer att handla om neddragningar på personal", säger Region syds ekonomichef Monica Hallberg.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/chockbeskedet-stora-besparingar-nasta-ar

• FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-01-15 17:35:48 följande:
    Jag tvekar till några större förbättringar...

Chockbeskedet: Stora besparingar i år

Det väntar tuffa besparingar för polisen i södra Sverige i år. "90 procent kommer att handla om neddragningar på personal", säger Region syds ekonomichef Monica Hallberg.

www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/chockbesked...

Det finns en fara i att dels gå på gamla nyheter, dels inte vara tillräckligt källkritisk.

Det där är inte korrekt.

https://polisen.se/Aktuellt/Nyheter/Skane/jan-mars/Okad-budgetram-men-ocksa-hoga-kostnader/
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA

Nu har tydligen riskkapitalisterna gett sig på djursjukvården efter att ha fördyrat inom äldrevård och en del valig sjukvård.

138.000 kronor i räkning för en överkörd hund som de dessutom inte lyckades rädda.

Fy fan!

Jag hoppas att regeringen gör begränsning av dräneringen av sjuk- och äldrevård till en valfråga.

http://www.svd.se/hunden-elvira-dog--familjenfick-rakning-pa-138-000/om/sverige

• Tom Araya
    FDFMGA skrev 2017-01-15 22:58:16 följande:
    Det finns en fara i att dels gå på gamla nyheter, dels inte vara tillräckligt källkritisk.

Det där är inte korrekt.

polisen.se/Aktuellt/Nyheter/Skane/jan-mars/Okad-budgetram-men-ocksa-hoga-kostnader/
    Artikeln jag länkade till är tre dagar gammal, uppdaterad för två dagar sedan...

Jag kan inte utläsa något i artikeln som är felaktigt jämfört med texten du länkar till. Det är inte samma siffror som tas upp och kan jämföras, så det handlar mer om hur man formulerar det.
    Kanske är SVT's rubrik baserad på ett beräknat behov och polisens text beräknat på tidigare budget...
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-01-15 23:45:42 följande:
    Artikeln jag länkade till är tre dagar gammal, uppdaterad för två dagar sedan...

Jag kan inte utläsa något i artikeln som är felaktigt jämfört med texten du länkar till. Det är inte samma siffror som tas upp och kan jämföras, så det handlar mer om hur man formulerar det.
    Kanske är SVT's rubrik baserad på ett beräknat behov och polisens text beräknat på tidigare budget...
    "Det är korrekt utifrån de uppgifter Monica hade då. Jag har inte pratat med henne förrän i eftermiddags. Vi kommer inte minska personalen i syd under 2017. Det kommer att hanteras genom åtgärder på nationell nivå eller på annat sätt, säger Klas Friberg till SVT Nyheter Skåne"

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/polisen-tillbakavisar-oron-for-nedskarningar

Om inte annat så säger sunda förnuftet att det inte blir några personalneddragningar i Regin syd, om du nu väljer att inte tro på pressmeddelandet från Polisen eller det som den tillförordnade chefen för Region syd säger.

Men det var fel av mig att kalla din läng för gammal, bättre med överspelad.
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2017-01-15 23:54:10 följande:
    "Det är korrekt utifrån de uppgifter Monica hade då. Jag har inte pratat med henne förrän i eftermiddags. Vi kommer inte minska personalen i syd under 2017. Det kommer att hanteras genom åtgärder på nationell nivå eller på annat sätt, säger Klas Friberg till SVT Nyheter Skåne"

www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/polisen-tillbakavisar-oron-for-nedskarningar

Om inte annat så säger sunda förnuftet att det inte blir några personalneddragningar i Regin syd, om du nu väljer att inte tro på pressmeddelandet från Polisen eller det som den tillförordnade chefen för Region syd säger.

Men det var fel av mig att kalla din läng för gammal, bättre med överspelad.
    Det står även i artikeln jag länkade till att personalnedskärningar inte är aktuellt.

Då är frågan, har polisen region syd fått tillskott till sin budget i förhållande till artikeln jag länkar till?
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2017-01-15 23:35:59 följande:

Nu har tydligen riskkapitalisterna gett sig på djursjukvården efter att ha fördyrat inom äldrevård och en del valig sjukvård.

138.000 kronor i räkning för en överkörd hund som de dessutom inte lyckades rädda.

Fy fan!

Jag hoppas att regeringen gör begränsning av dräneringen av sjuk- och äldrevård till en valfråga.

http://www.svd.se/hunden-elvira-dog--familjenfick-rakning-pa-138-000/om/sverige

Ja fy fan. Jag hoppas också dräneringen av sjuk- och äldrevård blir en valfråga. Även driften av denna omvårdnad måste upp till debatt. Det alliansen (med stöd av SD) sysslar med i Stockholms landsting leder just nu till en katastrof.
  • K Markatta
    FDFMGA skrev 2017-01-15 23:35:59 följande:

Fy fan!
    Hur mycket hade ett djursjukhus som drivs av en annan typ av bolag tagit för samma behandling?
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-01-16 01:43:04 följande:
    Hur mycket hade ett djursjukhus som drivs av en annan typ av bolag tagit för samma behandling?
    Mm, tvekade om vilken av artiklarna jag skulle länka till, den jag valde bort anger en exakt siffra: 40 procent högre kostnader.

Du vet, riskkapitalisetr är väl också månniskor med behov av skatteparadis och så :)

http://www.svd.se/djuragare-larmar-skyhoga-priser-hos-riskkapitalister
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-01-16 00:07:07 följande:
    Det står även i artikeln jag länkade till att personalnedskärningar inte är aktuellt.

Då är frågan, har polisen region syd fått tillskott till sin budget i förhållande till artikeln jag länkar till?
    Mm, om du ser till uttalandet från den nya chefen för Polisen region syd som jag kopierade in så delar han inte din uppfattning.

Bara en av många detaljer kring honom som tyder på att det blir lite bättre fart på arbetet i regionen nu :)

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?