KillBill skrev 2018-03-04 11:33:10 följande:
Vad spelar det för roll att exemplet är hämtat ur Koranen? I gamla testamentet som betraktas som en helig skrift både inom judendomen och kristendomen beskrivs en rättsskipning som är otänkbar idag. t.ex. så föreskrivs att en otrogen kvinna ska stenas till döds. Enligt Talmud hade Abraham tre fruar medan kung Salomon hade flera hundra. Självklart ska man inte propagera mot kristendom eller judendom pga. skrivningar i äldre heliga skrifter och detsamma gäller även islam.
Även om det är vanligast med hedersmord inom islam så förekommer fenomenet inom de flesta religioner och i Sverige har en kristen kvinna drabbats av hedersmord. Genom att Sara M svarar som hon gör så visar hon att GAPF inte är religiöst oberoende och det menar jag är olämpligt och dessutom kontraproduktivt (i och med att hedervåld är mer vanligt inom islam så borde det vara i föreningens intresse att engagera muslimer i föreningen och inte som idag att stöta bort dem).
Då tycker jag att du visar på några judiska och kristna församlingar som idag i Sverige predikar att medlemmarna ska följa Talmud eller GT till punkt och pricka inkl. månggifte. Lycka till, KillBill...
Däremot finns det många exempel på att just det Sara M. tar upp följs av ganska många muslimer (jfrt med judar o kristna). Varför vill du blunda för detta? Du skriver ju till och med själv att hedersvåld är mer förekommande bland de som pratiserar Islam?
KillBill skrev 2018-03-04 11:33:10 följande:
Att hävda att Sara Mohammad har tolkningsföreträde i frågor kring Islam är lika logiskt som att hävda att Föreningen Judar för israelisk-palestinsk fred med Dror Feiler i spetsen har tolkningsföreträde när det gäller judendomen eller frågor som gäller ship to gaza.
Det är väl precis vad de flesta av regeringens företrädare hävdar...
Innan du börjar anklaga mig för islamofobi och liknande -
Min frus bästa väninna (och numera även min väninna) är arabisk muslim, vi har flera musimka vänner vi umgås med regelbundet, de är helt förvånade att man tillåter Islamska avarter att få sånt grepp om Sverige, tror t.ex. inte att du missat läsa om 15-åringen som de svenska myndigheterna låter bo (placerade) med sin flera år äldre man, som hom blev bortgift med som 12-åring?