• Stavros65

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2017-06-28 18:16:55 följande:
    Nja, dina sagor är lite för torftiga för att jag ska finna dem underhållande. Bättre med Sprätten på toaletten, tycker jag.

I vilket fall har de flesta av oss svenskar ett grundmurat förtroende för public service och de partier och partiledare vi har störst förtroende för är C och S, Lööf och Löfven.

Jag tror att kombinationen Lööf och Löfven kan bli en riktig hit efter valet 2018 - och om L äntligen gör sig av med den lite grammononskiveaktige Björklund kan även L lyfta med en mittenregering.
    Sossarnas blöta dröm som aldrig kommer bli sann...
    Varför skulle ett alliansparti som tror på ökade jobb med hjälp av sänkta skatter kunna samarbeta med ett parti som bara kommer med skattehöjningar? Tom förslag på skatt på idéelt arbete av föräldrar i idrottsföreningar....
  • FDFMGA
    Stavros65 skrev 2017-06-29 08:17:16 följande:
    Sossarnas blöta dröm som aldrig kommer bli sann...
    Varför skulle ett alliansparti som tror på ökade jobb med hjälp av sänkta skatter kunna samarbeta med ett parti som bara kommer med skattehöjningar? Tom förslag på skatt på idéelt arbete av föräldrar i idrottsföreningar....
    Tja, med en mittenregering så hade aldrig de tre förslag till "skattehöjningar" som nu de borgerliga partierna vill bryta ut ur budgeten blivit aktuella, flygskatten möjligen undantagen i och med att C och L knappst är klimatförändringsförnekare.

Att förhandla om skatter är inget problem, i synnerhet om S inte behöver förhandla med V och kanske MP utan samtalen kan föras de tre mittenpartierna emellan.

Att förhandla med rasister är däremot något som C och L med all önskvärd tydlighet gjort klart att de inte kommer att göra, så sverigedemokraternas bruna dröm om ett samhälle där medborgarna bedöms utifrån etnicitet kommer att förbli en kloakangelägenhet.

Jag kan citera Jan Björklunds reaktion på SD:s senaste utspel:

”Ofattbart uttryck. Hatet blir ny ton i svensk politik. Bedrövligt.”
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Stavros65
    FDFMGA skrev 2017-06-29 08:37:37 följande:
    Tja, med en mittenregering så hade aldrig de tre förslag till "skattehöjningar" som nu de borgerliga partierna vill bryta ut ur budgeten blivit aktuella, flygskatten möjligen undantagen i och med att C och L knappst är klimatförändringsförnekare.

Att förhandla om skatter är inget problem, i synnerhet om S inte behöver förhandla med V och kanske MP utan samtalen kan föras de tre mittenpartierna emellan.

Att förhandla med rasister är däremot något som C och L med all önskvärd tydlighet gjort klart att de inte kommer att göra, så sverigedemokraternas bruna dröm om ett samhälle där medborgarna bedöms utifrån etnicitet kommer att förbli en kloakangelägenhet.

Jag kan citera Jan Björklunds reaktion på SD:s senaste utspel:

?Ofattbart uttryck. Hatet blir ny ton i svensk politik. Bedrövligt.?
    Nu har det ju visat sej att denna skatt på intet vis gynnar miljön.
    Den påverkar bara S:s största del av väljare att dom får svårare att resa på semestern...
  • FDFMGA
    Stavros65 skrev 2017-06-29 08:48:07 följande:
    Den påverkar bara S:s största del av väljare att dom får svårare att resa på semestern...
    Mm, i så fall hade det varit något som C och L kunnat påvisa i ett regeringssamarbete med S.

En mittenregering skulle självklart föra en mer mittenorienterad politik än en regering som förhandlar med V om budgeten.
  • KillBill
    Stavros65 skrev 2017-06-29 08:48:07 följande:
    Det är intressant att den annars så alliansvänliga Expressens ledarsida är så tydligt FÖR flygskatt.

http://www.expressen.se/ledare/varfor-ska-just-flyget-vara-skattebefriat/
  • Stavros65
    KillBill skrev 2017-06-29 13:19:55 följande:
    Det är intressant att den annars så alliansvänliga Expressens ledarsida är så tydligt FÖR flygskatt.

www.expressen.se/ledare/varfor-ska-just-flyget-vara-skattebefriat/
    Bara för att ägarna kanske stödjer alliansen så innebär det inte att ledarskribenter mfl är det.... Titta bara på DN som är (ö)känd för sina extrema vänster tyckare...
  • FDFMGA
    Stavros65 skrev 2017-06-29 13:23:29 följande:
    Bara för att ägarna kanske stödjer alliansen så innebär det inte att ledarskribenter mfl är det.... Titta bara på DN som är (ö)känd för sina extrema vänster tyckare...
    DN:s ledarsida är liberal.

Anser man att den är extremvänster så vinglar man troligen omkring likt ett politiskt fyllo på gränsen till avgrundshögerns tassemarker.
  • absalon
    FDFMGA skrev 2017-06-29 15:25:36 följande:
    DN:s ledarsida är liberal.

Anser man att den är extremvänster så vinglar man troligen omkring likt ett politiskt fyllo på gränsen till avgrundshögerns tassemarker.
    Den gode Stavros 65 tror antagligen att alla svenska ledarsidor är delaktiga i en stor kommunistisk konspiration.Drömmer
  • FDFMGA
    absalon skrev 2017-06-29 17:22:39 följande:
    Den gode Stavros 65 tror antagligen att alla svenska ledarsidor är delaktiga i en stor kommunistisk konspiration.Drömmer
    Jag tror att Stavros har fått det där med tidningars politiska färg om bakfoten. Han skriver ju att ägarna stöder alliansen men inte ledarsidan som i DN:s fall enligt Stavros är vänsterextremistisk.

Annars är det ju just ledarsidan som avspeglar en tidnings politiska färg - men tyvärr tycks folkbildningen vara satt på undantag på sina håll och kanter.

Jag antar att det är Peter Wolodarski som enligt Stavros mått mätt är vänsterxtremist.

Enligt mina är nog Wolodarski just vad han ska föreställa att vara - det vill säga folkpartist eller liberal i bemärkelsen röstande på Liberalerna.

Knepigt med att namnbyte som innebär att man inte kan utgå från att en liberal röstar på Liberalerna.
  • Stavros65
    FDFMGA skrev 2017-06-29 18:04:34 följande:
    Jag tror att Stavros har fått det där med tidningars politiska färg om bakfoten. Han skriver ju att ägarna stöder alliansen men inte ledarsidan som i DN:s fall enligt Stavros är vänsterextremistisk.

Annars är det ju just ledarsidan som avspeglar en tidnings politiska färg - men tyvärr tycks folkbildningen vara satt på undantag på sina håll och kanter.

Jag antar att det är Peter Wolodarski som enligt Stavros mått mätt är vänsterxtremist.

Enligt mina är nog Wolodarski just vad han ska föreställa att vara - det vill säga folkpartist eller liberal i bemärkelsen röstande på Liberalerna.

Knepigt med att namnbyte som innebär att man inte kan utgå från att en liberal röstar på Liberalerna.
    Om ni är så enfaldiga att ni tror att alla journalister har samma partifärg som ägarna så är det tråkigt. DN är ju känd (eller var) känd för sina röda kommentarer.
    Men sådan kritik liksom all kritik på regeringen rinner ju av er totalt...
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?