Fiona M skrev 2015-03-26 09:53:18 följande:
Jag ser inte hur det någonsin kan vara berättigat, så kan du ge exempel på när du/ni använt det för att inget annat funkat?
Du har redan fått ett ex i mina tidigare inlägg.
Själv blev jag satt på plats bland annat när jag systematiskt tömde firmakassan på nått som motsvarade en mycket stor månadslön för en vanlig dödlig knegare.
Måste ha varit med pippi och har råd med 50 kilo karameller eller vad det nu var :D
Anonym (well) skrev 2015-03-26 10:26:06 följande:
Jag kan ge ett exempel. Om min unge skulle springa mot en trafikerad gata och försöka springa rakt ut så skulle jag hugga tag i ungen och förklara AT det är farligt osv. Skulle ungen trots upprepade nej fortsätta försöka springa ur i gatan så skulle jag lappa till ungen så den inte gör om det. Berättigat?? Hell yeah.
Precis, en given exempel, hellre att ungen får sig en läxa än att man ska säga över graven, men jag sa ju till dig tusen gånger, varför lysnade du inte.
Mina fick sig några daskar på händerna när dom fingrade på spisen, var när dom var så pass små att man inte kunde resonera med dom, hellre att jag skrämmer av dom från spisen än att spendera timmar på akuten med ett ärat för livet barn om det skulle vilja sig riktigt illa.