• Tom Araya

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2017-07-14 10:29:20 följande:

Artikelförfattaren, Lars Bern,  skriver i artikeln som Tom länkar till att "den drivande inom oligarkin" George Soros (som är av judisk börd) lanserat en plan för att EU ska ta emot fler flyktingar så jag tycker nog att Lars Bern åtminstone snuddar vid att sprida den nazistiska konspirationsteorin.

Konspirationsteorin är kanske vanlig bland nazister, men är den nazistisk i sin ideologiska framtoning?

Om vi låtsas om att denna konspirationsteori vore sann, eller att i alla fall tron på den var allmänt spridd. Hur skulle det då låta när det framställs av exempelvis sossar?

Liknande framtoning som de framställningar av teorier om en sionistisk konspiration, brukar även motståndet mot NATO ha, är det också ett nazistiskt ställningstagande? Är de fredsaktivister som exempelvis planerar demonstrationer mot den militära övningen Aurora17 i själva verket nazister?
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-07-14 20:22:45 följande:
    Du pratar om sionism och den ska inte likställas med att vara jude. Man kan vara sionist utan att vara jude och man kan vara jude och/eller Israel utan att vara sionist.
    ...
    Men visst fan undrar man hur Lööf kan nå så stora framgångar och varför hon bjuds in till Bilderbergsmöte...
    Nej, sionism är något helt annat. Här handlade det i stället om konspirationsteorin att den finns en internationell globalistisk sammansvärjning. Som KillBill påpekade anses Soros i artikeln ligga bakom flyktingströmmarna till Europa. Han är tydligen jude, så det var inte ens en variant på den gamla nazistisk konspirationsteorin utan en kopia.

Sionismen gör inte anspråk på judiskt världsherravälde bara på att Israel ska vara en judisk stat.

Att Lööf bjöds in till Bilderberg berodde väl förmodligen på att hon är den tongivande oppositionspolitikern i Sverige.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-07-13 22:58:28 följande:
    Jag kollade var det är för sajt du hamnade på.

Man kan t ex läsa hyllningsartiklar till Ryssland och till Trump, men framförallt är den anti-globalistisk.

Så här skriver man om moderaten Gunnar Hökmark: "Moderaten Gunnar Hökmark är en av frontfigurerna i den svenska hatpropagandan mot Ryssland som förgiftar Sveriges relationer med vårt viktigaste grannland".

Den enda anledningen som jag själv ser med att Sverige ska statsa ytterligare på försvaret är just hotet från detta grannland.
    Jag fick en dålig smak i munnen av den där sidan...
    massor av artiklasr i stil med "Är globalismen en judisk konspiration" och liknande.

Era kommentarer om sionism lämnar jag utan kommentar, det brukar vara som att öppna en burk med ormar när jag skriver vad jag tycker.

Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-07-14 21:39:50 följande:
    Jag fick en dålig smak i munnen av den där sidan...
    massor av artiklasr i stil med "Är globalismen en judisk konspiration" och liknande.

Era kommentarer om sionism lämnar jag utan kommentar, det brukar vara som att öppna en burk med ormar när jag skriver vad jag tycker.

Eller som att öppna Pandoras ask Skrattande

Jag tyckte min beskrivning visserligen var mycket kortfattad men inte desto mindre neutral.
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-07-14 22:59:20 följande:
    Eller som att öppna Pandoras ask Skrattande

Jag tyckte min beskrivning visserligen var mycket kortfattad men inte desto mindre neutral.
    Jo den var neutral.

Tänkte på uttrycket "can of worms"
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-07-16 19:37:45 följande:
    Jo den var neutral.

Tänkte på uttrycket "can of worms"
    Mm, försöker vara det gentemot dig och dina åsikter.

Det är liksom en smula omvälvande att notera hur mycket av dina åsikter som präglas av att du är judinna och sen ta ett litet steg till och fundera på hur mycket av mina åsikter som präglats av min bakgrund.

Det är så lätt att tro att man själv är mänsklighetens mittpunktGlad
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-07-16 22:26:38 följande:
    Mm, försöker vara det gentemot dig och dina åsikter.

Det är liksom en smula omvälvande att notera hur mycket av dina åsikter som präglas av att du är judinna och sen ta ett litet steg till och fundera på hur mycket av mina åsikter som präglats av min bakgrund.

Det är så lätt att tro att man själv är mänsklighetens mittpunktGlad
    Mjo, så är det väl. Oavsett vad man vill ge sken av så präglas man nog en del av sin bakgrund.
  • Flash Gordon
    Borgaren skrev 2017-07-07 15:05:09 följande:

Inte i min vildaste fantasi kunde  man tro att de gamla öststaterna numera överglänser Sverige i frihet.

Senaste exemplet, en präst som ifrågasatt RFSLs lobbymakt fick kicken direkt.
    Det beror nog på att de gamla öststaerna fysiskt känt av vad förtrycket innebär och därför med glatt hjärta sopat bort det.

Har aldrig sett gladare människor än de i Östeuropa som just hade befriats från kommusmens bojor.
    Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-07-19 11:28:47 följande:
    Det beror nog på att de gamla öststaerna fysiskt känt av vad förtrycket innebär och därför med glatt hjärta sopat bort det.

Har aldrig sett gladare människor än de i Östeuropa som just hade befriats från kommusmens bojor.
    Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
    Jag tror inte att de ungrare och polacker vars press och yttrandefrihet beskurits efter det att nationalkonservativa krafter kommit till makten håller med dig. Det är ganska skrämmande att nationalistiska krafter i Sverige har börjat hylla fd öststater som i snabb takt är på väg att bli diktaturer.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-07-19 13:20:07 följande:
    Jag tror inte att de ungrare och polacker vars press och yttrandefrihet beskurits efter det att nationalkonservativa krafter kommit till makten håller med dig. Det är ganska skrämmande att nationalistiska krafter i Sverige har börjat hylla fd öststater som i snabb takt är på väg att bli diktaturer.
    Tja, såväl det polska som det ungerska folken har givit sina konservativa partier en överväldigande majoritet i fria val så nåt rätt tycker nog folken där att dessa partier gör.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?