Tom Araya skrev 2017-06-12 00:30:26 följande:
Precis och blockeringslistor är garanterat en del av dessa hatdrev, du vill bara inte inse det.
Jag säger ingenting om att man delar exempelvis en konversation eller skärmdumpar eller liknande som visar vad en sådan "gubbe" håller på med.
Blockeringslistor är något helt annat och där är dina försök att argumentera inget annat än icke-argument, eftersom du inte har någon aning om att det faktiskt handlar om en gubbe som skickar kukbilder och du motsätter dig all kontroll över det.
Du är naiv som tror att tips om "peddon" och diverse andra oönskade element är riktiga utan någon som helst kontroll. Du ger därmed hatare ett utmärkt verktyg att fortsätta verka med ditt godkännande.
Den som motsätter sig kontroll över åtgärder mot hatare, rasister, pedofiler e.t.c. och grunden till sådana åtgärder, är antagligen ute efter att dölja något, exempelvis att de missbrukar åtgärderna mot folk de bara inte gillar av helt andra skäl och de därmed själva utgör en del av näthatet.
Därför är jag emot sådana åtgärder utan kontroll.
Jag har flera gånger frågat dig vad du tänkte dig för effekter av detta, men att fundera över det verkar för obekväm för dig då du fortsätter envisas med den naiva tanken att detta bara fyller "goda" syften.
Det har i så fall undgått mig att du frågat mig vad jag tänker för effekter av detta, jag är inte säker på att jag förstår frågan. Jag är själv oerhört inaktiv på Facebook, Instagran, twitter och liknande sociala forum och kan ha missuppfattat KillBill när han skrev att Twitter har en funktion där man kan dela med sig av blockeringar. Däremot finns det personer i min familj av kvinnligt kön som är ganska aktiva på sociala nätforum jag är obekant med. Det förekommer att de drabbas av den delvis orkestrerade hatmobben som avskyr att kvinnor eller flickor har andra åsikter än att mor är rar och far ror. Det har också förekommit att en av dessa familjemedlemmar har varnat kompisar för vilka uttryck den åsikten kan tasig hos vissa personer.
Jag tror ärligt talat att du inte förstår att hatmobben inte enbart är ett problem för offentliga personer utan också för vanliga tjejer som i den bästa av världar skulle kunna få vara lite naiva utan att få reda på att de borde straffknullas.
Jag vet inte om du såg tråden på Familjeliv där ett helt gäng så kallade patrioter menade att kvinnor som inte röstat på SD förtjänar att våldtas enligt modellen som man bäddar får man ligga. Tråden är borttagen numer.
Bara för att det skulle vara otänkbart för dig att hota eller hata enskilda personer behöver det inte vara det för andra.
Jag har för mig att KillBill frågade dig om du har något exempel på en person som blivit utsatt för mobbning genom att det cirkulerat uppgifter om att den personen ska blockeras.
Förstår du eller försöker du ens förstå vad den ställföreträdande våldtäktskulturen, den där man förklarar att någon borde våldtas, kan innebära för de kvinnor/barn som utsätts för den.
Minns du nallefetichisten på FL och hans utgjutelser om glödgade bajonetter etcetera som borde köras upp i underlivet på kvinnor vars åsikter misshagade honom?
Tillhörde du dem som ansåg att han var en lustig prick?
Det gjorde inte jag.