Kan inte annat än att hålla med, fyyy så irriterande! Jag jobbar i matbutik, och använder den där vanliga typen av scanner, och nej, det är inte omöjligt för kunderna att slänga över en arm och försöka blippa varan själv, för det mesta gäller det då något litet som de försöker få med "bara av farten", tex ett cigarettpaket (ja, vi har fortfarande så att kunderna får plocka själva), tuggummi paket eller dyl. Det resulterar 9 gånger av 10 att kunderna stoppar varan i fickan utan att den blivit blippad, och man får be dem ta fram den aktuella varan igen.
Något annat OERHÖRT irriterande är när kunder "slänger" saker på bandet, de går alltså och hämtar något, och sen droppar de det bara mitt framför en, de lägger de inte på bandet så man kan köra fram det tillsammans med resten, och inte heller i den där "myntsamlaren", utan de släpper det helt enkelt bara mitt framför en, så bara att akta fingrarna om det är något större, och många gånger så görs detta även under tiden man håller på att väga något, vilket resulterar i att man måste väga om då även den nya varans vikt kom med då det blev nedsläppt framför näsan på en, gaaah!! Har slutat att väga om vikten på de kunder som alltid envisas om att släppa ner saker under tiden man väger, och inte heller bryr sig om då man ber dem om att inte göra så, utan att ställa det på bandet...
Även jobbigt med kunder som slänger kuponger och pengar på bandet, då vårt band går över i "rullar" som är delen man väger varorna på så åker pengarna/kupongerna ner under rullarna, och man får sitta och hålla på plocka isär kassan för att gräva upp dem igen...