• K Markatta

Har du förtroende för regeringen?

Ny statistik visar att 10% färre ärenden lämnades över från polis till åklagare under 2016 jämfört med 2015. Tittar man enbart på december månad är minskningen hela 24%:

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisens-resultat-samre

Det börjar verkligen bli dags att sparka ut politruk Eliasson.

• K Markatta

Ny knäpp på näsan för broilern, tillika näringsministern, Mikael Damberg (S):

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/riksdagsmajoritet-agerar-mot-kvotering

Han hade föreslagit tvingande könskvotering till bolagsstyrelser, samtidigt som de reglerna naturligtvis inte skulle gälla organisationer inom Rörelsen, exempelvis Byggnads med 100.0% män i styrelsen.

Nu blir det dock nobben av en samlad opposition.

• Världsmedborgare
    Kung Markatta skrev 2017-01-12 15:43:57 följande:
    Ja, så har det ju aldrig tidigare gått till! Glad
    Jodå, men aldrig på det här sättet, att det blir ungefär som med fartygens roll on roll off, och absolut inte i den här mängden.
    Idag körs massor med bil hela vägen från norr till söder och tvärtom i Sverige, det kommer att försvinna helt, och kvar blir bara sträckorna mellan tågstation/terminal och ut till slutkund.

Det kommer även att gå hela ekipaget inkl dragbilen med järnväg, vid längre sträckor.
    Så det kommer att minska biltrafiken med många 100-tusentals mil, och du mommer inte att få se dom större vägarna fyllda av lastbilstrafik.
    Och det kommer att minska slitaget, utsläppen och olyckorna på vägarna markant.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Kung Markatta skrev 2017-01-12 15:48:39 följande:
    Ny statistik visar att 10% färre ärenden lämnades över från polis till åklagare under 2016 jämfört med 2015. Tittar man enbart på december månad är minskningen hela 24%:

www.svt.se/nyheter/inrikes/polisens-resultat-...

Det börjar verkligen bli dags att sparka ut politruk Eliasson.
    Och vad skulle det göra för skillnad? Svar= Ingen alls.
    Jag tror på Alliansen:s, regeringen:s och G-W:s m.fl sakkunnigas lösning, alltså de som vill se fler Poliser och att dom som finns gör sitt jobb.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2017-01-12 15:13:02 följande:
    Jepp. Ayn Rands llla blåSkrattande
    Jag tänkte mer på Lilla Bakboken" av feministen Hans Scheike., eller har jag blandat ihop nåt nu. Skäms
  • K Markatta
    Världsmedborgare skrev 2017-01-12 18:27:45 följande:
    Och vad skulle det göra för skillnad? Svar= Ingen alls.
    Jag tror på Alliansen:s, regeringen:s och G-W:s m.fl sakkunnigas lösning, alltså de som vill se fler Poliser och att dom som finns gör sitt jobb.
    Även Ygge engagerar sig:

• FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2017-01-12 18:36:29 följande:
    Jag tänkte mer på Lilla Bakboken" av feministen Hans Scheike., eller har jag blandat ihop nåt nu. Skäms
    Mina insikter i Scheikes övertygelse är lika obefintliga som en högerpopulists kunskaper om vårt samhälle, det vill säga nästan mindre än inga alls.

Var det han som var Leif Boorks grafolog?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare
    Kung Markatta skrev 2017-01-12 18:58:42 följande:
    Även Ygge engagerar sig:

Ja det var ju det det han sa i nov eller möjligen i början på dec förra året, att Polisen fick året ut på sig att åstadkomma en förändring, annars så skulle han ha ett "samtal" med Eliasson, så det är bara ett löfte han uppfyllt.

Tror det gällde med att omfördela Poliser till förorterna och andra platser med hög kriminalitet, från ställen med låg kriminalitet.
    Det är bl.a det som omorganisationen ska kunna göra, men hittills har det inte fungerat som tänkt,eller inte alls, och visade inte Polisen resultat på just det området, så skulle Ygeman ha det där "samtalet".

Om du brukar se "Veckans Brott" så har jag för mig (osäker) att det även nämdes där, den gången både Eliasson och Ygeman var där.
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2017-01-12 19:58:19 följande:
    Var det han som var Leif Boorks grafolog?
    Dom kunskaperna har inte jag heller..,hmm, vi får plugga på svensk idrottshistoria, för där är det visst en informationslucka som måste åtgärdes, och så kan vi inte ha det.. Förvånad
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-01-11 17:51:11 följande:

Stiftelsen Den Nya Välfärden, som sponsras av bland annat Svenskt Näringsliv coh av 6000 medlemsföretag, går ut med en helsides-annons där de menar att det räcker nu och att Alliansen skall acceptera SD:s stöd för att ta över makten.

http://www.dnv.se/wp-content/uploads/2013/10/34912_Annons_jan2017.pdf 

Alliansen bör bita huvudet av skammen och tåla Sverigedemokraternas stöd.

?Tankesmedjan Den Nya Välfärden påstod i en annons att flera länsföretag stod bakom deras ställningstagande att oppositionen bör ta makten med hjälp av SD. I dagens tidning avslöjade Folkbladet att företagen varken tillfrågats eller stod bakom budskapet. Nu kan vi avslöja att DNV gjorde samma sak för ett år sedan?
    http://www.folkbladet.nu/1763279/dnv-gjorde-samma-sak-for-ett-ar-sedan

Enligt radioprogrammet Medierna så hade många av företagen som nämns i den aktuella annonsen endast accepterat att abonnera på ett nyhetsbrev från Tankesmedjan Den Nya Välfärden och företagen kände inte till att de skulle medverka med namn i en annons. Jag kan tänka mig att många av medlemmarna nu väljer att lämna denna ?tankesmedja?.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?