• Anonym (Barnaga)

Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?

Finns det någon situation då du önskat att barnaga var tillåtet? Exempelvis i stundens hetta eller vad som helst? Berätta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-24 14:16
    Du kanske har värderingen i allmänhet att barnaga är fel, men att du i vissa situationer då du är riktigt arg önskar att du fick lappa till en unge.

• Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?
  • Nomanisanisland
    Anonym (a) skrev 2015-03-26 14:50:27 följande:

Ja jag önskar att det vore tillåtet, barn har ingen respekt för något idag.

Nå inget mot din respektbrist.
  • Anonym (självklart)

Barnaga är inget fel. Gör ungen dumheter ska dom ha stryk. Annars lär dom sig inget. Därför barn o unga e så jävla slappa o mesiga nuförtin. Dom har inte lärt sig ta lite skit.

• Nomanisanisland
    Anonym (a) skrev 2015-03-26 14:50:27 följande:

Ja jag önskar att det vore tillåtet, barn har ingen respekt för något idag.

Endast den som saknar varje tillstymmelse till repekt eller förnuft argumenterar för legaliserad banemisshandel, vilket är precis vad aga är.
  • Anonym (Barb)

Inga ungar tar nån skada av några daskar på ändan. Inte ens på bar ända.

• Nomanisanisland

Patetiskt dravel endast fega små as arguemntera för att barn sla ha stryk, puclla på dig sjölv om du är så jävla korkad att du tror att det hjälper. Varifrån kommer alla våldsromantiska barnmisshandelsvurmare ifrån? Det tillkommer liksom inte er att önska andra art bli misshandlade oxh kränkta. Din jävla skitattityd är lika vidrig som oförsvarlig, måtte du komma i närheten av barn.

Anonym (självklart) skrev 2015-03-26 15:24:45 följande:

Barnaga är inget fel. Gör ungen dumheter ska dom ha stryk. Annars lär dom sig inget. Därför barn o unga e så jävla slappa o mesiga nuförtin. Dom har inte lärt sig ta lite skit.

• Nomanisanisland
    Anonym (Barb) skrev 2015-03-26 15:26:36 följande:

Inga ungar tar nån skada av några daskar på ändan. Inte ens på bar ända.

Det finns inget försvar för den fullständigt meningslösa, kriminella, korkade och allmänt idiotiska handlingen att medvetet välja att kränka och plåga sina barn genom att klä av dem och slå dem.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Barb) skrev 2015-03-26 13:29:36 följande:

Det är tillåtet där jag bor men det är sällan jag agat barnen även om det hänt.

Då föreslår jag att du genast upphör med ditt förvisso sporadiska men fortfarande oursäktliga barnplågande. Du birde inte behövs en lag för att begripa att det inte tillkommer dig att göra övervåld på dina barn, ge dig på någon i din egen storlek eller lör dig uppföra dig som folk.
  • Anonym (självklart)
    Nomanisanisland skrev 2015-03-26 15:28:15 följande:

Patetiskt dravel endast fega små as arguemntera för att barn sla ha stryk, puclla på dig sjölv om du är så jävla korkad att du tror att det hjälper. Varifrån kommer alla våldsromantiska barnmisshandelsvurmare ifrån? Det tillkommer liksom inte er att önska andra art bli misshandlade oxh kränkta. Din jävla skitattityd är lika vidrig som oförsvarlig, måtte du komma i närheten av barn.

Du pojken .. jag har barn serru. Flera stycken. De är artiga trevliga och duktiga i skolan . De har många vänner. Och tar ansvar hemma. De hamnar inte i bråk men de kan ta skit utan att bryta ihop eller börja käfta. Till skillnad från somliga.
  • Efraim Barkbit

Barn som utsätts för kränkningar i form av aga kommer senare i livet med stor sannolikhet att kränka sina egna barn. I sämsta fall kommer de att utöva våld mot sin partner och/eller andra vuxna.

Aga får ovillkorligen negativa konsekvenser både på kort och lång sikt. Detta är ställt utom rimligt tvivel och just därför har vi också sedan 40 år lagar emot barnaga.

Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Anonym (självklart)
    ErnstHugo skrev 2015-03-26 15:44:56 följande:

Barn som utsätts för kränkningar i form av aga kommer senare i livet med stor sannolikhet att kränka sina egna barn. I sämsta fall kommer de att utöva våld mot sin partner och/eller andra vuxna.

Aga får ovillkorligen negativa konsekvenser både på kort och lång sikt. Detta är ställt utom rimligt tvivel och just därför har vi också sedan 40 år lagar emot barnaga.

Snicksnack det tror jag inte ett spår på. I sådana fall skulle alla uppfostra sina barn på det viset vilket uppenbarligen inte är fallet. Det är ju uppenbart så att argumentationen inte håller eftersom en person som använder aga inte tycker det är fel att aga används. Eller hur. Vafan spelar det för roll om en överkänslig pacifist kallar det för negativa konsekvenser då det för en riktig förälder som vågar ta ansvar är positiva konsekvenser
Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?