• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

"jag är så glad att jag är svensk" kan man tänka när man jämför olika länder.

I Sverige plaskas det vilt i skrikhögern ankdamm när ett utlånat twitterkonto där privatpersoner skriver får blockeringar mot spam, hat och gnäll.

I USA blockas medborgare från presidentes officiella twitetrkonto.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/trump-stams-for-att-ha-blockerat-foljare-pa-twitter/

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2017-07-12 10:30:15 följande:

"jag är så glad att jag är svensk" kan man tänka när man jämför olika länder.

I Sverige plaskas det vilt i skrikhögern ankdamm när ett utlånat twitterkonto där privatpersoner skriver får blockeringar mot spam, hat och gnäll.

I USA blockas medborgare från presidentes officiella twitetrkonto.

www.dn.se/nyheter/varlden/trump-stams-for-att-ha-blockerat-foljare-pa-twitter/

Haha det ska bli kul att se vad han får för straff.

Man får förmoda att moderaten och riksdagsmannen Jan Ericsson är mycket upprörd på Donald Trump och förmodligen anmäler honom till Internationella brottmålsdomstolen i Haag för brott mot mänskligheten. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-07-12 10:59:41 följande:

Haha det ska bli kul att se vad han får för straff.

Man får förmoda att moderaten och riksdagsmannen Jan Ericsson är mycket upprörd på Donald Trump och förmodligen anmäler honom till Internationella brottmålsdomstolen i Haag för brott mot mänskligheten.  smile2.gif

Något säger mig att att upprördheten kommer att vara ytterst marginell i ankdammen.

Jämförelsen mellan en amerikansk presidents officiella konto och ett svensk myndighets till privatpersoner utlånade konto är roande, om än inte i ankdammen.
  • Tom Araya

Jag har inte källgranskat den här artikeln, men ligger det ett uns av sanning i den så är det mycket allvarligt.

Ekonomi, Internationell politik

Löfvens Global Deal avslöjar att vår statsminister inte förstår vad som sker i världen

https://anthropocene.live/2016/09/16/lofvens-global-deal-avslojar-att-var-statsminister-inte-forstar-vad-som-sker-i-varlden/
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-07-13 20:32:26 följande:
    Jag har inte källgranskat den här artikeln, men ligger det ett uns av sanning i den så är det mycket allvarligt.

Ekonomi, Internationell politik

Löfvens Global Deal avslöjar att vår statsminister inte förstår vad som sker i världen

https://anthropocene.live/2016/09/16/lofvens-globa l-deal-avslojar-att-var-statsminister-inte-forstar -vad-som-sker-i-varlden/
    Jag kollade var det är för sajt du hamnade på.

Man kan t ex läsa hyllningsartiklar till Ryssland och till Trump, men framförallt är den anti-globalistisk.

Så här skriver man om moderaten Gunnar Hökmark: "Moderaten Gunnar Hökmark är en av frontfigurerna i den svenska hatpropagandan mot Ryssland som förgiftar Sveriges relationer med vårt viktigaste grannland".

Den enda anledningen som jag själv ser med att Sverige ska statsa ytterligare på försvaret är just hotet från detta grannland.
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2017-07-13 22:58:28 följande:
    Jag kollade var det är för sajt du hamnade på.

Man kan t ex läsa hyllningsartiklar till Ryssland och till Trump, men framförallt är den anti-globalistisk.

Så här skriver man om moderaten Gunnar Hökmark: "Moderaten Gunnar Hökmark är en av frontfigurerna i den svenska hatpropagandan mot Ryssland som förgiftar Sveriges relationer med vårt viktigaste grannland".

Den enda anledningen som jag själv ser med att Sverige ska statsa ytterligare på försvaret är just hotet från detta grannland.
    Jovisst, men det innebär inte att det inte kan ligga något i det. Det beskrivna förhållandet skulle förklara det stora intresset för stora flyktingflöden till Sverige och EU från högerhåll.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-07-14 09:13:37 följande:
    Jovisst, men det innebär inte att det inte kan ligga något i det. Det beskrivna förhållandet skulle förklara det stora intresset för stora flyktingflöden till Sverige och EU från högerhåll.
    Jämför gärna med den nazistiska konspirationsteorin om det ondskefulla judiska globalistiska angreppet på västvärldens arbetande befolkning. Det här är en tvilling där man väl bara utelämnat att det är judarna som är fienden.
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2017-07-14 10:01:06 följande:
    Jämför gärna med den nazistiska konspirationsteorin om det ondskefulla judiska globalistiska angreppet på västvärldens arbetande befolkning. Det här är en tvilling där man väl bara utelämnat att det är judarna som är fienden.

Artikelförfattaren, Lars Bern,  skriver i artikeln som Tom länkar till att "den drivande inom oligarkin" George Soros (som är av judisk börd) lanserat en plan för att EU ska ta emot fler flyktingar så jag tycker nog att Lars Bern åtminstone snuddar vid att sprida den nazistiska konspirationsteorin.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • anaxo

Varför är det så mycket diskussion om nazister, högerextrema, rasister och vänsterkommunister, jag håller med Merkel som vill registrera dessa och ha ständig kontroll på dessa grupper som vill förstöra landet
    Det enda riktiga är att vi håller oss till den smala delen i mitten som kan luta lite till vänster eller höger men för den delen inte ta ett kliv till SD rasister eller V kommunister

• Tom Araya
    FDFMGA skrev 2017-07-14 10:01:06 följande:
    Du pratar om sionism och den ska inte likställas med att vara jude. Man kan vara sionist utan att vara jude och man kan vara jude och/eller Israel utan att vara sionist.
    ...
    Men visst fan undrar man hur Lööf kan nå så stora framgångar och varför hon bjuds in till Bilderbergsmöte...
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?