• Anonym (Bortskämd??)

Hur mycket fick ni när ni fyllde 18?

Hejsan!

Jag tror detta varit uppe i en tidigare tråd, men kan inte hitta den nu. Jag är nyss fyllda 19, och förra helgen råkade jag i diskussion kring vad vi fick i 18-årspresent. De flesta fick mellan 5000-10000 och blev helt chockade när jag berättade att jag fick drygt 400 000+bil och körkort. Mina föräldrar har varit relativt högavlönade, och har därför kunnat spara ihop dessa pengar till mig, vilket jag är oerhört tacksam över. Dessutom får jag 2000 kr i månaden av mamma så länge jag studerar.

Mina vänner blev nästan förbannade, kallade mig bortskämd snorunge osv. Jag vet att jag fick mycket pengar, men alltihopa (utom 5000 som jag tog direkt) är placerade och oanvända. Jag går inte i dyra kläder, kör en bil från 90-talets början, och talar aldrig om pengar. Ändå är de sura på mig nu och vill inte tala med mig.

Hur mycket fick du när du fyllde 18? Hur mycket gav du/ttänker du ge till ditt barn?

• Svar på tråden Hur mycket fick ni när ni fyllde 18?
  • nevermind
    Anonym (Löjligt) skrev 2015-04-10 03:40:46 följande:
    Kan man spara barnbidraget har man inget behov av det. Det vore bättre om de inte fick något och de mindre välbeställda fick mer. Alla bidrag i Sverige är inkomstprövade utom just barnbidraget - löjligt!

Höll på att krevera när vår kung uttalade sig och tyckte barnbidraget var för lågt, hade de svårt att få det att gå ihop kanske?
    Slopa ALLA bidrag, utom socialbidraget!
  • Anonym (E.B)

Men underbart TS! :D Tycker inte alls du verkar bortskämd, det är nog dom sagt när man förväntar sig det. Vilka generösa föräldrar!

Jag tyckte ändå jag fick mycket även om det inte är i närheten. Cam 50.000 och körkortet betalt.

Min make fick ungefär detsamma.