• K Markatta

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2018-03-02 08:53:44 följande:
    Johan Westerholm och hans skribenter har under flera år spridit bilden av att systemkollapsen är nära, flera gånger har de exempel som Johan lyft fram varit grovt överdrivna och eller felaktiga men...
    Klistra gärna in dessa exempel här i tråden så vi kan se vad som är överdrivet och felaktigt.
  • Abegayle70

Fatah, det "kära systerpartiet" enligt statsministern, har gett en hyresfri och fullt möblerad lägenhet till Ahmad Nasser Jarars familj, ledaren för den muslimska terroristcell som i januari mördade den judiske rabbinen Raziel Shevach.

Detta är vad svenskt bistånd till Löfvéns "Kära systrar" går till.
    1,5 miljarder till en mördarregim.

Jämfört med det är Olof Palmecentrets 3 miljoner till detta, småpengar.
    Skattemedel i mångmiljonsklassen har gått från svenska biståndsmyndigheten Sida till den våldsbejakande palestinska föreningen Old City Youth Association (OCYA) i Jerusalem. Barn framställs som soldater och krigare på föreningens  facebooksida. Sedan år 2007 har utbetalningarna pågått via organisationer knutna till Socialdemokraterna utan att någon tidigare har granskat de våldsbejakande inslagen hos OCYA  i offentlighetens ljus.

https://tobiastankar.wordpress.com/2018/03/02/mangmiljonbistand-till-ungdomsorganisation-som-hyllar-vald-i-jerusalem/

Lägg särskilt märke till att utbetalningarna gått via organisationer knutna till Socialdemokraterna. Regeringspartiet.

have a dream for breakfast and another one for life
  • KillBill
    K Markatta skrev 2018-03-02 17:40:03 följande:
    Klistra gärna in dessa exempel här i tråden så vi kan se vad som är överdrivet och felaktigt.
    Detta är två exempel. Det ena står Johan Westerholm själv för det andra är skrivet av ann Heberlein men publicerat på Johan Westerholms projekt Ledarsidorna:

http://www.politism.se/pitch/nar-johan-westerholm-kanner-in/#post-29500
    https://ligator.wordpress.com/2017/03/26/ledarsidorna-se-ar-en-rasistisk-sajt/
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • HelaGotland
    Abegayle70 skrev 2018-03-02 19:21:37 följande:
    Fatah, det "kära systerpartiet" enligt statsministern, har gett en hyresfri och fullt möblerad lägenhet till Ahmad Nasser Jarars familj, ledaren för den muslimska terroristcell som i januari mördade den judiske rabbinen Raziel Shevach. Detta är vad svenskt bistånd till Löfvéns "Kära systrar" går till. 1,5 miljarder till en mördarregim. Jämfört med det är Olof Palmecentrets 3 miljoner till detta, småpengar. Skattemedel i mångmiljonsklassen har gått från svenska biståndsmyndigheten Sida till den våldsbejakande palestinska föreningen Old City Youth Association (OCYA) i Jerusalem. Barn framställs som soldater och krigare på föreningens  facebooksida. Sedan år 2007 har utbetalningarna pågått via organisationer knutna till Socialdemokraterna utan att någon tidigare har granskat de våldsbejakande inslagen hos OCYA  i offentlighetens ljus. tobiastankar.wordpress.com/2018/03/02/mangmil.../ Lägg särskilt märke till att utbetalningarna gått via organisationer knutna till Socialdemokraterna. Regeringspartiet.

Intressant. Chockerande. De kanske skulle byta namn till Fatwa.
  • K Markatta
    KillBill skrev 2018-03-03 08:09:45 följande:
    Detta är två exempel. Det ena står Johan Westerholm själv för det andra är skrivet av ann Heberlein men publicerat på Johan Westerholms projekt Ledarsidorna:

www.politism.se/pitch/nar-johan-westerholm-ka.../#post-29500
    ligator.wordpress.com/2017/03/26/ledarsidorna.../
    I ditt första exempel ska Westerholm ha kritiserat Karolinska och påstått att planerade operationer och schemalagda behandlingar inte hunnits med. Detta tillbakavisas dock av en (1) läkare på samma sjukhus. Lite tunt underlag kanske för att slå fast att det Westerholm skrivit är felaktigt och överdrivet. Vi kan väl även titta på vad du själv skrev alldeles nyss i en annan tråd:
    KillBill skrev följande:
    "- Det var ganska uppenbart utifrån DN:s rapportering att det här handlade om misstänkta brott som faller under allmänt åtal  - och då ska polisen kliva in. Här har sjukhuset inte gjort allt man kunnat, och tackat nej till kvalificerad hjälp och därför finns anledning att misstänka grovt vållande till annans död. Patienter hade ju avlidit, och andra var dödsdömda efter att deras operationer försenats, säger Paul Beijnes, som till vardags är förundersökningsledare vid polisområde Stockholms Syd"www.dn.se/sthlm/polisen-som-anmalde-misstankt.../

Det låter som att du är inne på samma linje som Westerholm.

Ditt andra exempel är en haveristblogg som inleder med att kalla organisationer som kämpar mot hedersrelaterat våld och förtryck, t.ex. Glöm aldrig Pela och Fadime, för rasister. Där slutade jag läsa. Det gällde dessutom inte något som Westerholm själv skrivit.
  • Abegayle70
    K Markatta skrev 2018-03-03 15:27:22 följande:
    I ditt första exempel ska Westerholm ha kritiserat Karolinska och påstått att planerade operationer och schemalagda behandlingar inte hunnits med. Detta tillbakavisas dock av en (1) läkare på samma sjukhus. Lite tunt underlag kanske för att slå fast att det Westerholm skrivit är felaktigt och överdrivet. Vi kan väl även titta på vad du själv skrev alldeles nyss i en annan tråd:
    KillBill skrev följande:
    "- Det var ganska uppenbart utifrån DN:s rapportering att det här handlade om misstänkta brott som faller under allmänt åtal  - och då ska polisen kliva in. Här har sjukhuset inte gjort allt man kunnat, och tackat nej till kvalificerad hjälp och därför finns anledning att misstänka grovt vållande till annans död. Patienter hade ju avlidit, och andra var dödsdömda efter att deras operationer försenats, säger Paul Beijnes, som till vardags är förundersökningsledare vid polisområde Stockholms Syd"www.dn.se/sthlm/polisen-som-anmalde-misstankt.../

Ditt andra exempel är en haveristblogg som inleder med att kalla organisationer som kämpar mot hedersrelaterat våld och förtryck, t.ex. Glöm aldrig Pela och Fadime, för rasister. Där slutade jag läsa. Det gällde dessutom inte något som Westerholm själv skrivit.
    Jag läste också tills GAPF kallades för rasister. Där passerades gränsen.
  • KillBill
    K Markatta skrev 2018-03-03 15:27:22 följande:
    KillBill skrev följande:

Antingen har du inte läst min länk, inte förstått vad du har läst eller så debatterar du ohederligt. Det exempel som jag ger dig handlar om att Johan Westerholm påstått att antalet personer med ?reservnummer?, det vill säga asylsökande och papperslösa, som tränger undan planerade operationer och schemalagda behandlingar Karolinska sjukhuset inkl. Astrid Lindgrens Sjukhus. Detta dementeras av Karolinskas presschef Klas Östman som efter att ha undersökt saken med Karolinskas chefsläkare dementerar att problematiken skulle existerar på sjukhuset.

Den länk som jag publicerade i morse handlar om något helt annat nämligen att Karolinska sjukhuset har tackat nej till hjälp av ett annat sjukhus i Stockholm något som har resulterat i att minst en cancerpatient har dött i förtid.

Jag delar alltså inte Johan W. bild av situationen på Karolinska.

Jag delar inte heller din uppfattning om Torbjörn Jerlerup som propagerar mot höger- och vänsterextremism, radikal islamism samt rasim.

• Abegayle70

Utrikesministern i ett av sina sällsynta ögonblick av klarsyn.

http://www.dagen.se/nyheter/margot-wallstrom-erkannande-av-palestina-kan-ha-avskrackt-andra-1.1088459

"Jag tror att vi har tjänat som ett sorts avskräckande exempel"

"Vi" måste avse regeringen.

Jag är mer och mer övertygad om att erkännandet var en del av uppgörelserna kring säkerhetsrådet och den svenska platsen där. Tyvärr så verkar ju dokumenten kring detta ha förstörts så att det inte går att granska.

• KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-03-03 18:37:00 följande:
    Jag läste också tills GAPF kallades för rasister. Där passerades gränsen.

Om du läser vidare så ger Torbjörn Jelerup exempel på när centrala företrädare från GAPF har utryckt sig olämpligt om muslimer. Hur skulle du ha reagerat om GAPF hade tagit exempel från hur ultraortodoxa judar lever sina liv som exempel på varför man ska vara emot judendom?

Om du läser mer av vad Torjörn J. skriver så ser du också att han riktar hård kritik mot muslimska organisationer som inte gör något för att stävja antisemitism eller som göder 
    radikal islamism.

• Abegayle70
    KillBill skrev 2018-03-03 19:09:16 följande:

Om du läser vidare så ger Torbjörn Jelerup exempel på när centrala företrädare från GAPF har utryckt sig olämpligt om muslimer. Hur skulle du ha reagerat om GAPF hade tagit exempel från hur ultraortodoxa judar lever sina liv som exempel på varför man ska vara emot judendom?

Om du läser mer av vad Torjörn J. skriver så ser du också att han riktar hård kritik mot muslimska organisationer som inte gör något för att stävja antisemitism eller som göder radikal islamism.

Jag är medlem i GAPF och vet mycket väl vad de skriver, tack så mycket.

Jag har tvingats bemöts exempel på hur ultraorodoxa judar lever, här på FL. Av er socialdemoktrater.

GAPF är inte emot muslimer, däremot vissa avarter av Islamk kultur. På samma sätt som jag är mot vissa avarter av judisk kultur. Kan du tänka två tankar samtidigt?

Jo, jag har läst vad T J skriver, han tycks t.ex. inte dela din beundran för vår utrikesminister.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?