• Anonym (Barnaga)

Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?

Finns det någon situation då du önskat att barnaga var tillåtet? Exempelvis i stundens hetta eller vad som helst? Berätta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-24 14:16
    Du kanske har värderingen i allmänhet att barnaga är fel, men att du i vissa situationer då du är riktigt arg önskar att du fick lappa till en unge.

• Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?
  • Anonym (Sk)
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 11:44:21 följande:

Verkligen saklig och meningsfullt inlägg.

Nåja, vissa kan vist inte bättre ;)

Frågan var ju om man önskar att barnaga var tillåtet ibland. Mitt svar var nej. Det är en ja- eller nejfråga. Skriv du en novell om du vill, jag behöver bara ordet nej för att förmedla vad jag tycker i frågan.
  • Anonym (well)
    Nomanisanisland skrev 2015-03-26 11:01:16 följande:

Som sagt hell no, för att arguemntera på din nivå. Man slåss inre. Punkt, och fattar man inte det ska man inte ha barn.

Jo det tror jag nog om ditt barn skulle bli påhoppad av någon .. skulle du inte slåss då?
  • Anonym (--)
    Voodoodoll skrev 2015-03-26 11:45:18 följande:
    Är du för lat för att förklara för barnet att det inte ska ta på spisen och varför? Förstår att det är det lättare alternativet för den dåliga och lata föräldern, men det är fortfarande fel. Mitt ena barn är 18 månader och hon förstår att man inte ska röra spisen. Varför? För jag har förklarat det för henne på hennes nivå otaliga gånger. Du kanske skulle testa det samma istället för att slå dina barn. Inte konstigt att de inte litar på dig och gör som u ber dem då.

Om barnet är för litet att förstå faran eller konsekvens av det så är det inte lättja det handlar om.

Mer säkerhetstänkande för att skydda barnet i förväg från olyckor som lätt kan hända.

Sen ordet klåfingriga barn har inte kommit från ingenstans, alla förklaringar man kan ge hindrar inte nyfikenhet som ibland kan ta över, kolla kanske vad som bubblar där, oj det var vist olja som höll 300 grader.
    Med lite extrahjälp i ryggen får man extra försäkring, inga garantier nej men hellre att jag gör för mycket än sen gråter över skadat barn att jag har gjort för lite.

Mina förstod ganska bra att spis var farligt, det hindrade inte nyfikna fingrar att söka sig till fara, barnens natur.

I motsatsen till floskler som postas här kontinuerligt, vad får dig att tro att mina barn inte litar på mig?
    Vi har en mycket bra relation familjen mellan här, jag har även mycket bra relation till mina föräldrar det till trots att dom har vid isolerade tillfällen gett mig läxor som var ämnade att inte glömma.

Driver deras företag i dagens läge så jag tror att allt är "förlåtet" inte för det fanns nått att förlåta.

• Anonym (well)
    Nomanisanisland skrev 2015-03-26 11:02:50 följande:

Befängt resonemang blind lydnad är inget självändamål och hjälper igår heller barnen att fatta egna beslut och ta eget ansvar när den dagen är dags. I och för sig inte så oväntat från någon som försvarar barnmisshandel så länge hen får döpa om den till tillappning.

Vi pratar inte blind lydnad utan lydnad men det ser du alltså som synonymt antar jag? I så fall tycker jag synd om dina barn som inte kan lita på att du som vuxen tar ditt vuxenansvar.
  • Voodoodoll
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 11:52:58 följande:

Om barnet är för litet att förstå faran eller konsekvens av det så är det inte lättja det handlar om.

Mer säkerhetstänkande för att skydda barnet i förväg från olyckor som lätt kan hända.

Sen ordet klåfingriga barn har inte kommit från ingenstans, alla förklaringar man kan ge hindrar inte nyfikenhet som ibland kan ta över, kolla kanske vad som bubblar där, oj det var vist olja som höll 300 grader.
    Med lite extrahjälp i ryggen får man extra försäkring, inga garantier nej men hellre att jag gör för mycket än sen gråter över skadat barn att jag har gjort för lite.

Mina förstod ganska bra att spis var farligt, det hindrade inte nyfikna fingrar att söka sig till fara, barnens natur.

I motsatsen till floskler som postas här kontinuerligt, vad får dig att tro att mina barn inte litar på mig?
    Vi har en mycket bra relation familjen mellan här, jag har även mycket bra relation till mina föräldrar det till trots att dom har vid isolerade tillfällen gett mig läxor som var ämnade att inte glömma.

Driver deras företag i dagens läge så jag tror att allt är "förlåtet" inte för det fanns nått att förlåta.

Barn får ingen bra grundtrygghet gentemot en vuxen som slår dem, det säger sig väl självt?

Varför köpte du då inte ett spisskydd istället för att slå dem, om de ändå tog på spisen fast de förstod att de inte skulle göra det? Jag har också säkerhetstänkande här hemma. Har dock aldrig slagit mina barn.
  • Anonym (--)
    Anonym (Sk) skrev 2015-03-26 11:47:13 följande:
    Frågan var ju om man önskar att barnaga var tillåtet ibland. Mitt svar var nej. Det är en ja- eller nejfråga. Skriv du en novell om du vill, jag behöver bara ordet nej för att förmedla vad jag tycker i frågan.

Det hade inte skadat att skriva vad man grundar sina åsikter på om man väljer att delta i en diskussionstråd tycker du inte?

Jag skriver lite mer än att jag tycker både skolväsendet borde ge lärarna bättre verktyg att hantera ouppfostrade bråkstakar och inte sätta käppar i hjulen på föräldrar så dessa skapas.

Anonym (well) skrev 2015-03-26 11:52:11 följande:
    Jo det tror jag nog om ditt barn skulle bli påhoppad av någon .. skulle du inte slåss då?

Jag tror vi kan ta det längre än så, jag är nästan säkert att nobodyhome skulle gå loss med ren och skär misshandel om denna blev uppringt från skolan och upplyst att barnet beter sig på lektionstid så som hon beter sig på nätet.

Men skitsamma, så länge beteendet fortsätter så tycker jag att man inte bör hedra skitet med en respons, vissa är så låsta i sina aggressioner problem och sin drömbubbla att inte mycket kommer genom.

• Anonym (well)
    Fiona M skrev 2015-03-26 11:11:02 följande:

Hugga tag i barnet för att rädda det, ja, och sen prata, prata, prata.

(Är barnet för litet att prata med borde det också vara för litet för att förstå varför det blir slaget...)

Till detta svar väljer jag B Vad är Pavlovs hundar.
  • Nomanisanisland
    Sorry, missat att det är självförsvar som diskuteras i den här tråden (och ja, man får "självförsvars" någon annan med), trodde det var barnaga?
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 11:56:56 följande:

Det hade inte skadat att skriva vad man grundar sina åsikter på om man väljer att delta i en diskussionstråd tycker du inte?

Jag skriver lite mer än att jag tycker både skolväsendet borde ge lärarna bättre verktyg att hantera ouppfostrade bråkstakar och inte sätta käppar i hjulen på föräldrar så dessa skapas.

Jag tror vi kan ta det längre än så, jag är nästan säkert att nobodyhome skulle gå loss med ren och skär misshandel om denna blev uppringt från skolan och upplyst att barnet beter sig på lektionstid så som hon beter sig på nätet.

Men skitsamma, så länge beteendet fortsätter så tycker jag att man inte bör hedra skitet med en respons, vissa är så låsta i sina aggressioner problem och sin drömbubbla att inte mycket kommer genom.

Du är ju som vanligt nästan gullig i dina försökt smutskasta mig genom att kasta om mitt namn och tillskriva mig en massa egenskaper och beteenden som du vet bara lögner som du hittar på. Toge jag dig på lite mer allvar skulle jag väl bli upprörd, men det är så infantilt att det säger mer om dig än om mig. Och den du beskriver är snarare du själv - som frenetiskt klamrar dig fast vid en falsk rationalisering av barnmisshandel fast under lite gulligare namn, tala om att ha aggressionsproblem i en drömbubbla. Men keep dreaming.
  • Anonym (--)
    Voodoodoll skrev 2015-03-26 11:56:01 följande:
    Barn får ingen bra grundtrygghet gentemot en vuxen som slår dem, det säger sig väl självt?

Varför köpte du då inte ett spisskydd istället för att slå dem, om de ändå tog på spisen fast de förstod att de inte skulle göra det? Jag har också säkerhetstänkande här hemma. Har dock aldrig slagit mina barn.

Som i spöar upp dom kontinuerligt eller misshandlar mellan varven nej, det säger sig självt, det är däremot inte det vi snackar om här.

Ingenstans har jag skrivit att man ska misshandla ungar till underkastelse där blind lydnad är det enda möjliga.

Igen slog jag inte dom, jag markerade däremot att spisen kan orsaka smärta, hellre liten tår i ögat där man sen förklarar och förklarar och förklarar tills man kommer fram än motsatsen.

Hällskydd har inte fungerat till frityr eller långkok, har för stora kastruller, eller för liten spis men annat fick vi inte från hyresvärden.
    För den delen så tror jag inte mycket på att isolera barn från omvärlden, dom ska lära sig vad som är farligt och vad man får och inte får göra, ju tidigare ju bättre.

Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?