Hur ofta städar du?
Handen på hjärtat- hur ofta städar du?
Dammsuger, torkar golv, tar toaletter och plockar undan?
Har du något smart städtips så dela gärna med dig i tråden
Handen på hjärtat- hur ofta städar du?
Dammsuger, torkar golv, tar toaletter och plockar undan?
Har du något smart städtips så dela gärna med dig i tråden
Jag damsuger varje dag dammar varje dag torkar golv varje dag tar toaletten varje dag kakel i kök och torkat dörrar. jag är väldigt pidantisk och gjort detta varje dag i 5 år. Är gravid i vecka 34 och har 3 pojkar till 1.7 månader och 3 åring och en 10 åring. Vad sällan nu städar
Jag lägger kanske minst 2.5 timme varje dag på städ och att allt ska stå rakt i skåpet samt allt ska stå på sin plats. Älskar ha ha det fräsch och fint både när det gäller utseende och hemmet :)
Hos oss städas det en gång i veckan. Aldrig oftare. Ibland städar jag och sambon samtidigt eller så städar han och jag hittar på något med barnen i ställe oftast på onsdagar då vi oftast jobbar halvdag annars på helgen. Jag förstår inte de som hinner städa en vanlig dag efter jobbet.
Jag bor tillsammans med ett barn och jag brukar
Dammsuga - ca 2 ggr/vecka
Sopa upp smulor och grus i hall samt skaka av mattorna - varannan dag
Torka av i badrummet, spegel, toalett ca 3 ggr vecka, handfat varje dag
Skura golv - En gång i veckan och då samtidigt torka av listerna som drar åt sig damm.
Köket - Städar dagligen så det är skinande på diskbänken. Men köksluckor och micro - några gånger i veckan och vid behov.
Byter sängkläder - en gång i veckan
Plockar undan saker - i princip dagligen. Det får finnas leksaker framme såklart som barnet vill leka med så länge det inte är överallt, då tar vi bort tillsammans. Plockar däremot bort andra saker dagligen.
Kör diskmaskinen - 1-2 gånger om dagen.
Torkar av speglar - 2-3 gånger i veckan
Tvättar och hänger tvätt samt viker in gör jag flera gånger i veckan.
Jag var en riktig slarvfia innan jag hade barn, det har ändrats totalt!
Jag trivs inte när det är stökigt eller med smulor på mattan. ;)
Jag har säkert glömt något också.
Bara därför fick jag lust att rensa garderoben nu på fredagskvällen, haha, så det ska jag göra nu!

Dammsuger och golvtorkar 1/vecka + vb.
Städar köket 3-5 ggr/dag och oftare om jag hinner! Städar hela toaletten 8-10 ggr /dag + efter varje användning! Spritar hela toaletten och alla handtag (alla dörrar och kökshandtag)! Byter handdukar varje dag! Tvättar mycket när jag är hemma! Byter sängkläder var 3 dag!
Bor själv med en som som är 19 år gammal!
Behöver jag säga att vi bråkar ofta om detta!
Har inte råd med städhjälp, tror inte heller att de skulle göra det så rent som jag själv vill!

Dammsuger och golvtorkar 1/vecka + vb.
Städar köket 3-5 ggr/dag och oftare om jag hinner! Städar hela toaletten 8-10 ggr /dag + efter varje användning! Spritar hela toaletten och alla handtag (alla dörrar och kökshandtag)! Byter handdukar varje dag! Tvättar mycket när jag är hemma! Byter sängkläder var 3 dag!
Bor själv med en som som är 19 år gammal!
Behöver jag säga att vi bråkar ofta om detta!
Har inte råd med städhjälp, tror inte heller att de skulle göra det så rent som jag själv vill!
Dammsuger och skurar varje dag med många djur ett måste. Tvättar sängkläder minst en gång i veckan året om! Gillar att ha rent och snyggt.
Dammsuger varje dag pga hundarna, plockar undan i hela huset och röjer i köket varje dag. Köket ska vara rent och fräscht.
Toaletterna rengörs ordentligt 1gång i veckan, slänger i lite medel om vi ska ha folk hem, sitter en WCduck i alla toaletter.
Byter lakan varannan vecka och vädrar ut varje dag.
Torka golv och damms sker oftast 1 gång i veckan om vi inte ska besök, då görs detta innan gästerna kommer så det ser och luktar fräscht.
Vi har 6st hundar hemma och min största rädsla och något jag äcklas av hos andra är när det luktar hund/katt. Har man djur så tycker inte jag det ska märkas!
Visst, en blöt dag är det svårt att få det att inte lukta blöt hund men övriga dagar ska man knappt känna av att det finns djur i huset.
Dammsuger varje till varannan dag
Byter sängkläder 1 gång/månad
Städar toa, handfat osv 1gång/ vecka
Dammar 1 gång/vecka
Kör diskmaskin 1 gång /dag
Plockar undan gör vi varje dag och nästan varje kväll när vi lägger oss är det helt undanplockat och fint
men ibland på dagarna ser det ut som ett bombnedslag. Vi har 2 små barn.