• FDFMGA
    kvarnfot skrev 2017-06-13 08:38:34 följande:
    Ja för inte tusan kan det bero på att konjunkturen är bra....

Ditt snacka går hem bland obildade, men inte hos andra!
    Konjunkturen tycks vara socialdemokraternas närmaste vänSolig

En ingående analys till varför Sverige är så framgångsrikt kräver att man tar hänsyn till att sossarna så gott som alltid har tur med att vännen konjunkturen är så hjälpsam medan exempelvis ett antal borgerliga regeringar haft otur med konjunkturen - möjligen beroende på att de bjudit in de borgerligas närmaste vän lågkonkunkturenSkrattande

Förr brukade man säga att om S vinner valet går börsen ner en dag och upp resten av mandatperioden - om borgarna vinner går börsen upp en dag och ner resten av mandatperioden. Det sistnämnda stämmer inte så väl för senaste alliansperioden - men då hade ju också M triangulerat och delvis anammat en socialdemokratisk politik.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2017-06-13 01:02:27 följande:
    Ett kort svar, kanske formulerar ett längre svar vid en vettigare tid på dygnet: Jag har varit fackligt aktiv i många år - min chef skulle vare sig vara så okunnig eller korkad att han kallade in mig för att meddela att jag är uppsagd på grunder som inte håller arbetsrättsligt. Det skulle bli för dyrt för företaget.
    Ja och du kan ju fundera på varför det är så.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-06-13 11:24:19 följande:
    Ja och du kan ju fundera på varför det är så.
    Ja, det var därför jag tog upp exemplet.

Arbetsrätten är inte enbart till för att skydda arbetstagarna eller enbart skydda arbetsgivarna.

Vi har ingen motsvarighet på nätet, och vi har motsatta fokus du och jag på vilka grupper det är mest angeläget att skydda. De som hatas för sina åsikter eller sitt kön eller som oftast kombinationen och får ta emot hot och hat i sådan mängd att det ofta påverkar dem i grunden eller de som påstås vara en del av hatmobben och riskerar att blockas på felaktiga grunder.

Själv anser jag att hatmobben som dessutom inte sällan är organiserad är ett reellt hot mot demokrati och åsiktsfrihet.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • RMC
    kvarnfot skrev 2017-06-13 08:38:34 följande:
    Ja för inte tusan kan det bero på att konjunkturen är bra....

Ditt snacka går hem bland obildade, men inte hos andra!
    Tror du på tomten också? inte är det väl så att en vuxen människa inbillar sig att den nuvarande Sosseregering har del i att arbetslösheten minskar?
    Är vuxet folk så infantila i Sverige?
  • Flash Gordon
    RMC skrev 2017-06-15 13:07:29 följande:
    Tror du på tomten också? inte är det väl så att en vuxen människa inbillar sig att den nuvarande Sosseregering har del i att arbetslösheten minskar?
    Är vuxet folk så infantila i Sverige?
    Arbetslösheten ökar.

https://www.hd.se/2017-06-15/arbetslosheten-bland-kvinnor-okar

Det är alla invandrare som kommit de senaste åren (särskilt hösten 2015) som nu börjar skrivas in på Arbetsförmedlingen.
  • RMC

Själva frågan i tråden om förtroende för regeringen....

jag tänkte direkt på dentsticks-reklamen...

Du måste skämta.....

• kvarnfot

Det ser ut som regeringens korkade höstbudget kommer att stoppas...

Tycker personligen att det är märkligt att höja skatter så mycket om det nu går så jävla bra ekonomiskt sam man hävdar.... Att sedan höja på sådana saker som missgynnar nya jobb är direkt korkat!

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?