• HelaGotland

Har du förtroende för regeringen?

absalon skrev 2018-02-24 23:38:26 följande:
    Har med intresse följt denna intressanta tråd. Blir allt mer övertygad om att jag kommer att rösta på sossarna och Löfvén. Det har jag inte gjort tidigare. Alla dessa hatiska angrepp på regeringen i allt mer hysteriska tonlägen får mig att uppskatta regeringen och dess ärliga strävan att försöka styra landet. Löfvén vinner i längden!

Grattis till en fullständigt bortslängd röst. Du tycker alltså att vi ska leva med den rödnäste dumstruten utan högre utbildning än svetsarkurs i fyra år till? Hur fan tänker du? Varför är människor sådana får?
  • absalon

Ju fler hatiska inlägg av den typ du presterar, som jag läser, desto mer ökar mina sympatier för Stefan Löfvén och hans regering. Din debattstil är klart kontraproduktiv.Skrattande

• FDFMGA
    absalon skrev 2018-02-25 09:10:33 följande:
    Ju fler hatiska inlägg av den typ du presterar, som jag läser, desto mer ökar mina sympatier för Stefan Löfvén och hans regering. Din debattstil är klart kontraproduktiv.Skrattande
    Haha, jag tycker MP har gjort bort sig ganska ordentligt den här mandatperioden.

En utmärkt metod för mig att inte bli alltför negativ är att gå in i "Hata MP"-tråden" Skrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Bobby Clarke skrev 2018-02-25 10:09:52 följande:
    Då kan det hända att du missat inlägg från familjelivs största julgran där ord som in-navlad, skrikhöger etc är vardagsmat.

Tack för att vi alla här nu vet var du står politiskt, för som vi undrat över just det.
    Dessutom är ju skrikhögern oerhört snar till personangrepp, i synnerhet indirekta sådanaSolig
  • nattuw

Du menar att det skulle fungerar ungefär som kritiken mot SD har gjort? Jag tvivlar dock på att det leder till mer än någon enstaka marginalröst för S då det behövs ett betydligt storskaligare hat som får stöd av etablerad media för att göra någon verklig nytta. Dessutom är det nog en taktik som fungerar bäst för partier och politiker (ex Trump) som inte tillhör de redan etablerade.
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2018-02-25 10:46:44 följande:

Dessutom är ju skrikhögern

oerhört snar till personangrepp,

i synnerhet _indirekta_ sådana

Å det skall komma från DIG. Av alla !!!!!!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • absalon
    Anton Chigurh skrev 2018-02-25 13:53:56 följande:
    Avgrundshögern förnekar sig sällan. Vi däremot, som trivs bäst på mittfältet står ofta i valet och kvalet mellan riksdagens någorlunda normala partier. Själv brukar jag rösta liberalt eller på centern, men tyckta Rheinfeldts linje var nyskapande, varför jag röstade på M i ett par val. I höst blir det nog S för min del. Avgrundshögern gör mig därvidlag allt säkrare. Det tackar jag för.Cool
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2018-02-25 13:53:56 följande:
    Nja, nu tycks ju inlägget jag replikerade på vara raderat.

Men jag kan osökt komma på personer som passar bättre in på det nedsättande epitetet julgran än mig här på FL, apropå en gammal tråd där någon postade en bild på sig enbart iförd en strategiskt placerad tomteluva.

Minns kommentarerna till bilden - vilken skräckupplevelse det skulle vara att möta den tomten i skogenTomte
  • HelaGotland
    Ju fler hatiska inlägg av den typ du presterar, som jag läser, desto mer ökar mina sympatier för Stefan Löfvén och hans regering. Din debattstil är klart kontraproduktiv.

Vem är "du"? Du citerade ingen, därför undrar jag vem du vände dig till, med din raljerande ton.
  • fimpen99
    absalon skrev 2018-02-25 14:51:06 följande:
    Avgrundshögern förnekar sig sällan. Vi däremot, som trivs bäst på mittfältet står ofta i valet och kvalet mellan riksdagens någorlunda normala partier. Själv brukar jag rösta liberalt eller på centern, men tyckta Rheinfeldts linje var nyskapande, varför jag röstade på M i ett par val. I höst blir det nog S för min del. Avgrundshögern gör mig därvidlag allt säkrare. Det tackar jag för.Cool
    Härligt,själv blir det en röst på SD...Skrattande
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?