• Flash Gordon

Har du förtroende för regeringen?

Kung Markatta skrev 2017-01-19 10:38:49 följande:
    En mer aktiv oppositionspolitik med exempelvis en gemensam alliansbudget är att vänta enligt AKB:

www.svt.se/nyheter/inrikes/m-beredd-lagga-gem...

Då blir det nog svettigt för Löfven.
    Till absolut ingens förvåning.

M erkänner till slut att riksdagspartierna måste förhålla sig till SD:s mandat.

Självklart är det inget seriöst försök att byta regering (i så fall hade hon avgett en misstroendeförklaring istället) utan ett sätt att bryta förlamingen som rådit sedan DÖ och göra det politiska samtalet mer levande.

Och den stora vinnaren på detta är KD.

Helt plötsligt ökar vinsten med, och vikten av, att rösta in med över spärren.

• Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-01-20 08:35:14 följande:
    Ditt påstående, att Den Nya Välfärden hade stöd av ett stort antal företag för förlaget att fälla regeringen och ta stöd av SD, är avslöjat som ett falsarium. I annonserna framträdde ett hundratal företag med namn men företagen var inte medvetna om att deras namn skulle utnyttjas i annonssammanhang och företagen stod inte bakom budskapet i annonserna.
    För all del. Det kanske bara är 14800 av företagen som stöder i sak när deras organisation går ut med detta.

I vilket fall så säger svensk näringliv ifrån mot dagens SVMP-styre och M svarar upp på precis det sätt som efterfrågas.
  • KillBill
    Ditt påstående, att Den Nya Välfärden hade stöd av ett stort antal företag för förlaget att fälla regeringen och ta stöd av SD, är avslöjat som ett falsarium. I annonserna framträdde ett hundratal företag med namn men företagen var inte medvetna om att deras namn skulle utnyttjas i annonssammanhang och företagen stod inte bakom budskapet i annonserna.
    Här är fakta om DNVs bedrägliga annonser.

http://www.folkbladet.nu/1763319/en-ynklig-ursakt-duger-inte-mot-systematiska-logner?mobil
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-01-20 08:40:25 följande:
    Till absolut ingens förvåning.

M erkänner till slut att riksdagspartierna måste förhålla sig till SD:s mandat.

Självklart är det inget seriöst försök att byta regering (i så fall hade hon avgett en misstroendeförklaring istället) utan ett sätt att bryta förlamingen som rådit sedan DÖ och göra det politiska samtalet mer levande.

Och den stora vinnaren på detta är KD.

Helt plötsligt ökar vinsten med, och vikten av, att rösta in med över spärren.

AKB har visat att hon varken klarar av att leda moderaterna eller alliansen. Jag tror att vi kommer att få se ett moderat parti som tappar stort samtidigt som centerpartiet kommer att öka kraftigt. Det förvånar mig inte om centerpartiet snart är det största allianspartiet.
  • Flash Gordon
    Och även detta är en halmgubbe från KB.

Något sådant har jag aldrig påstått.

Det jag skrev var:

"Stiftelsen Den Nya Välfärden, som sponsras av bland annat Svenskt Näringsliv coh av 6000 medlemsföretag, går ut med en helsides-annons där de menar att det räcker nu och att Alliansen skall acceptera SD:s stöd för att ta över makten."

Och där var det 15000 istället för 6000.

• Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-01-20 08:48:14 följande:
    AKB har visat att hon varken klarar av att leda moderaterna eller alliansen. Jag tror att vi kommer att få se ett moderat parti som tappar stort samtidigt som centerpartiet kommer att öka kraftigt. Det förvånar mig inte om centerpartiet snart är det största allianspartiet.
    C har nog till stor del redan tagit vad de kan från M. De nymoderater som vill ha så fri invandring som möjligt.

Det AKB gör nu är att ta nästa naturliga steg inom svensk politik.

Att erkänna de faktiska förhållandena.

• FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2017-01-20 08:54:53 följande:
    C har nog till stor del redan tagit vad de kan från M. De nymoderater som vill ha så fri invandring som möjligt.

Det AKB gör nu är att ta nästa naturliga steg inom svensk politik.

Att erkänna de faktiska förhållandena.

Nja, det där är väl en typisk skrikhögerföreställning som bottnar i bristande kunskap om andra än det egna lilla kotteriet som ständigt bekräftar varandras missuppfattningar på nätet.

C och L kommer sannolikt att fortsätta att vinna väljare från M, i centerns fall inte bara för att partiet har socialliberala inslag och dessutom tydligt markerar mot det bruna - utan också för att Annie lööf är en betydligt säkrare ledare än Kinberg Batra.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KarlssonsKalle
    FDFMGA skrev 2017-01-19 13:33:55 följande:
    Det blir enklare om du citerar den du ställer frågor till, ja om det inte känns oöverkomligt förstås.

Jovisst, handlar det om ett ja eller nej till rasism. M och KD säger ja medan C och L säger nej.

Det ska bli intressant att se hur styrkeförhållandet inom det brunblå alternativet kommer att förändraars över tid. Jag tycker att det självklara bör vara att det största partiet inom blocket anför det brunblå alternativet. Det blir nog Åkesson i så fall.

Ganska rimligt, orginalet är nästan alltid att föredra framför kopiorna.
    Du kan inte förklara vad rasism har med en budget att göra?
    Det är ju som att säga att S budget är stödd av ett parti som står för det överlägset största folkmorden i vår historia...
  • FDFMGA
    KarlssonsKalle skrev 2017-01-20 09:30:03 följande:
    Du kan inte förklara vad rasism har med en budget att göra?
    Det är ju som att säga att S budget är stödd av ett parti som står för det överlägset största folkmorden i vår historia...
    Du menar att V ska betraktas som stalinister och SD som rasister.

Tja, det finns ju relativt många som anser att samarbetet med V är lite tveksamt, nu tillhör inte jag dessa - men jag tillhör heller inte dem som ständigt krumbuktar sig och skriker - men titta på dom då.

Faktum kvarstår. M har bjudit in till en brunblå röra, något som C och L bestämt tackar nej till.

Jag tycker vi ska resa oss för Annie lööf och Jan Björklund i respekt för att det finns anständiga borgerliga partier.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare
    KillBill skrev 2017-01-20 08:48:14 följande:
    Risken är att vi nu får ännu mer av populism, där sakfrågor och konkreta lösningar inte kommer att debatteras alls.

Som när hon "förklarade" varför M nu ändrat sig, vi har problem med skola, vård och Polis, Sverige går åt fel håll.
    Jaha, som om inte alla vet och säger det, men inte ett ord om lösningar som M eller SD har som skulle fungera i nutid.

Vem är inte intill döden less på att höra det?
    Jag är iaf det, och vill höra nån föra fram konkreta förslag som gör skillnad nu.
    Att det går att lösa om det får ta några år, det vet alla, men vad kan M göra nu som inte regeringen eller nån annan inte kan?

Det är ju för fan personal som behövs, och det åstadkommer ingen med politiska beslut som säger mer pengar och mer resurser.

Vi behöver ett "kristänkande" och okonventionella lösningar, annars så återstår bara att vänta ut den tid det tar för att folk ska ha utbildat sig.

Jag säger som en okänd kvinna sa, först hade vi gamla moderaterna, sen fick vi nya moderaterna, och idag är det dom desperata moderaterna.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?