• KillBill

Har du förtroende för regeringen?

TheDummy skrev 2017-01-25 23:58:51 följande:
    Du ljuger! Vi tog emot MINST 1 miljon det senaste året, vilket bidrog med att befolkningen nu är på väg att passera 10 miljoner invånare totalt inom vårt moderland. Det finns en anledning till varför vi har så många tiggare utanför våra affärer helt plötsligt t ex.

Och vad vi vet så är minst 1% av dessa invandrade soldater direkt kopplade till IS och vi måste därmed slänga ut ALLA muslimer, eller i alla fall, drastiskt minska inflödet av okontrollerade människor som kommer hit för att antingen leva på våra generösa bidrag och/eller vill skapa en grogrund för nästa generations Jihadister i skandinavien.
    #WeKnow
    Du verkar inte vara vid dina sinnens fulla bruk..
  • Finne84

Nej! det har jag verkligen inte. Men jag var aldrig med och röstade på dem till att börja med. Så alla ni som röstade på dem får skylla er själva att det ser ut som det gör. Den nuvarande regeringen leker den typiska vad jag kallar för Sverige leken, gör bort sig men ger andra skulden + ingen tar ansvar.
    Hela det där Palestina stat jippot som handlade om att ge miljoner av våra skattepengar till terrorister som vill utrota Israel är en av de värsta övertrampen och som jag som kristen tror gjort Gud väldigt upprörd. Sverige befinner sig i ett andligt mörker just nu. Jag ber att Gud ska vägleda regeringen och alla som tycker som dem till omvändelse medans det finns tid.
    En rödfärgad regering har kommunistiska rötter och som småningom blir demokratin hotad och oliktänkande tystas ner eller baktalas eller mordhotas. Bara kolla på kommunistiska Kina.Eller vad Stalin gjorde. Kolla vilka diktaturer umgicks med Hitler och från vilka politiska partier. 

• TheDummy
    KillBill skrev 2017-01-26 00:06:18 följande:
    I am THE greatest president ever
  • TheDummy
    KillBill skrev 2017-01-26 00:06:18 följande:
    Du ljuger!

OM det är så att mina kommande projekt som är på gång fallerar, så är det INTE mitt fel, för jag är bäst.

Om skattebetalarna i slutändan får betala för muren mot Mexico, så är det inte mitt fel om Mexico vägrar betala, eller hur?

Om omvärlden kommer med en motreaktion kring vår nya policy kring vår satsning på att behålla jobben, utan att höja priserna på varor generellt, de ljuger och kan inte skylla på mig?

Liksom min ambition att ta bort sjukvårdsreformen som gett miljoner människor möjlighet att ha råd till en någorlunda hyfsad sjukvård i form av allvarlig sjukdom. Men den ska bort och vi håller på att ersätta den med "något bättre".

Det viktigaste är ändå att sänka skatterna, så att så många som möjligt får möjlighet att få frihet att välja ännu mer och att vi ska vara bäst
    #FreedomWithoutResponsibilities
  • KillBill
    TheDummy skrev 2017-01-26 00:21:12 följande:
    Du ljuger!

OM det är så att mina kommande projekt som är på gång fallerar, så är det INTE mitt fel, för jag är bäst.

Om skattebetalarna i slutändan får betala för muren mot Mexico, så är det inte mitt fel om Mexico vägrar betala, eller hur?

Om omvärlden kommer med en motreaktion kring vår nya policy kring vår satsning på att behålla jobben, utan att höja priserna på varor generellt, de ljuger och kan inte skylla på mig?

Liksom min ambition att ta bort sjukvårdsreformen som gett miljoner människor möjlighet att ha råd till en någorlunda hyfsad sjukvård i form av allvarlig sjukdom. Men den ska bort och vi håller på att ersätta den med "något bättre".

Det viktigaste är ändå att sänka skatterna, så att så många som möjligt får möjlighet att få frihet att välja ännu mer och att vi ska vara bäst
    #FreedomWithoutResponsibilities
    HaHa..
  • K Markatta

Mästerretorikern Stefan Löfven briljerar i kvällens debatt i Aktuellt:

AKB: - Man måste se till att det lönar sig mycket bättre att gå från bidrag till arbete... Vi vill tredubbla RUT-avdraget, det vill Stefan Löfven halvera istället.

Löfven: - Prata inte om vårdnadsbidrag, Anna Kinberg Batra.

AKB: - Det gjorde jag inte.

Löfven: - Nej, men jag gör det!

• KillBill
    Kung Markatta skrev 2017-01-26 02:21:06 följande:

Mästerretorikern Stefan Löfven briljerar i kvällens debatt i Aktuellt:

AKB: - Man måste se till att det lönar sig mycket bättre att gå från bidrag till arbete... Vi vill tredubbla RUT-avdraget, det vill Stefan Löfven halvera istället.

Löfven: - Prata inte om vårdnadsbidrag, Anna Kinberg Batra.

AKB: - Det gjorde jag inte.

Löfven: - Nej, men jag gör det!

Kul att du lyfter fram Stefan Löfven. Alla kommentatorer verkar vara eniga om att Anna Kindberg Batra inte lyckades förklara vad hon vill  och de som tittade på debatten blev inte klokare av vad hon menar.

Sedan är vårdnadsbidraget ett bra exempel på Alliansens inkonsekvens. Om man företräder en Allians som införde Vårdnadsbidraget som bidrog till ett ökat utanförskap genom att framförallt invandrarkvinnor valde att leva på bidrag  i stället för att komma ut i arbetslivet så bör man vara tänka sig för innan man öppnar munnen och kritiserar regeringens integrationspolitik.  Detta glömde Anna Kindberg Batra bort.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Världsmedborgare
    KarlssonsKalle skrev 2017-01-25 14:19:06 följande:
    Visst måste det vara trist att inte Svenska folket tycker samma sak?
    Löfven borde ju ha högre förtroende än vad Reinfeldt hade i så fall....
    Löfven:s förtroende ökar, och är nu t.ex större än för M:s Batra.

Och det kommer att öka mer, men det tar tid att föra ut sanningen i dag, då lögnerna är så dominerande på sociala medier.
    Men som du vet så segrar alltid sanningen över tid, så jag är inte direkt orolig inför framtiden vads gäller den biten.
    Då är hotet från Trump långt värre och farligare, för det kan vi inte skydda oss mot i Sverige av egen kraft.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • KarlssonsKalle
    KillBill skrev 2017-01-26 00:33:23 följande:
    HaHa..
    Var det inte du som motsatte dej mina siffror för invandringen förra veckan?
    Och själv länkade till uppgifter från feb 2015 om vad invandringen kostade? Hahaha!
  • KillBill
    KarlssonsKalle skrev 2017-01-26 10:48:23 följande:
    Var det inte du som motsatte dej mina siffror för invandringen förra veckan?
    Och själv länkade till uppgifter från feb 2015 om vad invandringen kostade? Hahaha!
    Jag minns inte vilka siffror från dig som jag har haft synpunkter på, kan du länka?

Det finns ingen senare rapport avseende invandringens kostnader än den som publicerades i februari 2015 och således är denna rapport den mest aktuella.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?