Tom Araya skrev 2017-01-16 07:42:43 följande:
"Min uppfattning"? Nej, det var en artikel jag länkade till.
Nu är det ju inte säkert att här finns någon skillnad utan att man valt att uttrycka sig annorlunda, vilket kan ha ett egensyfte för polisen. Man kan också tänka sig att man genom en mängd åtgärder och resursomfördelningar minskar effekten i just region Syd, men att bristen i hela organisationen fortfarande kvarstår.
Detta är alltså möjliga förklaringar som alternativ till att SVT's artikel vore ren lögn. Sådant har man ju sett förr. Rimligtvisfinns någon grund till det SVT skrev.
Tja, nog ser jag det som att du ger uttryck för en uppfattning när du länkar till en artikel där det påstås att det väntar tuffa besparingar för polisen i södra Sverige och att 90 procent av besparingarna kommer att ske i form av personalneddragningar - i en tråd som handlar om förtroendet för regeringen.
Du verkar heller inte ha något större förtroende för polisens nya chef i regionen som ju förklarar att det inte blir några neddragningar eller till dig själv för den delen.
Citaten här nedan är sinsemellan oförenliga.
Tom Araya skrev 2017-01-16 00:07:07 följande:
Det står även i artikeln jag länkade till att personalnedskärningar inte är aktuellt.
Då är frågan, har polisen region syd fått tillskott till sin budget i förhållande till artikeln jag länkar till?
Tom Araya skrev 2017-01-15 17:35:48 följande:
Jag tvekar till några större förbättringar...
Chockbeskedet: Stora besparingar i år
Det väntar tuffa besparingar för polisen i södra Sverige i år. "90 procent kommer att handla om neddragningar på personal", säger Region syds ekonomichef Monica Hallberg.
www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/chockbesked...
Nåja, vi verkar nu vara överens om att ekonomichefens uttalande var felaktigt.