• Tom Araya

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2017-06-27 18:45:52 följande:
    Jag kan bara instämma, snyggt Tom!
    Tack KB! Solig
  • Stavros65
    KillBill skrev 2017-06-27 17:53:30 följande:
    Tanken med vårt progressiva skattesystem är att låga inkomster beskattas lågt och höga inkomster skattas högre. Det är inte rimligt att någon med mångmiljoninkomster och en förmögenhet på 50 miljarder (pga en massa avdrag) kan betala en lägre procentuell skatt än en medelinkomsttagare som jobbar ihop sin lön.

Jag ser gärna att skattesystemet ses över, att skattenivåerna sänks och att detta finansieras genom minskade möjligheter till skatteavdrag.
    Du tycker inte att det skiljer så mycket då med att betala 972 000kr och 4600 kr i skatt?
  • KillBill
    Stavros65 skrev 2017-06-28 08:35:19 följande:
    Du tycker inte att det skiljer så mycket då med att betala 972 000kr och 4600 kr i skatt?
    Allt är relativt det är fånigt att jämföra hur mycket man betalar i skatt utan att beakta hur stora inkomsterna har varit.
  • Tom Araya
    Stavros65 skrev 2017-06-28 08:35:19 följande:
    Det beror väl på vilken mängd pengar man betalar skatten på. Vem tror du får mest över att leva på?
  • Stavros65
    Tom Araya skrev 2017-06-28 12:47:56 följande:
    Det beror väl på vilken mängd pengar man betalar skatten på. Vem tror du får mest över att leva på?
    KillBill skrev 2017-06-28 12:42:59 följande:
    Allt är relativt det är fånigt att jämföra hur mycket man betalar i skatt utan att beakta hur stora inkomsterna har varit.
    Jag tycker bara det är fel att gnälla på någon som gör så oerhört mycket mer för samhället än andra....

• RMC
    FDFMGA skrev 2017-06-27 16:00:57 följande:
    Hm, Lööf och Löfven är ju de partiledare vi svenskar har i särklass störst förtroende för, så de kommer nog att få en hel del att säga till om farmöver.

Lööf och Löfven skulle kunna bli en duo som förknippas med handlingskraft och tydligt avståndstagande gentemot de rasistiska avarter som poppat upp i Sverige på sistone.
    lol

Du lever i en sagovärld, inga partiledare är i närheten av det folkliga stöd och respekt nuförtiden visavi "förr i tiden", säg

Dec flesta tänkande människor har på ena eller andra sättet ett stort , om inte politikerförakt" så ett avstånd från dagens politiker, det enda större stöd de numera kan förvänta sig är hos de som egentligen är satta att granska dem, journalisterna.
  • FDFMGA
    RMC skrev 2017-06-28 18:01:20 följande:
    lol

Du lever i en sagovärld, inga partiledare är i närheten av det folkliga stöd och respekt nuförtiden visavi "förr i tiden", säg

Dec flesta tänkande människor har på ena eller andra sättet ett stort , om inte politikerförakt" så ett avstånd från dagens politiker, det enda större stöd de numera kan förvänta sig är hos de som egentligen är satta att granska dem, journalisterna.
    Nja, dina sagor är lite för torftiga för att jag ska finna dem underhållande. Bättre med Sprätten på toaletten, tycker jag.

I vilket fall har de flesta av oss svenskar ett grundmurat förtroende för public service och de partier och partiledare vi har störst förtroende för är C och S, Lööf och Löfven.

Jag tror att kombinationen Lööf och Löfven kan bli en riktig hit efter valet 2018 - och om L äntligen gör sig av med den lite grammononskiveaktige Björklund kan även L lyfta med en mittenregering.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • RMC
    FDFMGA skrev 2017-06-28 18:16:55 följande:
    Nja, dina sagor är lite för torftiga för att jag ska finna dem underhållande. Bättre med Sprätten på toaletten, tycker jag.

I vilket fall har de flesta av oss svenskar ett grundmurat förtroende för public service och de partier och partiledare vi har störst förtroende för är C och S, Lööf och Löfven.

Jag tror att kombinationen Lööf och Löfven kan bli en riktig hit efter valet 2018 - och om L äntligen gör sig av med den lite grammononskiveaktige Björklund kan även L lyfta med en mittenregering.
    Ingen hindrar dig från att leva i det förflutna.

Alla vi tänkande ser ju att förtroendet för politiker och en hel del andra viktiga samhällsinstitutioner är alltimelow.

DET borde bekymra ordbajsare som dig.
  • RMC

Exempel ang, förtroende för svetsarens regering;

har någon vänster här ens uppmärksammat att våra grannländer på fullt allvar har diskussioner om att införa gränskontroller mot Sverige?

• FDFMGA
    RMC skrev 2017-06-28 18:23:28 följande:
    Ingen hindrar dig från att leva i det förflutna.

Alla vi tänkande ser ju att förtroendet för politiker och en hel del andra viktiga samhällsinstitutioner är alltimelow.

DET borde bekymra ordbajsare som dig.
    Nja, förtroendet för C och S ökar, i synnerhet för C som ju är föredömligt tydliga med budskapet att man inte ska dalta med rasistpartier.

Förtroendet för SD ligger däremot på samma nivå som för Postnord. Rätt taskigt mot Postnord, tycker jag - ett och annat brev lyckas de ju leverera till rätt adress utan märkliga förseningar.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?