• TheDummy

Har du förtroende för regeringen?

Jag har siffrorna i huvudet, men om jag skulle berätta det offentligt för alla så skulle alla flytta ifrån vårt kära land, jag lovar.

Det ingår inte i min plan.

• TheDummy
    Kung Markatta skrev 2017-01-26 02:21:06 följande:

Mästerretorikern Stefan Löfven briljerar i kvällens debatt i Aktuellt:

AKB: - Man måste se till att det lönar sig mycket bättre att gå från bidrag till arbete... Vi vill tredubbla RUT-avdraget, det vill Stefan Löfven halvera istället.

Löfven: - Prata inte om vårdnadsbidrag, Anna Kinberg Batra.

AKB: - Det gjorde jag inte.

Löfven: - Nej, men jag gör det!

Jag antar att du skämtar nu(?)!

Stefan löfven kom inte med några som helst alternativa fakta och kan därmed inte utses som en mästerretoriker, absolut inte. 

AKB, är på rätt väg men har fortfarande mycket att lära, helt klart!
    #FactsAre4Real
  • Världsmedborgare
    TheDummy skrev 2017-01-26 16:19:12 följande:
    Jag antar att du skämtar nu(?)!

Stefan löfven kom inte med några som helst alternativa fakta och kan därmed inte utses som en mästerretoriker, absolut inte. 

AKB, är på rätt väg men har fortfarande mycket att lära, helt klart!
    Bara som info till "folket".  Med Alternativa fakta avses lögner, om nån i dessa Trump-tider skulle ha missat det.
    F.ö ett uttryck myntat av Orwell i romanen 1984, och som brukar användas i skämtsamma sammanhang för att beskriva en lögn eller en lögnare.

Så om jag föstår dig rätt TheDummy, så är din tolkning/beskrivning av en som är vältalig, en som ljuger, en mästerlögnare?

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • KarlssonsKalle
    KillBill skrev 2017-01-26 13:23:20 följande:
    Jag minns inte vilka siffror från dig som jag har haft synpunkter på, kan du länka?

Det finns ingen senare rapport avseende invandringens kostnader än den som publicerades i februari 2015 och således är denna rapport den mest aktuella.
    Finns det inga siffror? Konstigt att jag hittade samma siffror på massor av ställen vid en vanlig googling.... Vad landets budget är för detta är offentligt och inget svårt att hitta. Titta själv in på SCB så har du varenda krona för ändamålet.
  • KillBill
    KarlssonsKalle skrev 2017-01-27 10:08:14 följande:
    Finns det inga siffror? Konstigt att jag hittade samma siffror på massor av ställen vid en vanlig googling.... Vad landets budget är för detta är offentligt och inget svårt att hitta. Titta själv in på SCB så har du varenda krona för ändamålet.

Ok jag förtydligar.  Den rapport som jag länkade till var en rapport/utredning som visar hur flyktinginvandringen påverkar Sveriges  offentliga finanser. I en sådan utredning tar man hänsyn till alla kostnader och alla intäkter i samhället (med koppling till flyjktinginvandring) som påverkar de offentliga finanserna. Den senaste utredningen av detta slag publicerades i februari 2015 och av självklara skäl så kan jag inte referera till senare uppgifter.

I vilket inlägg har jag haft synpunkter på siffror som du har publicerat? 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA

Och nu har regeringen börjat städa upp i Statens Fastighetesverk. Den av alliansen tillsatte generaldirektören är numer anhållen.

Noterade också att att den före detta finansministern Anders Borg är misstänkt för mutbrott.

Mitt förtroende för regeringen stärks ytterligare.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KarlssonsKalle
    KillBill skrev 2017-01-27 10:24:55 följande:

Ok jag förtydligar.  Den rapport som jag länkade till var en rapport/utredning som visar hur flyktinginvandringen påverkar Sveriges  offentliga finanser. I en sådan utredning tar man hänsyn till alla kostnader och alla intäkter i samhället (med koppling till flyjktinginvandring) som påverkar de offentliga finanserna. Den senaste utredningen av detta slag publicerades i februari 2015 och av självklara skäl så kan jag inte referera till senare uppgifter.

I vilket inlägg har jag haft synpunkter på siffror som du har publicerat? 

Men det är väl klart som korvspad att statens finanser inte påverkades på samma sätt då summan var nästan 3 ggr så låg som det sedan blev 2015+2016.
  • KillBill
    KarlssonsKalle skrev 2017-01-27 10:30:52 följande:
    Men det är väl klart som korvspad att statens finanser inte påverkades på samma sätt då summan var nästan 3 ggr så låg som det sedan blev 2015+2016.

Flera utredningar har visat att nettokostnaden för invandringen ligger mellan 1-2 % av BNP och detta oavsett hur stor invandringen är. Eftersom invandringen ökar BNP så stiger kostnaden för invandringen om flyktinginvandringen ökar även om inte procentsatsen ändras.

Om man jämför flyktingmottagandet för åren 2015 + 2016 med flyktingmottagandet för 2013 + 2014 så är ökningen bara 17%. Flyktingmottagandet för åren 2016 + 2017 kommer förmodligen bli det lägsta på mer än 10 år. 

Du svara inte på min fråga om i vilka inlägg jag har kritiserat siffror som du har publicerat.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KarlssonsKalle
    KillBill skrev 2017-01-27 10:50:21 följande:

Flera utredningar har visat att nettokostnaden för invandringen ligger mellan 1-2 % av BNP och detta oavsett hur stor invandringen är. Eftersom invandringen ökar BNP så stiger kostnaden för invandringen om flyktinginvandringen ökar även om inte procentsatsen ändras.

Om man jämför flyktingmottagandet för åren 2015 + 2016 med flyktingmottagandet för 2013 + 2014 så är ökningen bara 17%. Flyktingmottagandet för åren 2016 + 2017 kommer förmodligen bli det lägsta på mer än 10 år. 

Du svara inte på min fråga om i vilka inlägg jag har kritiserat siffror som du har publicerat.

Det är väl skitsamma ur stor del av BNP det är. Fakta är att den kostar nästan dubbelt så mycket som hela försvaret tex.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?