• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Flash Gordon skrev 2017-01-12 06:32:40 följande:
    Jag skrev faktiskt en korrigering, men den måste jag ha glömt att klicka sänd på.

Det är 15000 företag som sponsrar dem. Inget annat.

Info finns på deras hemsida. För den som vill vara saklig.

Men i sak är det intressanta att sVenskt Näringsliv nu, genom DNV sänder in helsidesannonser där de uppmanar Allaianen att börja samarbeta med SD.

Det intressanta är hur samtalet vrids och allt fler öppet talar om den lösningen.

Det som händer är förstås att SD avdramatiseras allt mer.

Som förutspått.

Nja, du skrev medlemsföretag, men det är bra att du förstått skillnaden mellan sponsring och att vara medlem.

Sen ska man naturligtvis ta uppgifter från Den Nya Välfärden med en skopa salt, de är ju nyliberala virrpannor.

Men jag vill ge dig en eloge för att även du har upptäckt att delar av nyliberalismen har närmat sig rasismen.

Däremot finns det ju inga tecken på att de politiska partierna är på väg att utvecka en större acceptans för rasism, det är och förblir en önskedröm bland skrikhögeraktivisterSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Rataxes
    Flash Gordon skrev 2017-01-11 14:57:42 följande:

Han är sosse-brolier. Välsignad av Rörelsen. Blivande rikspolitiker. Det sitter i kulturen.

Att ta taxi från Sälen säger jag faktiskt inget om. Folk har åkt taxi längre av mindre viktiga orsaker.

Däremot om att han inte tog notan själv.

Nu när blöjsåssen avslöjats har han tydligen beslutat att själv betala för taxiresan. Hade han valt Swebus hade han kommit undan med att betala en femhundring för den famösa resan.
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • KarlssonsKalle
    FDFMGA skrev 2017-01-11 20:59:37 följande:
    Nja, nu är det som när du fått för dig att sossarna skulle satsa på parkettgolv på förlossningsavdelningarna, det brister i läsförmåga. 

Patrik Engellaus nyliberala projekt har inga 6.000 medlemsföretag, om du läser texten ordentligt så står det att de talar med 6.000 företag i månaden och alla tycker likadant.

Herregud, Kim Jung-un i Nordkorea skulle bli grön av avund över ett sådant uttalande, han skulle nog ha nöjt sig med att 5.999 av 6000 nordkoreaner tycker precis likadant.

Den Nya Välfärden är väl annars mest känt för att ha en nyliberal agenda och att de har en antifeminist som Integritetsombudsman, Pär Ström. 

Ännu ett exempel på hur delar av nyliberalismen är småkåta på Åkesson.

Namnet Den Nya Välfärden signalerar ju också nyliberalism och det faktum att de kallar sina anställda för ombudsmän leder till ett gott skratt, särskilt mot bakgrund av att tomtarna kallar sina så kallade utredningar för Medborgarnas Offentliga Utredningar.

Tyisk skrikhöger av den där löjeväckande sorten vars enfald endast slås av den egna uppblåsthetenSkrattande
    "antifeminist"???
    Pär Ström var en av det mycket få som vågade ställa sej upp och ta en debatt om det mest befängda förslag som F! och andra manshatande sk feminister kom med.
    Glömmer aldrig när han frågade en ledande inom F!: Om vi nu ska ha total jämställdhet, tycker du då att vi ska reglera att män och kvinnor får samma straff för samma brott (idag får män mycket strängare straff). Hon svarade "nej"....
  • FDFMGA
    KarlssonsKalle skrev 2017-01-12 10:08:03 följande:
    "antifeminist"???
    Pär Ström var en av det mycket få som vågade ställa sej upp och ta en debatt om det mest befängda förslag som F! och andra manshatande sk feminister kom med.
    Glömmer aldrig när han frågade en ledande inom F!: Om vi nu ska ha total jämställdhet, tycker du då att vi ska reglera att män och kvinnor får samma straff för samma brott (idag får män mycket strängare straff). Hon svarade "nej"....
    Haha, Pär Ström är en narr - eller som en uppgiven bekant till mig sa efter att hon haft honom med i ett gemensamt projekt "En synnerligen enfaldig person, men med näsa för publicitet.

Jag har också haft nöjet att få möta honom irl, en märklig upplevelse Skrattande

Angående DEn Nya Välfärden och andra "nattmössestatsanhängare" så är det närmast legio att de anser sig representera folket - som t ex DNV som kallar sig medborgarna.

Tja, alltid finns det någon stofil någonstans som anser sig vara folketTomte
  • Tom Araya
    Världsmedborgare skrev 2017-01-11 21:23:11 följande:
    Låter alldeles utmärkt att dom vill göra det, så slipper vi ta av skattepengarna, som kan användas bättre till allas vår välfärd.
    Tyvärr blir det nog inte mycket pengar över till välfärden efter att man betalat kostnaderna för flyktingar. Men Löfvén har kanske en liknande tanke där... :)
  • KarlssonsKalle
    FDFMGA skrev 2017-01-12 11:15:13 följande:
    Haha, Pär Ström är en narr - eller som en uppgiven bekant till mig sa efter att hon haft honom med i ett gemensamt projekt "En synnerligen enfaldig person, men med näsa för publicitet.

Jag har också haft nöjet att få möta honom irl, en märklig upplevelse Skrattande

Angående DEn Nya Välfärden och andra "nattmössestatsanhängare" så är det närmast legio att de anser sig representera folket - som t ex DNV som kallar sig medborgarna.

Tja, alltid finns det någon stofil någonstans som anser sig vara folketTomte
    Javisst är dom vettigare dom han hade stake att säga emot..... De som öppet hatar alla män tex...
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2017-01-12 06:32:40 följande:

Det som händer är förstås att SD avdramatiseras allt mer.

Som förutspått.

Dit är det än mycket långt, och SD-toppen och många av deras anhängare gör nästan allt för att det inte ska ske.
    Så SD:s utveckling åt rätt håll, har knappt börjat, det är bara kopplingen till nazismen som inte längre försvaras in absurdum.
    Annars verkar vilka galenskaper och misstag som helst försvaras, ja t.o.m rent kriminella handlingar försvaras.
    Det är bara ta Ekeroth , hans kriminalitet försvaras t.ex med att blir alltid såå provocerad, och då kan alla börja slåss, det händer alla.

Jo hejsan, det finns inga som skriker så högljudt om hårdare straff, och att alla som begår brott ska det sluta daltas med, som vad SD och deras sympatisörer gör.
    Dock gäller det bara när ingen från SD är inblandad, och skulle det senare visa sig att dom hackat på en från SD av misstag, ja då haglar förklaringarna och försvartalen hejvilt.
    Och skulle inte det räcka, då kommer det "bevis" på att man visst bestraffar och ogillar även de från SD.., alltid så finns det nån att gräva fram som uteslutits, avsatts eller vad det nu kan vara..

Men visst, SD kommer att förändras, och det kan bli till det bättre, men för tillfället så ser det ut att gå andra hållet.
    Varför då?
    Ja det har såklart att göra med att vi idag har en våg av populistisk partier och som nästan samtliga ligger långt ut på högerkanten.

Och jag som är urgammal har sett samma sak tidigare, men då var det åt andra hållet, alltså en drös av vänsterextremistiska partier över hela Världen, där många fick realativt stort inflytande under en period på 60-70-talet.

Men överlevde dom, eller blev dom stora och styrande?
    Givetvis inte, inte ett enda ett, vad jag vet, undantaget de som redan tidigare roffat åt sig makten med våld och förtryck.
    När det svängde, ja då rök även flera av de som satt som styrande, några utan att det behövde användas våld, och andra genom att fick hjälp med att avsätta dessa förtryckar-regimer.

Och all extremism är en svag företeelse, om det inte används tillsammans med våld och förtryck, enbart att ljuga och bedriva populism som SD, det räcker inte ända fram.

Men USA då, säger nu säkert nån.
    Helt rätt, där räckte det ända fram, men ingen kan säga annat. än att det var en unik situation.
    Där två kandidater som var allmänt illa omtyckta, gjorde upp om valsegern, utöver det, ett "klimat" där folket var urless på allt vad etablisimanget stod för, och att inte folket fått nån eg förbättring de senast 20 åren.
    Förbättringen kom som du/ni vet, men alldeles för sent för att folket skulle bry sig.

Slutsats.
    Förändras SD, gör upp med sitt förflutna, utesluter alla som på minsta vis haft samröre med nazister och/eller uttalat sig uppenbart rasistiskt, pekat ut grupper som terrorister, anklaga religioner som farliga, m.m , javisst, då kommer även dom att bli helt accepterade av alla andra partier.
    Men det går inte nu, då skulle det bli helt tomt i partitoppen, och även några snäpp längre ner på skalan av deras politiker/företrädare.
    -----------
    Och du Flash, börjar du inte tycka att det är jobbigt att behöva försvara alla lögner, idioti, och rent kriminella handlingar som om och om igen dyker upp hos SD?

Själv blir jag urförbannad varje gång, som t.ex nåt som det här med Taxi-resan dyker upp, hos de som är folkvalda.
    Och som mycket väl vet var gränsen går, men som ändå verkar tycka att skattepengar är deras pengar, och kan användas till vad dom vill.

Jag skulle mer än gärna se att det fanns ett regelverk, som kunde bötfälla dessa "missbrukare" med samma belopp som dom använt på felaktigt sätt.
    Rent generellt skulle jag vilja se ett långt mer utvidgat personligt ansvar, där det inte gick att komma undan med hänvisning till sitt "sjukligt" dåliga minne.
    Ja du vet säkert vad jag avser med det, även om jag inte kommer på nåt bra sätt att uttrycka mig på.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Rataxes skrev 2017-01-12 09:34:14 följande:
    Nu när blöjsåssen avslöjats har han tydligen beslutat att själv betala för taxiresan. Hade han valt Swebus hade han kommit undan med att betala en femhundring för den famösa resan.
    Han skulle fan få betala både Taxiresan, och utöver det ett bötesbelopp på samma summa, och sen givetvis sparkas från sin post.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA
    KarlssonsKalle skrev 2017-01-12 11:39:49 följande:
    Javisst är dom vettigare dom han hade stake att säga emot..... De som öppet hatar alla män tex...
    Stake, nja snarare en gnällig krake.

Men han är ju bara en del av de stollar som Engellau samlat inom Den Nya Välfärden under samlingsnamnen "medborgarnas ombudsmän".

Ja, herregud - varför måste skrikhögern alltid ta skydd bakom folket när de för fram sina stolligheter.

Medborgarnas Offentliga UtredningarTomte Vilka medborgare? De tänkta medborgarna i lyckoriket som uppstår när skrikhögern och SD gör gemensam sak :)
  • Världsmedborgare
    Tom Araya skrev 2017-01-12 11:31:02 följande:
    Tyvärr blir det nog inte mycket pengar över till välfärden efter att man betalat kostnaderna för flyktingar. Men Löfvén har kanske en liknande tanke där... :)
    Suck, ändå är det de länder med som haft högst invandring, som går allra bäst i Europa.
    Jag trodde du förstått att det är klarlagt, att invandringen för länder med snedvriden demografi, alltid bidrar till välfärden.
    Och det kan väl inte vara så svårt att lägga desinformationen åt siden, och istället ägnar några timmar till att enbart studera hur kapitalismen fungerar.

Du kan ju göra det i smyg, ifall du är skraj för att bli påkommen med resultaträkning eller sammanställning av de totala utgifterna vs inkomsterna.

Nu kommer du att få hålla på några är för att få ett någorlunda säkert och användbart svar, för den senaste flykingvågen.
    Den var så tillfällig, extrem och har/hade därmed höga initiala kostnader, det enda vi ännu vet nåt om, det är att konsumtionen ökat, handel och tjänster, så fler har fått jobb och många företag högre vinster, vilket gör att skatteintäkterna har ökat.

Nu har även inflationen ökat till en en högsta nivå på 6 år, mätt med KPI, så Riksbankschefen Stefan Ingves är glad idag, och det får han förstås skänka den höga invandringen, en tacksamhetens tanke för.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?