• Abegayle70

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2017-01-23 21:31:55 följande:
    Det skulle gå alldeles utmärkt att göra en satir över utskottsarbetet när nu Jimmie och Anna blivit ett par.

Förhandlingar i utskottet. Moderaten lägger fram sin linje "Det behövs mer avregleringar inom..." 

Sverigedemokraten harklar sig och de båda smiter ut på toa.

Väl tillbaka i utskottet säger moderaten: "Sverigevänner! På grund av att massinvandringen brandskattat nationen på värden större än vad en god vän till mig förlorat på roulette behövs det därför mer avregleringar inom...
    Pffftt du får inte skriva så, jag skarttade så jag frustade vatten övet angentbordet
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-01-23 21:33:42 följande:
    Pffftt smile1.gif du får inte skriva så, jag skarttade så jag frustade vatten övet angentbordet smile1.gif
    Där ser man vilka oanade konsekvenser smekmånaden mellan Anna och Jimmie kan få.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • TheDummy

Nej, verkligen inte!

Jag tycker att det är i sin naturliga rätt att Alliansen som ursprungligen skapade sin rätt att gruppera den elitistiska elit (=etablissemanget) genom att att skapa ett vi och dem utan att tänka på oss som verkligen tänker på ALLA!

Sedan när alla andra håller på och bråkar så kommer typ såna som jag med flera och gör saker bättre igen, helt klart...

Nationens bästa går först
  • KarlssonsKalle
    FDFMGA skrev 2017-01-23 06:53:38 följande:
    Det verkar som du inte riktigt förstått vad diskussionen handlar om.

Det är nog ingen som ifrågasätter allianspartiernas vilja att regera tillsammans och att samtliga partier kan tänka sig att regera med passivt stöd från SD under förutsättning att alliansen blir större än det rödgröna blocket. Det skulle i så fall vara samma situation som rådde under regeringen Reinfeldt.

Men diskussionen avser vad som skulle inträffa om inget inträffar efter nästa val - det vill säga att det rödgröna blocket fortfarande är större än alliansen.

Så det är alltså ingen som ifrågasätter att alliansen kommer med en gemensam valplattform inför nästa val.

Jag kan rekommendera att du startar en tråd där du frågar hur de olika allaianspartierna ställer sig till att regera med aktivt stöd från SD, det vill säga om alliansen blir mindre än det rödgröna blocket.

Det blir så besynnerligt när du hojtar utifrån dina egna missuppfattningar.
    Det gick ju alldeles utmärkt att regera på det viset sist....
  • FDFMGA
    KarlssonsKalle skrev 2017-01-24 09:52:04 följande:
    Det gick ju alldeles utmärkt att regera på det viset sist....
    Javisst.

Det är inte omöjligt att SD nöjer sig med att ge alliansen sitt passiva stöd om alliansen blir större än de rödgröna vid nästa val. I så fall finns det inga meningsskiljaktligheter inom alliansen och det blir en alliansregering.

Men själv tror jag inte att SD kommer att nöja sig med detta, de kommer att kräva inflytande - och under de premisserna är L och C inte beredda att ingå i en regering.

Iofs tror jag inte att alliansen blir större än de rödgröna - och då ställer sig frågan hur en regering då ska se ut. Där har också M en annan uppfattning än C och L.

Min gissning är att vi antingen får en ren S-regering eller också en mittenregering.
  • KarlssonsKalle
    FDFMGA skrev 2017-01-24 10:11:03 följande:
    Javisst.

Det är inte omöjligt att SD nöjer sig med att ge alliansen sitt passiva stöd om alliansen blir större än de rödgröna vid nästa val. I så fall finns det inga meningsskiljaktligheter inom alliansen och det blir en alliansregering.

Men själv tror jag inte att SD kommer att nöja sig med detta, de kommer att kräva inflytande - och under de premisserna är L och C inte beredda att ingå i en regering.

Iofs tror jag inte att alliansen blir större än de rödgröna - och då ställer sig frågan hur en regering då ska se ut. Där har också M en annan uppfattning än C och L.

Min gissning är att vi antingen får en ren S-regering eller också en mittenregering.
    Det kommer vara en förutsättning nu lika mycket som då att alliansen drar riktlinjerna. Skulle SD protestera genom att rösta emot allt blir det helt enkelt nyval!
    Det rödaste av Allianspartieran sa ju själv häromdagen att det är otänkbart att bilda regering med S.
  • FDFMGA
    KarlssonsKalle skrev 2017-01-24 10:15:45 följande:
    Det kommer vara en förutsättning nu lika mycket som då att alliansen drar riktlinjerna. Skulle SD protestera genom att rösta emot allt blir det helt enkelt nyval!
    Det rödaste av Allianspartieran sa ju själv häromdagen att det är otänkbart att bilda regering med S.
    En definitionsfråga.

En blocköverskridande regering kan iofs innebära att alliansen ingår - men i och med att M brutit med allainslinjen så kan man ju på goda grunder påstå att de valt att lämna alliansen för att i stället ingå i en brunblå högerpopulistfront.

Jag undrar vad Reinfeldt säger om att Anna uppvaktar Jimmie numerKyss
  • Världsmedborgare

Jaha, så är då partierna igång med sitt interna bråk igen, den här gången är det Alliansen som ägnar sig åt allt annant än att bedriva det dom är valda för att göra.
    Nämligen att föra fram den politik väljarna har utsett dom till att göra.

Men inte då, det har ännu en gång urartat till sandlådekäbbel om vilka som ska regera och hur och med vem.
    Ni kunde ju vänta med det tills nästa valrörelse börjat, och istället, tala om för oss svenskar var vi kan hitta folk som kan tillsätta de vakanser som finns inom skola, vård och Polis. 
    Jag är rätt säker på att konkreta, väl underbyggda och bevisligen fungerande förslag, skulle öka era möjligheter att få regera efter nästa val, för det är väl det ni vill?

Alltså, hur vore det om ni politiker som omväxlingsskull ängnade er åt jobbet och pratade politiska sakfrågor och konkreta lösningar på dessa, i ert fall oppositionspolitik då.
    För folk som ägnar sig åt annat än jobbet dom är tillsatta för att utföra på sin arbetsplats under arbetstid, dom brukar först bli varnade och sen få sparken, om inte varningen hörsammas.
    Och nu är ni varnade av era arbetsgivare, det svenska folket, nästa gång får ni sparken, iaf om folket får välja.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • KillBill

Nu tar även KD avstånd från den blåbruna sörjan: http://www.dn.se/nyheter/politik/kd-staller-inte-upp-pa-moderaternas-sd-invit/

• KarlssonsKalle
    Världsmedborgare skrev 2017-01-24 14:15:19 följande:

Jaha, så är då partierna igång med sitt interna bråk igen, den här gången är det Alliansen som ägnar sig åt allt annant än att bedriva det dom är valda för att göra.
    Nämligen att föra fram den politik väljarna har utsett dom till att göra.

Men inte då, det har ännu en gång urartat till sandlådekäbbel om vilka som ska regera och hur och med vem.
    Ni kunde ju vänta med det tills nästa valrörelse börjat, och istället, tala om för oss svenskar var vi kan hitta folk som kan tillsätta de vakanser som finns inom skola, vård och Polis. 
    Jag är rätt säker på att konkreta, väl underbyggda och bevisligen fungerande förslag, skulle öka era möjligheter att få regera efter nästa val, för det är väl det ni vill?

Alltså, hur vore det om ni politiker som omväxlingsskull ängnade er åt jobbet och pratade politiska sakfrågor och konkreta lösningar på dessa, i ert fall oppositionspolitik då.
    För folk som ägnar sig åt annat än jobbet dom är tillsatta för att utföra på sin arbetsplats under arbetstid, dom brukar först bli varnade och sen få sparken, om inte varningen hörsammas.
    Och nu är ni varnade av era arbetsgivare, det svenska folket, nästa gång får ni sparken, iaf om folket får välja.

Med tanke på det extremt dåliga förtroendet för regeringen så kan man ju undra vilka som kommer få sparken...
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?