• Anonym (Barnaga)

Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?

Finns det någon situation då du önskat att barnaga var tillåtet? Exempelvis i stundens hetta eller vad som helst? Berätta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-24 14:16
    Du kanske har värderingen i allmänhet att barnaga är fel, men att du i vissa situationer då du är riktigt arg önskar att du fick lappa till en unge.

• Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?
  • Anonym (--)
    Fiona M skrev 2015-03-26 09:53:18 följande:
    Jag ser inte hur det någonsin kan vara berättigat, så kan du ge exempel på när du/ni använt det för att inget annat funkat?

Du har redan fått ett ex i mina tidigare inlägg. 

Själv blev jag satt på plats bland annat när jag systematiskt tömde firmakassan på nått som motsvarade en mycket stor månadslön för en vanlig dödlig knegare.

Måste ha varit med pippi och har råd med 50 kilo karameller eller vad det nu var :D

Anonym (well) skrev 2015-03-26 10:26:06 följande:
    Jag kan ge ett exempel. Om min unge skulle springa mot en trafikerad gata och försöka springa rakt ut så skulle jag hugga tag i ungen och förklara AT det är farligt osv. Skulle ungen trots upprepade nej fortsätta försöka springa ur i gatan så skulle jag lappa till ungen så den inte gör om det. Berättigat?? Hell yeah.

Precis, en given exempel, hellre att ungen får sig en läxa än att man ska säga över graven, men jag sa ju till dig tusen gånger, varför lysnade du inte.

Mina fick sig några daskar på händerna när dom fingrade på spisen, var när dom var så pass små att man inte kunde resonera med dom, hellre att jag skrämmer av dom från spisen än att spendera timmar på akuten med ett ärat för livet barn om det skulle vilja sig riktigt illa.

• Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-25 23:58:27 följande:

Hahaha, anonyma påhopp är det du sysslar med i varje inlägg, fast du är vist inte gammal nog att förstå det.

Skitsamma, vi håller oss on topic, du behöver inte svara på detta men varje barn är unik och vissa behöver mer uppfostran än andra, så kan man enkelt summera ämnet.

Det är inte jag som är anonym här. Eller står för påhoppen. Och ja barn behöver individanpassade uppfostran, och ja inget barn behöver den misshandel som du din enfald argumenterar för.
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 11:18:04 följande:

Själv blev jag satt på plats bland annat när jag systematiskt tömde firmakassan på nått som motsvarade en mycket stor månadslön för en vanlig dödlig knegare.

Måste ha varit med pippi och har råd med 50 kilo karameller eller vad det nu var :D

Precis, en given exempel, hellre att ungen får sig en läxa än att man ska säga över graven, men jag sa ju till dig tusen gånger, varför lysnade du inte.

Mina fick sig några daskar på händerna när dom fingrade på spisen, var när dom var så pass små att man inte kunde resonera med dom, hellre att jag skrämmer av dom från spisen än att spendera timmar på akuten med ett ärat för livet barn om det skulle vilja sig riktigt illa.

Hört talas om spisskydd? Hålla barnen under uppsikt? Bete dig som folk?
  • Nomanisanisland

Hört talas om spisskydd? Hålla barnen under uppsikt? Bete dig som folk?
  • Anonym (--)
    Fiona M skrev 2015-03-26 11:08:09 följande:

Om ni hade en hund, skulle ni då slå den och skrika åt den och sen tro att den skulle bli lugn och harmonisk? Inte? Varför tror ni det ska funka på barn då?

Om du likställer barn med hund så ja, då kan det brista lite i logiken.

Lite svårt att resonera och förklara för en hund och misshandel som agt skapar bara otrygghet och aggressioner.

• Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 11:22:55 följande:

Om du likställer barn med hund så ja, då kan det brista lite i logiken.

Lite svårt att resonera och förklara för en hund och misshandel som agt skapar bara otrygghet och aggressioner.

Ja. Det gör misshandel. Och det är just därför den misshandel du förespråkar (för ja det är misshandel oavsett vilken gullig omskrivning du använder för att dölja detta faktum) är oförsvarlig.
  • Anonym (Sk)

NEJ! Behöver inte tillägga något mer.

• Anonym (--)
    Anonym (Sk) skrev 2015-03-26 11:41:13 följande:

NEJ! Behöver inte tillägga något mer.

Verkligen saklig och meningsfullt inlägg.

Nåja, vissa kan vist inte bättre ;)

• Voodoodoll

Anonym (well) skrev 2015-03-26 10:26:06 följande:Jag kan ge ett exempel. Om min unge skulle springa mot en trafikerad gata och försöka springa rakt ut så skulle jag hugga tag i ungen och förklara AT det är farligt osv. Skulle ungen trots upprepade nej fortsätta försöka springa ur i gatan så skulle jag lappa till ungen så den inte gör om det. Berättigat?? Hell yeah.

Är du för lat för att förklara för barnet att det inte ska ta på spisen och varför? Förstår att det är det lättare alternativet för den dåliga och lata föräldern, men det är fortfarande fel. Mitt ena barn är 18 månader och hon förstår att man inte ska röra spisen. Varför? För jag har förklarat det för henne på hennes nivå otaliga gånger. Du kanske skulle testa det samma istället för att slå dina barn. Inte konstigt att de inte litar på dig och gör som u ber dem då.
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 11:44:21 följande:

Verkligen saklig och meningsfullt inlägg.

Nåja, vissa kan vist inte bättre ;)

Nej vissa är till och med så inkompetenta att de vare sig kan stava till visst eller uppfostra sina barn utan misshandel.
Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?