Hur ofta städar du?
Handen på hjärtat- hur ofta städar du?
Dammsuger, torkar golv, tar toaletter och plockar undan?
Har du något smart städtips så dela gärna med dig i tråden
Handen på hjärtat- hur ofta städar du?
Dammsuger, torkar golv, tar toaletter och plockar undan?
Har du något smart städtips så dela gärna med dig i tråden
Frågetecknen skulle vara en gubbe som gråter av skratt :)
Och detta med städhjälp, en av mina väninnor, enstamstående mamma med en medellön, har städhjälp.
Vet flera pensionärer som också har städhjälp, inte några stenrika pensionärer. Men det är billigare att anlita städhjälp via RUT än hemtjänst och man får städat det man vill ha städat.
Några är även hemma och städar tillsammans med den som städar
Jag svarade annat, för jag tycker generellt det är tråkigt att städa. De gångerna det kan vara kul är när det verkligen behövs.
Jag föredrar att städa ensam, skickar iväg sambon och sonen och får då härja fritt hemma.
Jag längtar tills vi kan avvara pengar till städhjälp, för det jag har hört är att de är snabba, de är skickliga och ser sådant som man själv inte ser.
Att plocka och småputsa dagligen avskyr jag (då tackar man att man har en sambo som fixar plocket och tar ett svep med sopborsten om det behövs)
Men jag städar när det behövs, men kan lika bra blunda för dammtussar (toalett och handfat hålls fräscha, men det gör vi allihopa) och röra.
Försöker att plocka saker som hamnat där dom inte hör hemma varje dag. Hallen och köket försöker jag dammsuga inför varje helg, det blir så himla smutsigt just där. Så gott som varje gång moppas det oxå men inte alltid. Hela huset dammsugs... Kanske var 3dje vecka. Då brukar jag köra snabeldraken och så går sambon efter med moppen. Försöker dra av toaletterna lite snabbt i samma veva. Kan kanske bli en gång extra emellan om det behövs. Har blivit bättre på att få undan disken om kvällarna men visst händer det att den står där och väntar på morgonen. Liksom blänger..
Tvätt gör jag när jag får tid. Oftast på söndagar då brukar det vara lugnast och vi håller oss hemma. Bädda rent i sängen händer kanske en gång i månaden, på sin höjd.
Bor på 200 kvadrat med sambo, 1 hund, 1 katt och barn nästan varannan vecka.
Plockar undan från alla rum en gång om dagen och sopar och stor städar jag en gång i veckan
Var 14 dag typ.
Jag använder svamp mopp för att rengöra golvet och öppna fönstret för att låta vindar i. Då Drys golv mycket snabbt.
Jag plockar undan varje dag,swiffar golv nån gång i veckan,resten tar maken vid behov. Storstädar vid jul och tar det mesta vid midsommar också. Är bara vi två i ett jättestort hus. 3 rum används inte mer än några ggr per år. Vi är långt ifrån städhysteriska! Livet består av mer än att ha kliniskt rent hemma. Rörigt har jag däremot aldrig! Kommer självklart bli annorlunda med städningen när vi äntligen får barn,men det blir då det.
Noterar att bara tre personer beskriver städningen som något man i familjen/paret sköter tillsammans.