• Anonym (Bortskämd??)

Hur mycket fick ni när ni fyllde 18?

Hejsan!

Jag tror detta varit uppe i en tidigare tråd, men kan inte hitta den nu. Jag är nyss fyllda 19, och förra helgen råkade jag i diskussion kring vad vi fick i 18-årspresent. De flesta fick mellan 5000-10000 och blev helt chockade när jag berättade att jag fick drygt 400 000+bil och körkort. Mina föräldrar har varit relativt högavlönade, och har därför kunnat spara ihop dessa pengar till mig, vilket jag är oerhört tacksam över. Dessutom får jag 2000 kr i månaden av mamma så länge jag studerar.

Mina vänner blev nästan förbannade, kallade mig bortskämd snorunge osv. Jag vet att jag fick mycket pengar, men alltihopa (utom 5000 som jag tog direkt) är placerade och oanvända. Jag går inte i dyra kläder, kör en bil från 90-talets början, och talar aldrig om pengar. Ändå är de sura på mig nu och vill inte tala med mig.

Hur mycket fick du när du fyllde 18? Hur mycket gav du/ttänker du ge till ditt barn?

• Svar på tråden Hur mycket fick ni när ni fyllde 18?
  • Anonym (Nada)

Jag fick inga pengar vad jag kan minnas. Finare present möjligtvis.

• Anonym (Quexet)
    Anonym (Quexet) skrev 2015-04-09 19:42:55 följande:

Vet faktiskt inte riktigt hur mycket jag fick i pengar (är ju så länge sen Flört) men har för mig att det var 10 000:- 

Vi har tyvärr ganska små marginaler får ut mellan 25-30 000 i månaden, bor i hus o har tre barn, men vi har precis börjat prata om hur vi ska göra o det lutar åt att vi tänkte något som
    15 år Moppe (runt 10 000
    18 år Körkort + första bil (runt 30 000 + tillgång till sitt sparkonto (10 000
    20 år 20 000:-
    25 år 25 000:-
    30 år 30 000:-
    o med det sparande vi har till barnen idag skulle det fungera. Men det är inget vi har spikat än.

Haha det blev smileys istället för ) det var inte meningen! Skäms
  • Kim Possible