Anonym (BunnyGirl) skrev 2015-04-08 21:31:00 följande:
Ja, som på Lidl. Men vadå, har du ingen skärm framför eller något? Är det Lidl så borde ert minsta problem vara kundernas scannande. Snarare de här irriterande avlastningsytorne efter kassa där det varken finns plats eller tid att packa ner varorna. Sämsta jäkla butikskedja, handlar aldrig mer än ett par-tre varor där. Man får ju det man betalar för. Kan också förklara kassörskornas naturliga charm

Nej, jag har en bänk. med ett hål i. Som är ca 1½ meter lång. Till höger är en datorskärm och två olika tangentbord, till vänster ett säljställ med lypsyl och handsprit. Inget rullband. Kunderna lägger generellt sett upp varorna på bänken och jag scannar dom medans kunden gräver efter plånbok så är vi klara ganska samtidigt. Men i vissa fall är det som Tjejen skriver däruppe att kunden försöker sig på att blippa, slänga fram pengar och dra så fort som det går men misslyckas till 100 procent med moment 1, står oftast kvar i ett par minuter och försöker blippa igen och igen- och har därmed slösat både min och framför allt sin egen tid. Ofta är det kunder bakom som suckar, stånkar och stönar och då blir kunden mer stressad och fifflar och fufflar men släpper fortfarande inte ifrån sig varan så att jag kan skanna in den åt hen, till slut får jag rycka den ut handen på kunden. I 9/10 fall som jag har varit med om har det varit såhär och allt har tagit dubbelt så lång tid än vad det borde. En normalt halvstressad kund med, vi säger fem varor, brukar ta ca två-tre minuter för mig att släppa vidare.