• Anton Chigurh

Har du förtroende för regeringen?

nattuw skrev 2017-07-23 17:04:54 följande:

Nix och det är inte heller huvudsyftet. Däremot kan Socialdemokratin, genom att gradvis lägga över mer och mer av skulden/ansvaret på någon annan, omärkligt glida bort från sin egen del av ansvaret så att de (S) inte förknippas med skandalen när det är dags för nästa val.

Är det vad som i folkmun kallas

ett.....vuxet beteende !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2017-07-23 18:13:59 följande:
    Är det vad som i folkmun kallas

ett.....vuxet beteende !!!

Det är i första hand GD:n och styrelsen som bär ansvaret för det inträffade och i styrelsen (som har varit fullt informerad om vad som har skett) sitter framträdande representanter för flera partier (S, L och M).

Vad tycker du om beslutet att outsourca Transportstyrelsens IT verksamheten till privata intressen (en IT verksamhet som innehöll data om det svenska försvaret och information som kan röja hemliga agenter)? Tycker du att det var ett bra beslut?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Gabbe75

Finns inte en vettig människa som kan ha förtroende för den här regeringen. De kör Sverige i botten.

Vi får väl se vad som händer i valet 2018. KD och MP åker ur riksdagen.

Sossarna får 27-28 procent, VP 8 procent.

Moderaterna 18 procent, Centern 10 procent, Liberalerna 8 procent.

Sverigedemokraterna 25 procent.

Ska bli spännande att se hur bildandet av regering kommer gå.

SD blir alltmer vattenkammade och på sikt tror jag det kommer vara ett hot mot partiets tillväxt. De som tycker att SD är ett fascistiskt otäckt parti har som jag ser det inget att frukta från SD. Det de borde frukta är det tomrum som SD lämnar efter sig i sin strävan att bli ett parti som övriga kan regera tillsammans med. Några mandatperioder bort skulle jag gissa att vi inte bara har ett invandringskritiskt parti i riksdagen utan minst ett till som är mer hårdföra än SD.

• FDFMGA
    Gabbe75 skrev 2017-07-23 20:12:01 följande:
    Finns inte en vettig människa som kan ha förtroende för den här regeringen. De kör Sverige i botten.
    Det beror nog på vad hur vettig man är.

Jag tror personligen att det inte finns en vettig människa bland dem som tror att det inte finns en vettig människa bland dem som har förtroende för den här regeringen.

Däremot finns det naturligtvis vettiga människor bland dem som saknar förtroende för regeringen.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Clever12345
    Gabbe75 skrev 2017-07-23 20:12:01 följande:

Lugna dig. Tröttsamt med dessa domedagsprofetior. Om nu mot förmodan kör landet i botten så är inte denna regering sämre än sina föregångare
  • Clever12345
    FDFMGA skrev 2017-07-23 21:37:38 följande:

Jag tror personligen att det inte finns en vettig människa bland dem som tror att det inte finns en vettig människa bland dem som har förtroende för den här regeringen.

Däremot finns det naturligtvis vettiga människor bland dem som saknar förtroende för regeringen.

Det var klokt uttryckt och så är det.
  • K Markatta

Nu ska visst Landsfader Löfven äntligen resa sig ur hängmattan och kommentera århundradets största svenska politiska skandal. Men det blir någon gång nästa vecka, eventuellt imorgon. Hittills har det annars låtit så här:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lofven-behaller-locket-pa

Trots uppståndelsen råder fortsatt tystnad från statsminister Stefan Löfven.

- Jag har ingen kommentar, säger hans pressekreterare Adriana Haxhimustafa.

Kan vi få en motivering till varför statsministern inte vill kommentera Transportstyrelsen-händelserna?

- Nej, jag har ingen kommentar, säger Löfvens pressekreterare Adriana Haxhimustafa till SVT Nyheter.

Ingår det inte i hans roll att uttala sig för allmänheten när så allvarliga anklagelser riktas mot hans ministrar?

- Jag har ingen kommentar.

Vet du när vi kan vänta oss ett uttalande?

- Nej.

• Rindikh
    KillBill skrev 2017-07-23 18:34:29 följande:

Det är i första hand GD:n och styrelsen som bär ansvaret för det inträffade och i styrelsen (som har varit fullt informerad om vad som har skett) sitter framträdande representanter för flera partier (S, L och M).

Vad tycker du om beslutet att outsourca Transportstyrelsens IT verksamheten till privata intressen (en IT verksamhet som innehöll data om det svenska försvaret och information som kan röja hemliga agenter)? Tycker du att det var ett bra beslut?

Fast tråden handlar ju om förtroendet för regeringen?
  • Rindikh

Vilken soppa!

Regeringschefen (Löfven) som verkar låtsas att han inte vet nåt, samt Ygeman som varit totalt osynlig senaste veckan, får alltså redan 2016 reda på att det pågår en brottsutredning mot transportstyrelsens generaldirektör.

I förhör med säkerhetspolisen uppger generaldirektören sedan bland annat att myndigheten med hennes goda minne regelbundet bryter mot lagen lite då och då!!! Regeringen reagerar då med att höja generaldirektörens lön???

Sen ljuger man ihop en anledning till varför generaldirektören sen tvingas gå.. Den verkliga anledningen var att myndigheten hade sett till att EXTREMT känslig och mycket hemlig information hade hamnat på avvägar.

2016 tvingas även infrastrukturminister Kaplan avgå. Kaplan ersätts då med en kvinna som ej gått ut gymnasiet! Helt jäkla otroligt faktiskt. Som av en ren slump är den här kvinnans pappa en f.d jättehög socialdemokratisk politiker. Här borde varningsklockorna ringt högt. EU:s antikorruptionsbyrå borde ju ha kopplats in direkt för det här är inget annat än korruption. Ni vet sånt som i andra delar av världen leder till att stater slutar fungera.. m.m.

I alla fall så påstår nu den här nya infrastrukturministern att hon aldrig känt till totalhaveriet med transportstyrelsens outsourcing av IT-system. Men vi vet att inrikesminister Ygeman kände till det och rimligen också Löfven. Media påstår även att försvarsministern haft kännedom om skiten..

Oj oj oj.. Avgå Löfven!

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?