• Anton Chigurh

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2018-02-25 15:02:14 följande:

Nja, nu tycks ju inlägget jag replikerade på vara raderat.

Men jag kan osökt komma på personer som passar bättre in på det nedsättande epitetet julgran än mig här på FL, apropå en gammal tråd där någon postade en bild på sig enbart iförd en strategiskt placerad tomteluva.

Minns kommentarerna till bilden - vilken skräckupplevelse det skulle vara att möta den tomten i skogen

Du måste tycka att jag är djävulsk snygg på mina tomtebilder från julen. Du återkommer ju hela tiden till dom.

Eller är du bara avundsjuk för att jag är något så inåt helvete vältränad.

Och det är inte du.......!!!

Men fortsätt för all del, FD, om du för en enda sekund tror att jag tar illa upp att du gång, på gång, på gång hänvisar till mig och min väl tränade lekamen. Så vet både du och jag.....att du tror helt åt helvete fel.

Och faktum är, att jag fick en helvetes massa komplimanger för dom bilderna. Från både Damer och herrar....
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • HelaGotland
    HelaGotland skrev 2018-02-24 21:28:34 följande:
    Yougov senaste mätning Februari 2018: M, S och SD tangerar varann. S och SD head to head. S 22,4 % SD 22,1 % M 20,5 % Ligger på låg/medellåg nivå men med i riksdagen: V 10,0 % C 9,3 % Löper risk att åka ut: L 4,7% Men dessa är i stort sett redan borträknade och åker ur riksdagen: MP 3,4 % KD 2,6 % Fi 2,5 %

Påminnelse
  • Bobby Clarke
    Anton Chigurh skrev 2018-02-26 04:10:45 följande:

Du måste tycka att jag är djävulsk snygg på mina tomtebilder från julen. Du återkommer ju hela tiden till dom.

Men fortsätt för all del, FD, om du för en enda sekund tror att jag tar illa upp att du gång, på gång, på gång hänvisar till mig och min väl tränade lekamen. Så vet både du och jag.....att du tror helt åt helvete fel.

Och faktum är, att jag fick en helvetes massa komplimanger för dom bilderna. Från både Damer och herrar....

Plötsligt händer det.
  • absalon

fimpen99 skrev 2018-02-25 17:46:54 följande:
    Härligt,själv blir det en röst på SD...Skrattande
    Javisst, gör som jag. Rösta som du vill. Sossartna för min del den här gången.Cool

• FDFMGA
    .
    Mm, det finns ju folk till allt.

Jag är mer benägen att påstå att det skedde ett lustmord i den trådenSkrattande

http://gamla.familjeliv.se/Forum-27-260/m75547231-30.html

Nåja, för att återgå till trådens ämne så backar M rejält i DN/Ipsos senaste mätning, medan C och S går framåt.

Man kan också notera att skrikhögern tycks vara en internationell företeelse, sannolikt underblåst av den ryska trollfabriken. Idag berättar en italiensk journalist att varje gång de nämner Sverige så rasar trollreaktionerna in.

Utländsk medierapportering om Sverige utsätts för organiserade trollattacker. Till tidningen La Stampa i Italien kommer en mängd hatmeddelanden efter artiklar om Sverige. Omfattningen är så stor att tidningen spårat meddelanden

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6893460

https://tinyurl.com/yczhwv8y

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2018-02-24 10:49:34 följande:
    Att han propagerar för åsikter som inte är socialdemokratiska.Tror du att man kan vara Sverigedemokrat och vara för helt fri invandring? Tror du stt man kan vara moderat och vara för förstatligandet av alla privata företag osv?

Det är möjligt stt Westerholm var socialdemokrat tidigare men de som läser Ledarsidorna idag ser att han inte pro
    Tom Araya skrev 2018-02-24 03:16:56 följande:

När S tar från de minsta och ger till dem som har

Åsa Regner är barn-, äldre- och jämställdhetsminister. Hon representerar partiet som ger bidrag till miljonärsbarn, men överväger att avskaffa personliga assistenter till barn med funktionshinder. När statsrådets utredare Gunilla Malmborg föreslår indragen LSS-assistans för barn under 12 år och vuxna över 80 år är det tecken på en stat i förfall.

...

www.svd.se/nar-s-tar-fran-de-minsta-och-ger-till-dem-som-har

Vad är det för svammel att att socialdemokraterna ör partiet som ger bidrag till miljonärsbarn? Finns det något parti som ligger på för att slopa nuvarande system med barnbidrag?

Du vet väl att både Stefan Löfven och Åsa Regnér tagit avstånd från utredarens förskag att dra in LSS från barn och vuxna över 80 år?
    Självklart kan man se sig som att stå bakom ett parti utan att dela allt partiet står för. Så enkelriktade är inte folks åsikter och knappt någon skulle hitta något att rösta på om de ställde krav på 100% åsiktsmatchning. Man är ju inte ens alltid överens inom ett parti.
  • Tom Araya

Här beskrivs riskerna för el-brist och problematiken med otillräcklig el-produktion och reglerkraft, som det kan innebära att i för hög grad förlita sig på förnyelsebara energikällor.

Vad som inte nämns i artikeln är att vid sidan av vattenkraften så är kärnkraften en av våra allra viktigaste källor till sk reglerkraft (troligen utelämnat av politiska skäl).

Det är alltså ur detta perspektiv som exempelvis Miljöpartiet vill avveckla både fossila bränslen och kärnkraft...

Så hanterar vi vinterns utmaningar

Svenska kraftnät har systemansvaret för el i Sverige. Det innebär att vi ska säkerställa att det är balans mellan den mängd el som produceras och den som förbrukas i Sverige, i varje givet ögonblick. Att balansen upprätthålls är viktigt för att elsystemet ska fungera och kunna tillgodose vårt samhälle med el. En av utmaningarna med balanshållningen är variationen i det svenska klimatet och de kalla vinterdagarna.
    ...

www.svk.se/drift-av-stamnatet/drift-och-marknad/vinterns-utmaningar/

• Abegayle70

Socialdemokraternas (och DN's) behandling av Urban Ahlin analyseras av Johan Westerholm.

https://ledarsidorna.se/2018/03/dagens-nyheter-passagerare-pa-ship-to-gaza/

"Ett av syftena att sprida informationen vidare då var att hålla undan Ahlin från framtida politiska tjänster på UD. Ahlin är en svuren motståndare till Hamas och Muslimska Brödraskapet och i de interna diskussionerna vill han, tvärtom dagens utrikespolitiska ledning, ta ut avståndet och börja ställa tuffa krav på såväl Palestina som andra frihetsrörelser. Som Polisario. Urban Ahlin var direkt motståndare till det beslut som socialdemokraternas partikongress fattade 2009 när kongressen röstade för ett erkännande av Västsahara och Polisario som dess legitima regering.

Såväl Eklund som Gunnerud har en mer förlåtande attityd till den rent islamistiska sfären, Gunnerud är idag Ibn Rushd kommunikationschef och en av förbundsrektorn Omar Mustafas närmaste medarbetare. Karin Pettersson är uttalat pro-Palestina i sin politiska profil. Samtliga är positivt inställda till Ship to Gaza. En av Ship to Gazas organisationer är turkiska Erdogantrogna och terrorklassade IHH, Hamas största turkiska sponsor och viktigaste partner i relation med president Erdogan. Svenskt affischnamn för Ship to Gaza är professor Ulf Bjereld, ordförande för Tro och Solidaritet."

have a dream for breakfast and another one for life
  • K Markatta

https://www.dn.se/ledare/skandalost-smussel-kring-sveriges-fn-kampanj/

(S)kandalöst smussel kring Sveriges FN-kampanj

Kampanjens ledord skulle vara transparens. Ändå visar det sig än en gång att UD mörkat uppgifter om Sveriges kandidatur till FN:s säkerhetsråd. Hemlighetsmakeriet är skandalöst.

• KillBill
    K Markatta skrev 2018-02-24 12:34:57 följande:
    Exempel?

Det går inte pekat ut enstaka uttalanden som inte är socialdemokratiska men om man följer vad han skriver så inser man att han inte står för den solidaritet och humanism som socialdemokratisk politik bygger på. Dessutom gränsar Johans och Johans skribenters aversioner mot islam till islamofobi och rasism. Johan Westerholm och hans skribenter har under flera år spridit bilden av att systemkollapsen är nära, flera gånger har de exempel som Johan lyft fram varit grovt överdrivna och eller felaktiga men har använts för att fiska upp stämningen mot den invandring som Johan ogillat (men som socialdemokratin värnar om). Att Johan återkommande upplåter medialt utrymme åt moderaten Ann Heberlein som försöker få en plats i Sveriges riksdag är ett mycket märkligt agerande av en socialdemokrat. Sammantaget tycker jag att detta med tydlighet visar att Johans inte längre värnar om socialdemokratisk politik.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?