heradas skrev 2015-04-10 05:00:58 följande:
Tss.. Fan är detta att vara bittra över? Svensk avundsjuka i sitt ässe!
Det handlar om att spara 1850kr i månaden, räkna med att dom ligger på något vettigt fondkonto så är det knappt 1500kr i månaden i 18år, delat på 2föräldrar...
Ja, 400k är mycket, men det handlar mest om prioriteringar, dom flesta har råd i sin budget att lägga undan 1500kr i månaden (Ni behöver inte dra era snyfthistorier om hur tungt ni hade det, jag förstår att ALLA inte har råd med detta, men 2 föräldrar som tjänar OK brukar ha råd med detta)
Varför tror ni att hon skröt? Inget pekar på det, hon har ju inte heller spenderat pengarna, och hon sparar dom antagligen till boende.
Tyvärr är det många WT singelmorsor som hänger på familjeliv, så förstår att just ni inte kan lägga undan 1500kr i månaden, men om ni väljer farsan till erat nästa barn lite mer omsorgsfullt samt skippar den där tribaltatueringen så ska ni se att ni kan lägga undan lite pengar varje månad till erat barn.
btw, en sak till.
Man hade sannolikt haft över 400k att lägga undan om man inte hade rökt under dessa 18år, så 400k är inga sjuka pengar.
Själv fick jag 47k, tror mina föräldrar la 100kr var i månaden in på ett fondkonto. Jag var ansvarsfull och la dessa pengar på en bostadsrätt, som nu har ökat nog mycket i värde att jag kan betala tillbaka dom där 47k när jag säljer den, vilket dom knappast hade tagit emot..
Hoppas någon tänker till och börjar lägga undan en slant till era barn nu, 100 lappar blir mycket efter 18år, man behöver inte lägga undan 1500kr direkt, många bäckar små..
Ojojoj, så nedlåtande och självrättfärdig man kan vara. Ja, för alla som säger att de som tycker det är för mycket pengar osv är avundsjuka är nedlåtande och själrättfärdiga. De som kallar andra WT är stiffa Östermalmstyper som anställler svarta barnflickor, är otrogna mot sina fruar och slår sina barn. De som pratar illa om singelmammor är misogyna transvestiter.
Visst är det kul...? Och jävligt konstruktivt!