Hur ofta städar du?
Handen på hjärtat- hur ofta städar du?
Dammsuger, torkar golv, tar toaletter och plockar undan?
Har du något smart städtips så dela gärna med dig i tråden
Handen på hjärtat- hur ofta städar du?
Dammsuger, torkar golv, tar toaletter och plockar undan?
Har du något smart städtips så dela gärna med dig i tråden
Har städhjälp en gång i veckan så det behövs inte städas så mycket, handlar med om att vi småplockar här och där men det kan man knappast kalla städning.
Jag ÄLSKAR att städa. Funderar ofta på att skita i mitt nuvarande jobb och starta egen städfirma för att jag älskar det verkligen. Städar varje dag och min sambo får inte städa hemma för han gör det inte som jag och då "känns" det inte rent. Haha
Plockar gör vi varje dag. Vill ha ordning runt om oss och tycker stök drar energi. Köket hålls ordning i och ytor där mat hanteras våttorkas direkt efter användning. Dammsuger gör mannen en gång i veckan i snitt, men ibland dröjer det 2-3 veckor. Torkar golv gör vi däremot alltför sällan. 4 ggr per år kanske. Toaletterna blir städade en gång i veckan och lakan och handdukar byts nog varannan vecka så här års. Till sommaren då det är varmt oftare.
Torkar och dammar av varje dag, dammsuger en gång om dagen. toan varannan dag, byter sängkläder 1 gång i veckan och alla hyllor och hyllplan torkas 2 gånger i veckan. Skurar golvet kanske var 3 dag och alla speglar i hemmet torkas 1-2 gånger i veckan. Utöver det så kollar jag 1 gång i veckan att alla våra garderober är organiserade och kläderna vikta.
Torkar golvet gör vi pinsamt sällan. Jag vågar inte ens tala om det
Annars så städas det lagom mycket, toaletten (toa, handfat och spegel) typ två-tre gånger i veckan.
Dammsuger en gång var tionde dag (inga barn och inga husdjur).
Bäddar rent i sängen en gång i veckan.
Dammar en gång var tredje vecka kanske.
Torkar av i köket (ordentligt) två gånger i veckan.
Typ så.
En tråd för mig:)
Jag medger att det är att gå till viss överdrift men jag blir typ chockad över hur äckligt folk har det hemma. Vilket jag självklart aldrig skulle låtsas om.
Varje dag i vårt 200 kvm stora villa:
- dammsuger jag undervåningen.
- torkar av diskbänk mm så att det skiner.
- vädrar ordentligt
- städar ur handfat, toaletter samt torkar UNDER toalettringen - min värsta äckelfobi.och glömmer inte spolknappen mm.
-våttorkar golvet o köket samt vb övriga golvytor.
- piffar till soffkuddar, plädar, sätter färska blommor i vaser, torkar lite snabbt på skåpsluckor mm
- tömmer sopor.
- byter/ tvättar handdukar varje/ varannan dag.
Städhjälpen kommer varannan fredag och storstädar.
I snitt lägger jag 60-80 min per dag på
Städning. Ibland känner jag att det tar över mitt liv:) men står inte ut med stöket.
Har en treåring, är höggravid. Vill ofta tvätta händerna med handsprit efter besök hos andra barnfamiljer.
Växte upp i misär, typ. Säkert ett obearbetat trauma. Folk kommenterar ofta hur välstädat vi har det.
Jag medger att det är att gå till viss överdrift men jag blir typ chockad över hur äckligt folk har det hemma. Vilket jag självklart aldrig skulle låtsas om.
- vädrar ordentligt
- städar ur handfat, toaletter samt torkar UNDER toalettringen - min värsta äckelfobi.och glömmer inte spolknappen mm.
- piffar till soffkuddar, plädar, sätter färska blommor i vaser, torkar lite snabbt på skåpsluckor mm
- tömmer sopor.
Städning. Ibland känner jag att det tar över mitt liv:) men står inte ut med stöket.
Har en treåring, är höggravid. Vill ofta tvätta händerna med handsprit efter besök hos andra barnfamiljer.
Växte upp i misär, typ. Säkert ett obearbetat trauma. Folk kommenterar ofta hur välstädat vi har det.
Plockar, diskar och sopar varje dag. Allt annat i städväg inklusive renbeddning & tvättar gör jag varje fredag. Eller allt och allt, tvättar fönsterna efter behov. Storstädning kanske varannan månad.
Röstade på 1 gång per vecka.
- vädrar ordentligt
- tömmer sopor.
Hela dagarna känns det som, ändå är det stökigt och skitigt för det mesta. Det stökas ju till snabbare än man hinner plocka undan med två ungar.