• Tom Araya

Har du förtroende för regeringen?

Moderaternas Hanif Bali skräder inte orden, men ofta tycker jag han pekar på viktiga saker och uttrycker sig enkelt och bra.

Hanif Bali Retweetade Romina Pourmokhtari

Socialdemokratisk Tolerans?: *tjänar 100kr för lite?* - Ut ur landet! *Gift och har samlag med 12 åring* - Vi måste respektera deras kultur.

https://twitter.com/hanifbali/status/821851849594732548
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2017-01-19 22:08:23 följande:

Moderaternas Hanif Bali skräder inte orden, men ofta tycker jag han pekar på viktiga saker och uttrycker sig enkelt och bra.

Hanif Bali Retweetade Romina Pourmokhtari

Socialdemokratisk Tolerans?: *tjänar 100kr för lite?* - Ut ur landet! *Gift och har samlag med 12 åring* - Vi måste respektera deras kultur.

https://twitter.com/hanifbali/status/821851849594732548
    Jag har svårt att förstå hur någon kan gilla ett inlägg där Hanif Bali påstår att socialdemokraterna skulle acceptera barnäktenskap. Det är en lögn. Socialdemokraterna och övriga partier i Sverige är starka motståndare till barnäktenskap.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-01-19 22:45:47 följande:
    Jag har svårt att förstå hur någon kan gilla ett inlägg där Hanif Bali påstår att socialdemokraterna skulle acceptera barnäktenskap. Det är en lögn. Socialdemokraterna och övriga partier i Sverige är starka motståndare till barnäktenskap.
    Om jag inte minns fel så röstade samtliga riksdagspartier utom V ja till lagen mot barnäktenskap.

Varför V röstade nej minns jag inte.

Förmodligen är inte Hanif Bali fullt så okunnig som det verkar, snarare trumpifierad.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2017-01-19 22:45:47 följande:
    FDFMGA skrev 2017-01-20 00:01:57 följande:
    Om jag inte minns fel så röstade samtliga riksdagspartier utom V ja till lagen mot barnäktenskap.

Förmodligen är inte Hanif Bali fullt så okunnig som det verkar, snarare trumpifierad.
    M förespråkar en 0-tolerans mot barnäkteskap och tycker inte att s+mp gör tillräckligt mycket far att upprätthålla lagen.

• FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-01-20 00:14:24 följande:
    M förespråkar en 0-tolerans mot barnäkteskap och tycker inte att s+mp gör tillräckligt mycket far att upprätthålla lagen.

I så fall är han ännu okunnigare än befarat.

Det är inte politiker som upprätthåller lagen utan rättsväsendet.

Hur skulle det se ut om politiker försökte påverka domstolar och polis.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2017-01-20 00:14:24 följande:
    FDFMGA skrev 2017-01-20 00:01:57 följande:Om jag inte minns fel så röstade samtliga riksdagspartier utom V ja till lagen mot barnäktenskap.

Barnäktenskap (giftemål innan 18 års ålder) är i princip förbjudet i Sverige sedan 2014.

Det är kommunernas tjänstemän som hanterar den här typen av ärenden (inte politiker) så jag förstår inte varför moderaterna kritiserar S för detta. Om lagen är för svag kan man undra varför inte Moderaterna tog fram en bättre lag 2014 när man hade makten.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-01-20 00:35:58 följande:
    Barnäktenskap (giftemål innan 18 års ålder) är i princip förbjudet i Sverige sedan 2014.

Det är kommunernas tjänstemän som hanterar den här typen av ärenden (inte politiker) så jag förstår inte varför moderaterna kritiserar S för detta. Om lagen är för svag kan man undra varför inte Moderaterna tog fram en bättre lag 2014 när man hade makten.
    Men är det verkligen moderat kritik? Det har jag svårt att tro. Det skulle innebära att M inte har en susning om hur Sverige fungerar.

Jag tänker mig att det bara är Hanif Bali och han har väl gjort lögnen till sitt eget politiska varumärke.
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2017-01-12 09:34:14 följande:
    Nu när blöjsåssen avslöjats har han tydligen beslutat att själv betala för taxiresan. Hade han valt Swebus hade han kommit undan med att betala en femhundring för den famösa resan.
    Det ahndlar om omdömet.

Att sätta notan på skattebetalarna i första-skedet.

En kultur som frodas i en isolerad bubbla.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-01-15 17:28:08 följande:

Tankesmedjan Den Nya Välfärden påstod i en annons att flera länsföretag stod bakom deras ställningstagande att oppositionen bör ta makten med hjälp av SD. I dagens tidning avslöjade Folkbladet att företagen varken tillfrågats eller stod bakom budskapet. Nu kan vi avslöja att DNV gjorde samma sak för ett år sedan
    www.folkbladet.nu/1763279/dnv-gjorde-samma-sa...

Enligt radioprogrammet Medierna så hade många av företagen som nämns i den aktuella annonsen endast accepterat att abonnera på ett nyhetsbrev från Tankesmedjan Den Nya Välfärden och företagen kände inte till att de skulle medverka med namn i en annons. Jag kan tänka mig att många av medlemmarna nu väljer att lämna denna tankesmedja.

Och ännu fler stannar kvar.

I sak är det ointressant om ett företag tycker att deras organisation inte håller med - vi talar om 15000 företag nu. att få 15000 företagsledare att tycka exakt lika är knappats möjligt.

Det intressanta är riktiningen på samtalet.

Och svaret kom igår i form av AKB:s utspel.

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-01-20 08:22:13 följande:
    Och ännu fler stannar kvar.

I sak är det ointressant om ett företag tycker att deras organisation inte håller med - vi talar om 15000 företag nu. att få 15000 företagsledare att tycka exakt lika är knappats möjligt.

Det intressanta är riktiningen på samtalet.

Och svaret kom igår i form av AKB:s utspel.

Ditt påstående, att Den Nya Välfärden hade stöd av ett stort antal företag för förlaget att fälla regeringen och ta stöd av SD, är avslöjat som ett falsarium. I annonserna framträdde ett hundratal företag med namn men företagen var inte medvetna om att deras namn skulle utnyttjas i annonssammanhang och företagen stod inte bakom budskapet i annonserna.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?