Lord Hans skrev 2015-04-10 12:25:25 följande:
Du är inte alls lämpad att jobba inom servicebranschen ts. Det spelar ingen roll att kunderna uppträder idiotiskt och inte vet vad de håller på med. Ditt jobb är att betjäna kunderna och bistå med expertis eftersom kunderna inte kan förväntas veta hur ert kassasystem är uppbyggt. Du får väl förklara för kunderna att du bäst sköter ditt jobb själv, på ett trevligt sätt så att de återkommer.
Du borde söka något jobb där kundkontakt inte är ett måste eftersom du verkar helt oförmögen att hantera besvärliga kunder. Ja ts, det finns idioter, men de betalar din lön så då ser du till att sköta ditt jobb att serva dem istället för att gnälla som en bortskämd snorunge. Har arbetat två år i kassa.
Det var flera år sedan jag jobbade i butik, men jag har starka minnen av hur det kunde vara och har full förståelse för
TS. Lösningen är inte att hon byter jobb, lösningen är att kunderna börjar bete sig som folk i affärerna! Är det för mycket begärt att en vuxen människa uppför sig som en mentalt kry, väluppfostrad individ (Ja tydligen...)?
Hon sköter sitt jobb, men ventilerar sin frustration här som
NeverTheLess skrev. Och för att vidare citera henne så är TS helt anonym, det finns ingen risk att någon idi... förlåt,
kund blir outad. Naturligtvis får man inte ställa sig och skrika åt kunderna att de ska dra dit pepparn växer eller liknande, men att skriva anonymt på ett forum är helt okej för normala människor.
Det lär knappast bli tomt på kunder på Sveriges samtliga apotek p.g.a den här tråden.
När du kommer hem från jobbet och har haft en riktig skitdag, brukar du då inte prata av dig med frugan, benjaminfikusen eller katten? I så fall; sluta med det. Det får man ju inte göra enligt dig.
"
De betalar din lön". Hör på den. Så om en person betalar din lön har denne rätt att bete sig precis hur som helst mot dig? Du bara står där, bockar och bugar och ser din självrespekt rinna ut i vasken? Cheferna på de butiksjobb jag haft sade alltid att kunden har alltid rätt och man ska vara service-minded o.s.v. men det finns gränser. Man ska faktiskt inte behöva ta precis vad skit som helst.
Jag vet inte om du inser det, men det här tråden handlar (åtminstone såvitt jag uppfattar det) inte om småjobbiga typer utan om de där
riktigt enerverande kunderna, de som tror att de äger stället (ja, enligt dig gör de ju det men att köpa en tub tandkräm och ett paket kondomer gör dig inte till delägare i det apotek du frekventerar) och som beter sig som riktiga ärkenötter. De lite lätt småjobbiga utvecklar man ju snabbt tolerans för.
Du får gärna rätta mig om jag har fel här, TS!
Kram!