Dixie skrev 2015-04-08 13:22:27 följande:
låter ju inte som om du borde jobba inom ett SERVICE-yrke!?

Allvarligt? Kunder beter sig som idioter,
TS ventilerar sin frustration (anonymt, vill jag påpeka, det finns alltså ingen som helst risk att någon kund "avslöjas") och lösningen på problemet är att TS ska byta jobb? Hur vore det om
kunderna tänkte till ett varv istället?
Jag jobbar inte i butik nu men har gjort förut, och Maken gör det nu. Jag skulle nog kunna skriva en bok (med uppföljare) om alla idiotiska, otrevliga, obetänksamma kunder jag mött och han möter. Visst, det är ett serviceyrke men det betyder inte att kunder har rätt att bete sig hur jävligt som helst,
så bra betalt har man inte (faktum är att man inte har bra betalt alls).
Allt gnäll om att det går långsamt i kassorna, folk som "fumlar med rabattkuponger" o.s.v. Tja, om någon tycker lösningen på problemet med kunder
from hell är att man byter yrke torde lösningen på ert problem vara liknande - sluta handla! Bli helt enkelt självförsörjande, så slipper ni jobbiga medkunder! Då löser vi problemet med de ohemula priserna som butikspersonalen brukar få skit för (jo, för det är ju de anställda som sätter priserna - puckon...). För den som inte vill bli bonde finns alltid hemkört. Varor alltså. Från nätet.
Apropå kuponger, förresten. Ni kanske tycker det är småsnålt och onödigt att lämna fram rabattkuponger, men för en del är skillnaden på 22.50 och 19.50 enorm. Alla har inte de ekonomiska resurserna som somliga, som kan ge bort hundralappar, verkar ha. Eller säger sig ha, så här på ett anonymt forum.
Vad gäller jobbiga, skrikiga barn och stressade föräldrar: För det första, hur ska föräldrarna bete sig, tycker ni? Lämna barnen i bilen? Åka hem med dem och lämna dem ensamma medan man åker tillbaka och handlar? Jag skulle då inte riskera socanmälan för griniga egoisters skull. Jag tar med mig mitt barn in och handlar, oavsett om han är trött eller inte. Ni vet väl på ett ungefär när det brukar vara som flest föräldrar med skrikiga barn i er lokala affär. Simpel lösning: gå inte dit de tiderna. Eller gå dit och inse och acceptera att världen består av fler människor än ni, och att alla inte kan anpassa sig efter er bekvämlighet. Det är faktiskt rätt enkelt.
En annan sak jag ledsnat på är alla klagomål på äldre som, i era ögon, är långsamma och står och räknar upp enkronor i behaglig takt. Sluta för f*n. Tiden går fort, ganska snart står ni själva där och räknar upp enkronor och är långsamma och skumögda. Och det är samma sak där; världen består även av dem. Ha lite tålamod, acceptera att alla inte är 25 och raketsnabba!
Dock håller jag med om en sak: Alla dessa förbenade kund- och medlemskort gör en tokig! Plånboken sväller ju över alla brädder med kort (sorgligt nog inte pengar). Men det finns ju en del affärskedjor som har börjat med att man bara behöver uppge sitt personnummer, det är bra!
Ja, det var väl allt för tillfället. En smula virrigt kanske, ber om ursäkt för det men jag tror alla förstått.
Ha det gott och le mot kassörskorna! Alla ni som jobbar inom serviceyrken får ett helt fång med

från mig.
Kram!